  • 1. Data: 2015-04-30 09:59:51
    Temat: Przydomowy generator prądu oparty o silnik Stirlinga
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Widziałem ostatnio w TV film, w którym pokazywano przydomowy generator
    prądu oparty o silnik Stirlinga. Był wielkości zmywarki, zasilany gazem.
    Jakaś firma to produkuje, ale nie pamiętam nazwy.

    Podobno zastępuje całkowicie prąd "państwowy" i ma sprawność ponad 90%.
    Znacie temat?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-04-30 10:22:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 10:00:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Podobno zastępuje całkowicie prąd "państwowy" i ma sprawność ponad 90%.
    > Znacie temat?

    Znajomy się też tym podniecał, ładna zabawka ale kosztuje kilka tysięcy
    euro. Jeżeli na celu jest uniezależnienie się od sieci to może i dobry
    pomysł, ale ekonomicznie to się pewnie zwróci po 100 latach ;)

    L.

  • 3. Data: 2015-04-30 10:43:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 10:22, Lisciasty pisze:

    > Znajomy się też tym podniecał, ładna zabawka ale kosztuje kilka tysięcy
    > euro. Jeżeli na celu jest uniezależnienie się od sieci to może i dobry
    > pomysł, ale ekonomicznie to się pewnie zwróci po 100 latach ;)

    Po 100 latach? Liczyłem, że szybciej. Przecież kWh z gazu jest ze 2x
    tańsza niż kWh z prądu. Miesięczna oszczędność może sięgnąć ze 100-150
    zł. To ok 1500 rocznie. To 7 500 euro w 20 lat.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-04-30 10:58:10
    Od: k...@g...com

> [...]
    > Jakaś firma to produkuje, ale nie pamiętam nazwy.
    >
    > Podobno zastępuje całkowicie prąd "państwowy" i ma sprawność ponad 90%.

    Skąd masz informacje że silnik Stirlinga ma sprawność bliską 100%?

  • 5. Data: 2015-04-30 11:05:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 10:58, k...@g...com pisze:

    > Skąd masz informacje że silnik Stirlinga ma sprawność bliską 100%?

    Z tego filmu właśnie.

    --
    MN

  • 6. Data: 2015-04-30 11:17:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 30 kwietnia 2015 10:43:50 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Po 100 latach? Liczyłem, że szybciej. Przecież kWh z gazu jest ze 2x
    > tańsza niż kWh z prądu. Miesięczna oszczędność może sięgnąć ze 100-150
    > zł. To ok 1500 rocznie. To 7 500 euro w 20 lat.

    Pytanie czy ten silnik tyle wytrzyma, tam są w końcu tłoki, membrany
    czy inne ustrojstwa, 20 lat ciągłego użytkowania może nie być realne.

    L.

  • 7. Data: 2015-04-30 11:21:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 11:17, Lisciasty pisze:

    > Pytanie czy ten silnik tyle wytrzyma, tam są w końcu tłoki, membrany
    > czy inne ustrojstwa, 20 lat ciągłego użytkowania może nie być realne.

    W filmie pokazywali silnik, który pracuje non stop od 100 lat.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-04-30 11:28:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 11:05, Marcin N pisze:

    > Z tego filmu właśnie.

    Ale nie silnik, tylko całe urządzenie może mieć taką sprawność.
    http://www.ogrzewnictwo.pl/kategorie/vitotwin-300-mo
    dul-mikro-kogeneracyjny-na-gaz-ziemny-z-silnikiem-st
    irlinga
    Gaz jest spalany i napędza silnik Stirlinga. Część energii spalania (ok.
    22%) jest zamieniana na energię elektryczną, a reszta energii w postaci
    ciepła trafia do systemu grzewczego.
    Rewelacją to dopiero będą urządzenia tego typu, które poza ww funkcjami
    będą jeszcze posiadały pompę ciepła.
    W takim urządzeniu spalony gaz będzie napędzał pompę ciepła, z której
    ciepło będzie napędzało silnik Stirlinga i generator prądu.
    Jeżeli na rynku pojawią się takie urządzenia w cenie zbliżonej do
    obecnych cen powietrznych pomp ciepła to podejrzewam, że tradycyjne
    grzewnictwo węglowe czy nawet na biomasę bezpowrotnie odejdzie do lamusa.

  • 9. Data: 2015-04-30 11:35:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 11:28, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > obecnych cen powietrznych pomp ciepła to podejrzewam, że tradycyjne
    > grzewnictwo węglowe czy nawet na biomasę bezpowrotnie odejdzie do lamusa.
    P.S.
    Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że takie urządzenia będą mogły także
    pełnić rolę rekuperatora oraz klimatyzacji.

  • 10. Data: 2015-04-30 11:37:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 11:35, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że takie urządzenia będą mogły także
    > pełnić rolę rekuperatora oraz klimatyzacji.

    Co stoi na przeszkodzie, żeby już istniały takie urządzenia? Technicznie
    chyba nic...

    --
    MN