  • 11. Data: 2019-08-04 08:25:54
    Temat: Re: Przerabiał ktoś ogrzewanie promiennikami podczerwieni?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.08.2019 o 23:57, Lisciasty pisze:
    > Znajomy chce dogrzać 2 pokoje, gdzie najczęściej przebywają ludzie.
    > Pomysł z promiennikami wynikł jako najmniej inwazyjny i upierdliwy.
    > Ktoś coś takiego testował na własnej skórze? ;)
    Ja testowałem w pracy, gdzie były okna z pojedynczą szybą na metalowej
    ramie i betonowe ściany bez izolacji.
    https://allegro.pl/oferta/lampa-sloneczko-ogrzewacz-
    promiennik-elek-loft-prl-8338743065
    Jak się postawiło takie cudo z przodu i z tyłu to można było nawet
    kufajkę zdjąć ;-)
    Obecnie testuję taki:
    https://www.conrad.pl/p/promiennik-kwarcowy-ir-einhe
    ll-qh-1800-600-w-1200-w-1800-w-551392
    Mam go na ścianie w pralni, gdzie jest też kabina prysznicowa. Kaloryfer
    tam jest przeważnie zakręcony.
    Główna zaleta: szybko daje efekt ciepła i stosunkowo małe ma zużycie
    energii.
    Główna wada: efekt ciepła zależy silnie od odległości.
    Dobre to do stróżówki, albo dla babci w fotelu.
    Jak ktoś się przemieszcza, to efekt żaden.
    Jacek

  • 12. Data: 2019-08-04 15:42:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Aug 2019 15:36:49 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Jesli nie ma masakrycznie spapranego kotla i mu zimno a placi duzo to
    > znaczy ze ogolnie izolacje ma kiepska, albo wogole przeciagi mu hulaja.
    > czym by nie grzal to wyda majatek i zmarznie.

    W przypadku pompy ciepła, vel klimatyzatora, paradoksalnie jest odwrotnie.
    Moi rodzice grzeją multisplitem dom 120m2 z parametrami WT 2008 i do tego
    stopnia to działa dobrze, że kominka ANI RAZU nie uruchomili w minionym
    sezonie. Jest taniej niż drewnem, do tego nie muszą sobie kręgosłupa
    niszczyć i salonu brudzić.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2019-08-04 15:50:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Aug 2019 14:57:49 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Pomysł z promiennikami wynikł jako najmniej inwazyjny i upierdliwy.
    > Ktoś coś takiego testował na własnej skórze? ;)

    Tak, w kościóle, ew. w jakimś warsztacie. :P Fajne, bo grzeje od strzału,
    ale do komfortu cieplnego temu daleko. Dlatego jedyne gdzie bym coś takiego
    zainstalaował, to w garażu -- zresztą tak chyba właśnie zrobię w
    niedalekiej przyszłości.

    Jeśli dom zamieszkane 24h/doba to lepiej oczywiście klimą grzać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-08-04 19:45:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 2 Aug 2019 14:57:49 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Ktoś coś takiego testował na własnej skórze? ;)

    Byłem w takim pensjonacie z takimi panelami na ścianie. Przy panelach
    za gorąco, po drugiej stronie pokoju zimno. Złe wspomnienia.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2019-08-04 22:22:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 19:44:51 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Byłem w takim pensjonacie z takimi panelami na ścianie. Przy panelach
    > za gorąco, po drugiej stronie pokoju zimno. Złe wspomnienia.

    A jak to wyglądało?
    Dany osobnik myśli o czymś w tym rodzaju:

    https://www.ogrzej.com.pl/panel-grzewczy-radius-950w
    -w-zestawie-ze-sterownikiem-czasowym-oraz-temperatur
    owym-wifi-465.html

    L.

  • 16. Data: 2019-08-04 23:14:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2019 22:22:55 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    >
    > https://www.ogrzej.com.pl/panel-grzewczy-radius-950w
    -w-zestawie-ze-sterownikiem-czasowym-oraz-temperatur

    mnie sie ogrzewane na podczerwien kojarzy z bardzo wysoka temperaturą żarnika - tak
    by świecił podczerwienią. Co w tym ma grzać - nie wiem.

    b.

  • 17. Data: 2019-08-05 01:06:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Aug 2019 13:22:53 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > https://www.ogrzej.com.pl/panel-grzewczy-radius-950w
    -w-zestawie-ze-sterowni
    > kiem-czasowym-oraz-temperaturowym-wifi-465.html

    Dokładnie tak to wyglądało, tylko powieszone było na ścianie a nie na
    suficie. I z tego co kojarzę nie było żadnego wyłącznika czy
    regulacji i parzyło przy dotyku.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2019-08-05 02:29:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ponad 600 stopni ciala swieca. 550 nie swieca a sa gorace jak diabli. W co starego
    typu kaloryfery potrafily parzyc. Marek napisal ze widzial w akcji i ze parzylo przy
    dotykaniu. Wychodzi ze jak odjac to ze handel jest mozliwy bo na ziemi co kilka
    sekund rodzi sie frajer sa to zwyczajne grzejniki elektryczne zuzywajace dokladnie
    tyle pradu ile wynika z bilansu energetycznego pomieszczeni a nie cudowne. Cudowna to
    jest pompa ciepla nawet jak ma COP 1,1.

  • 19. Data: 2019-08-05 09:06:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, August 5, 2019 at 2:29:32 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > sa to zwyczajne grzejniki elektryczne zuzywajace dokladnie tyle pradu ile wynika
    z bilansu energetycznego pomieszczeni a nie cudowne. Cudowna to jest pompa ciepla
    nawet jak ma COP 1,1.

    Nie do konca, rozumiem, ze idea grzania IR jest prosta: w pomieszczeniu mamy znacznie
    nizsza temp. niz komfortowa, np. 15 stopni (a lubimy 25), a ten komfort (i odczucie
    ciepla) zapewnia to promieniwanie.
    Ogrzewania nie widzialem, korzystalem tylko z sauny IR ;) i w sumie toto dziala. Temp
    w srodku na oko ~30, a promienniki grzeja wyraznie jak sie jest blisko... i to jest
    chyba glowny problem: z bliska goraco, z dalsza bedzie zimno. jesli ktos siedzi na
    fotelu, to sobie ustawi ;), ale jak sie chce poruszac po mieszkaniu to juz chyba malo
    realne

  • 20. Data: 2019-08-05 10:23:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 4 Aug 2019 14:14:09 -0700 (PDT), Budyń

    > mnie sie ogrzewane na podczerwien kojarzy z bardzo wysoka temperaturą
    > żarnika - tak by świecił podczerwienią. Co w tym ma grzać - nie wiem.

    Producenci paneli dążą do tego aby "żarnik" jak najwięcej produkował IR a
    jak najmniej energii cieplnej. W tych zakrytych panelach jest oczywiście
    grzałka, ale rozłożona maksymalnie na dostępnej powierzchni, co powoduje że
    więcej energii jest zamieniane w IR a mniej w "ciepło". Literalnie
    sprawność grzania IR jest wyższa (podobnie jak cena).

    --
    Pozdor
    Myjk