  • 11. Data: 2021-06-13 14:30:25
    Temat: Re: Projektowanie kuchni - dodatkowy wyciąg
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Myjk.
    On 13.06.2021 14:14 you wrote:

    > Tak czy siak, odpowiadając na pytanie muszę zapytać, czy WM i reku
    > mieć będziesz? Bo ja u siebie dałem po prostu wyciągi nad
    > "dymiącymi" miejscami i żadnych dodatkowych wyrzutów przez ścianę,
    > filtrów itp. kombinacji. W tym nad płytą jest wyciag WM (docelowo
    > poprowadzony przez szafkę wiszącą), nie będzie okapu, ot po prostu
    > na stałę wyciąg (+sterownik do reku żeby sobie w razie potrzeby
    > pstryknąć zwiększenie wyciągu).

    Nad płytą wypadałoby dodać minimum filtr przeciwtłuszczowe. Bo jak widzę
    jak wyglądają w wyciągu po kilku miesiącach, to bałbym się wypuszczać
    ten tłuszcz do wymiennika w reku.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2021-06-13 16:24:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Jun 2021 14:30:25 +0200, Pete

    > Nad płytą wypadałoby dodać minimum filtr przeciwtłuszczowe. Bo jak widzę
    > jak wyglądają w wyciągu po kilku miesiącach, to bałbym się wypuszczać
    > ten tłuszcz do wymiennika w reku.

    Filtry oczywiście będą, ale jeszcze nie wiem czy w podszafkowym "okapie"
    czy zabuduję je po prostu w samej w szafce wiszącej. Inna sprawa że to
    indukcja, nie miota tak tłuszczem jak ma to w zwyczaju gazówka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2021-06-13 17:51:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-13 o 11:59, Budzik pisze:
    > Przy projektowaniu kuchni wyszła taka mała zagwozdka.
    > Projektant proponuje aby w miejscu gdzie stoi czajnik, termomix etc dac
    > dodatkowy wyciąg, nawet taki bez podłaczenia do komina wentylacyjnego,
    > po to aby chronic szafki przed wilgocią.
    >
    > Czy to ma rzeczywiście sens?
    Wg mnie ma, sam mam express kawowy pod szafką i jak pracuje to kłęby
    pary się skraplają na szafce, jest tego trochę więc teraz wysuwam expres
    na krawędź blatu żeby chronić szafkę przed parą.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2021-06-13 19:55:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.06.2021 12:59, Budzik wrote:
    > Termomix

    Zapłaciłeś za oryginał czy odpowiednik z lidla? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2021-06-13 20:10:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.06.2021 16:24, Myjk wrote:
    > Filtry oczywiście będą, ale jeszcze nie wiem czy w podszafkowym "okapie"
    > czy zabuduję je po prostu w samej w szafce wiszącej. Inna sprawa że to
    > indukcja, nie miota tak tłuszczem jak ma to w zwyczaju gazówka.

    Integracja jest fajna, niby się można pochwalić ile to się nie
    oszczędziło, steruje jednym panelem itd. Z drugiej strony oznacza to też
    brak dywersyfikacji - nie działa reku, nie działa wyciąg do gotowania;
    chcesz zwiększyć moc wyciągu (jak sam napisałeś) to musisz go zwiększyć
    w całym domu, a to że wydajność per punkt wyciągowy będzie mizerna przy
    najtańszym okapie, a to że gdzieś wtedy wentylacja będzie niepotrzebnie
    hałasować albo dmuchać za mocno...

    - zwykły pustak wentylacyjny zmieści się na szerokość ściany
    - jeszcze taniej można rurę kanalizacyjną 110 dać z kolanem (tylko
    ocieplić trzeba na strychu

    Komina nie trzeba przecież przez dach wyrzucać, można dać tylko grzybek
    i podłączyć.

    Można i przez WM, ale warto wiedzieć że są alternatywy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2021-06-13 20:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Zapłaciłeś za oryginał czy odpowiednik z lidla? :-)

    Wziałem z dobrodziejstwem inwentarza.
    Partnerka ma od kilkunastu lat, mozna powiedziec ze dobrała mnie do
    termomixa. ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 17. Data: 2021-06-13 21:06:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 13 czerwca 2021 o 13:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > .
    >
    > Notabene kuchnia wyliczana 2 tygodnie temu dzis kosztuje 15 procent
    > drozej...
    > Okazuje sie ze taniej ma nawet IKEA :)))
    > "
    Ikea zawsze miała taniej. U lepiej( osprzęt)

  • 18. Data: 2021-06-14 06:32:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Jun 2021 20:10:32 +0200, Mateusz Bogusz

    > Integracja jest fajna, niby się można pochwalić ile to się nie
    > oszczędziło,

    To nie jest kwestia oszczędności. W obecnym domu, przy WG, jest wyciąg z
    którego praktycznie w ogóle nie korzystamy. Stąd taka a nie inna decyzja
    przy montażu WM.

    > Z drugiej strony oznacza to też brak dywersyfikacji - nie działa reku,
    > nie działa wyciąg do gotowania;

    Ale jak nie działa, skoro to działa cały czas (chyba że prądu nie ma, a
    wtedy to i zwykły okap nie zadziała).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2021-06-14 07:09:01
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 13 czerwca 2021 o 05:00:03 UTC-5 Budzik napisał(a):
> [...]
    > Ja rozumiem, ze taki wyciąg zniweluje zapachy ale wilgoć?
    > Przeciez ona nie zdematerializuje sie magicznie po wciagnieciu do

    Nie, projektant cisnie kit.

    Nigdzie nie mialem problemu z wilgocia od czajnika. Nigdzie. Ani w szafkach ktore
    byly z lakierowanej sosenki ani tych plycianych ani takich z lakierowanego czerwonego
    debu.
    A herbate robi sie relatywnie czesto. Podobnie w robocie tam gdzie czajnik lata
    prawie nonstop tez szafki jakos nie wygladaly zle.

    Wyciag bez kanalu wentylacyjnego daje sie zeby tluszcz probowal pozbierac z tych
    oparow. Roznie to wychodzi i moze nad piecem to ma sens jak ktos ma dziadowanie bo
    piec jest a kanalu wentylacyjnego nie. Ale jak sie ma kanal to sie nad piec wyciag z
    filtrami daje i nigdzie wiecej.

    Jak ci dolozyl wyciag jako filtr to zabral ci dosyc sporo miejsca na szafke...

  • 20. Data: 2021-06-14 08:54:58
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 13.06.2021 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Ja rozumiem, ze taki wyciąg zniweluje zapachy ale wilgoć?
    > Przeciez ona nie zdematerializuje sie magicznie po wciagnieciu do

    Czajnik spokojnie zmieści się na skraju blatu wystając spod górnych
    szafek - tak jest u mnie. Zresztą czajnik paruje tylko przez chwilę,
    nigdy mi się nie zdarzyło, żeby szafkom od czajnika coś się stało.
    Natomiast jeśli jesteś w fazie projektowej, to na TM warto po prostu
    przewidzieć miejsce wolne z góry. U mnie to jest kawałek blatu pod
    oknem. Wtedy nie ma problemu z parowaniem na szafki. Zresztą para to
    jedna sprawa, ale przecież  TM z całym ustrojstwem do gotowania na parze
    nie bardzo mieści się w przestrzeni między dolnymi a górnymi szafkami.

    BTW do wszystkich - jaką macie/planujecie odległość między dolnymi a
    górnymi szafkami?

    --
    Ewa