  • 1. Data: 2015-04-29 12:50:19
    Temat: zanim dojda solary
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Jeden pokoj mam jeszcze nieokartonowany. Na tym dachu ewentualnie moge miec w
    przyszlosci solary.

    Zastanawiam sie czy warto wykorzystac to ze poddasze nie jest "na gotowo" i na
    przyklad schowac tam rurki na glikol.

    Czy warto?
    Jakie rurki polecacie? Gietka nierdzewka karbowana, czy tansza miedziana lutowana?
    Izolowac to specjalnie, jesli bedzie ukryte we welnie?

    bajcik

  • 2. Data: 2015-04-29 15:16:15
    Temat: Re: zanim dojda solary
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2015 12:50:20 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Izolowac to specjalnie, jesli bedzie ukryte we welnie?

    Ja to bym raczej rurki puscil nad folia wstepnego krycia. Jak cos strzeli
    to splynie do rynny, a nie zaleje Ci kartonow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-04-29 18:57:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.04.2015 o 15:16, Adam Sz. pisze:

    > Ja to bym raczej rurki puscil nad folia wstepnego krycia. Jak cos strzeli
    > to splynie do rynny, a nie zaleje Ci kartonow :)
    > pozdr.

    ja to bym pexa (perta) puścił, tak aby nie było łączeń w przestrzeni
    niedostępnej
    ToMasz

  • 4. Data: 2015-04-29 20:52:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 18:57 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > ja to bym pexa (perta) puścił, tak aby nie było łączeń w przestrzeni
    > niedostępnej

    Z solara może pość i 140stC przy ciśnieniu 1,5-2 bary. Co na to pex?

    TG

  • 5. Data: 2015-04-29 20:59:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 12:50 Krzysztof Garus <g...@g...com> pisze:

> [...]
    > lutowana?
    > Izolowac to specjalnie, jesli bedzie ukryte we welnie?

    Wg mnie warto, dodatkowo doprowadź przewód do czujnika temp. 2x0,5 lub 2x1.
    Ja u siebie, długie proste odcinki robiłem zwykłą rurą stalową (czarną)
    3/4 cala.
    W pozostałych miejscach dawałem stalową karbowaną.
    Izolacja - jeśli już to dedykowana do solarów, zwykła szara do CO się nie
    nadaje - potrafi się przetopić. Jak ci się chce bawić i masz ścinki
    wełniane - możesz w przestrzeni dachowej zaizolować wełną i całość okręcić
    np stretchem.

    TG