  • 11. Data: 2015-04-30 12:37:25
    Temat: Re: Przydomowy generator prądu oparty o silnik Stirlinga
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Marcin N pisze:
    > Widziałem ostatnio w TV film, w którym pokazywano przydomowy generator
    > prądu oparty o silnik Stirlinga. Był wielkości zmywarki, zasilany gazem.
    > Jakaś firma to produkuje, ale nie pamiętam nazwy.
    >
    > Podobno zastępuje całkowicie prąd "państwowy" i ma sprawność ponad 90%.
    > Znacie temat?

    Czyli podobną jak każdy inny generator z silnikiem cieplnym lokalnie
    wytwarzający energię elektryczną i ciepło do ogrzewania. Pewnie
    przypisów małym drukiem i szarą farbą nie doczytałeś.

    --
    Darek

  • 12. Data: 2015-04-30 16:37:56
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:
> [...]
    dul-mikro-kogeneracyjny-na-gaz-ziemny-z-silnikiem-st
    irlinga

    >>> (ok. 22%) jest zamieniana na energię elektryczną, a reszta energii
    >
    > Co stoi na przeszkodzie, żeby już istniały takie urządzenia?
    > Technicznie chyba nic...

    skoro nie istnieją, lub są w ilości szczątkowej to może oznaczać tylko
    tyle że się w którymś momencie nie opłaca

  • 13. Data: 2015-04-30 18:20:41
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 16:38:07 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    dul-mikro-kogeneracyjny-na-gaz-ziemny-z-silnikiem-st
    irlinga

    > skoro nie istnieją, lub są w ilości szczątkowej to może oznaczać tylko
    > tyle że się w którymś momencie nie opłaca

    Otóż to. W silniku o spalaniu zewnętrznym o wiele precyzyjniej można kontrolować i
    regulować warunki spalania niż w silniku o spalaniu wewnętrznym. I jeśli nie ma
    instalacji opartych na silniku Stirlinga to znaczy że taka instalacja jest do dupy.
    Poza tym po co taki skomplikowany silnik. Tłokowy silnik parowy z potrójnym
    rozprężaniem ma sprawność ok 45%. Przy cenie węgla i wysokości podatków i opłat
    różnych jakie są w prądzie przy produkcji prądu silnikiem parowym kilowatogodzina
    miała by szansę kosztować ze 20 groszy. Niby 2 razy drożej niż wyprodukowanie w
    profesjonalnej elektrowni ale i tak 1/3 ceny za jaką się kupuje kilowatogodzinę z
    dostawą do domu.

  • 14. Data: 2015-04-30 21:00:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 30 Apr 2015 09:59:51 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Widziałem ostatnio w TV film, w którym pokazywano przydomowy generator
    > prądu oparty o silnik Stirlinga. Był wielkości zmywarki, zasilany gazem.
    > Jakaś firma to produkuje, ale nie pamiętam nazwy.

    Viessmann takie cuda robi, tylko cena jest kosmiczna póki co.

    Znalazłem jakiś informator:
    http://www.viessmann.pl/content/dam/internet-pl/pdf_
    documents/efektywno___plus/prospekt_-_efektywnoscplu
    s200902.pdf

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2015-05-02 00:29:32
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 18:20:42 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    profesjonalnej elektrowni ale i tak 1/3 ceny za jaką się kupuje kilowatogodzinę z

    W wylegarniach kurczat kogutki sa wrzucane do pieca bo sie do niczego nie nadaja.
    Ciekawe ile jest z nich kalorii ?

  • 16. Data: 2015-05-02 01:02:09
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 2 maja 2015 00:29:33 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    dostawą do domu.

    > W wylegarniach kurczat kogutki sa wrzucane do pieca bo sie do niczego nie nadaja.

    Mniej niż w spermie którą łykasz lachociągu.