  • 11. Data: 2012-06-22 21:41:20
    Temat: Re: RCD
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-06-2012 o 19:22:15 Darek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    -003-2-4470-i2428089616.html

    > Kiki tak z ciekawo?ci, po co Ci 15 ró?nicówek?
    > Ty chyba w jakim? zamczysku 100 komnatowym mieszkasz ;-).
    Eee tam opowiadasz, ma odpowiednie rozdzielenie obwodów, np ja
    mam 3 kondygnacje, na każdej światło mam osobno, ma bezp i różnicówkę,
    podobnie gniazdka któe są podzielone na obwody, po 2-3 obwody mają
    bezp i różnicówkę, do tego kuchnia elektryczna osobno i np w piwnicy
    gn 3F także. Poza tym mam osobny obwód tzw UPS który z bezp idzie na UPS-a
    a z niego są bezp i różnicówki na gniazdka po domu i niektóre światła
    że jak mi wyłączą prąd abym po omacku w domu nie chodził.
    Do tego dochodzi zabezp pprzepięciowe na wejściu, stycznik, przełącznik
    faz.
    Aby to pomieścić mam 1 skrzynka 36, dwie 24 i mała :) na 12.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2012-06-23 01:37:15
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >Eee tam opowiadasz, ma odpowiednie rozdzielenie obwodów, np ja
    >mam 3 kondygnacje, na każdej światło mam osobno, ma bezp i różnicówkę,
    >podobnie gniazdka któe są podzielone na obwody, po 2-3 obwody mają

    Powiem tak, można każde gniazdko i każdy obwód oświetleniowy zabezpieczyć
    osobną różnicówką i bezpiecznikiem nadprądowym, można na wszelki wypadek
    wystąpić z wnioskiem o moc przyłączeniową 100kW itd., obwody awaryjnego
    oświetlenia itd tylko po co? Każdy oczywiście robi według upodobań i potrzeb
    tylko dla mnie osobiście musi mieć to głębsze uzasadnienie.
    Fajnie mieć zasilanie awaryne, tylko problem w tym, że na moim terenie
    wyłączenia
    prądu zdarzają się może raz w roku po burzy czy silnym wietrze, przypuszczam
    że
    w Twojej okolicy jest podobnie to nie lata 80'.

    Mnie trudno sobie wyobrazić 15 różnicówek w domu, ponieważ nie widzę
    uzasadnienia.
    Przy rozdzieleniu obwodów wydaje się że liczba ok 6-7 różnicówek jest w
    pełni
    wystarczająca dla domów jednorodzinnych. Do tego dbałość o wykonanie
    porządnego
    uziomu i pomiary + dobre zabezpieczenia przeciwprzepięciowe.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 13. Data: 2012-06-23 18:35:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-06-2012 o 01:37:15 Darek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyst?piae z wnioskiem o moc przy??czeniow? 100kW itd., obwody awaryjnego
    > o?wietlenia itd tylko po co? Ka?dy oczywi?cie robi wed?ug upodoban i
    > potrzeb
    > tylko dla mnie osobi?cie musi mieae to g?ebsze uzasadnienie.
    > Fajnie mieae zasilanie awaryne, tylko problem w tym, ?e na moim terenie
    > wy??czenia
    > pr?du zdarzaj? sie mo?e raz w roku po burzy czy silnym wietrze,
    > przypuszczam
    > ?e
    > w Twojej okolicy jest podobnie to nie lata 80'.
    Mylisz się, mieszkam w rejonie podgórskim u nas kazdy wiatr to prawie
    churagan
    który łamie drzewa i są przerwy w zasilaniu, b.częste.

    > Mnie trudno sobie wyobraziae 15 ró?nicówek w domu, poniewa? nie widze
    > uzasadnienia.
    > Przy rozdzieleniu obwodów wydaje sie ?e liczba ok 6-7 ró?nicówek jest w
    > pe?ni
    > wystarczaj?ca dla domów jednorodzinnych. Do tego dba?o?ae o wykonanie
    > porz?dnego
    > uziomu i pomiary + dobre zabezpieczenia przeciwprzepieciowe.
    Jak pisałem mam trochę więcej niż zwykły mały domek, poza tym różnicówki
    kupiłem tanio :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2012-06-24 10:36:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ojcow wrote:
    > Witam.
    >
    > No dobra, widzę, że spora część inwestorów chce we własnym zakresie
    > robić instalacje elektryczną. Proponuję zatem poruszyć temat RCD,
    > który to wyłącznik w obwodach gniazdowych obecnie jest wymagany. Jest
    > to niedokładne podejście ale ja nie o tym :)
    > Czy ma ktoś doświadczenie i opinie własne na temat RCD produkcji
    > chińskiej ?

    czemu posługujesz sie skrótem RCD który jest raczej w RP mało popularny?

    pisz po ludzku różnicówka albo zabezpieczenie różniocoprądowe.

  • 15. Data: 2012-06-24 10:40:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > uzasadnienia.
    > Przy rozdzieleniu obwodów wydaje się że liczba ok 6-7 różnicówek jest

    6 do 7 różnicówek to jest baaaardzo dużo jak na zwykły dom jednorodzinny.

    imho trzeba wypracować jakiś rozsądny kompromis miedzy jednym asem
    trzyfazowym a bezpiecznikiem na każde gniazdko

  • 16. Data: 2012-06-24 14:00:15
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > 6 do 7 różnicówek to jest baaaardzo dużo jak na zwykły dom jednorodzinny.
    >
    > imho trzeba wypracować jakiś rozsądny kompromis miedzy jednym asem
    > trzyfazowym a bezpiecznikiem na każde gniazdko

    Zgadzam się. Ja przyjąłem zasadę już bardzo mocnego rozdzielenia obwodów
    a mianowicie:

    - łazienka piętro -> różnicówka nr. 1
    - łazienka parter -> różnicówka nr. 2
    - kuchenka -> różnicówka 3-fazowa nr. 3
    - gniazdka parter - > różnicówka nr. 4
    - gniazdka piętro -> różnicówka nr. 5
    - na oświetlenie nie widzę sensu zakładania różnicówki ale na
    upartego moż po jednej na piętro -> czyli nr.6 i nr.7

    - i już dla bardzo ostrożnych w pokoju dziecięcym, różnicówka nr 8
    10mA

    W ogólności sam bym założył co najwyżej 4, po jednej na każdą fazę
    i przy kuchence elektrycznej 1-trójfazową i mając małe dziecko, wszytkie
    gniazdka
    z zaślepkami.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 17. Data: 2012-06-24 17:25:41
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    > czemu posługujesz sie skrótem RCD który jest raczej w RP mało popularny?
    >
    > pisz po ludzku różnicówka albo zabezpieczenie różniocoprądowe.

    To jest po ludzku i ten skrót się w Polsce stosuje. Nie wierzysz to
    poszukaj.

  • 18. Data: 2012-06-24 19:22:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2012 17:25, Ojcow pisze:

    > To jest po ludzku i ten skrót się w Polsce stosuje. Nie wierzysz to
    > poszukaj.

    Podobnie jak się stosuje nazwy typu "swapka", ale i tak większość ludzi
    nie skojarzy tego z ziemniakiem.

  • 19. Data: 2012-06-24 20:07:24
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Podobnie jak się stosuje nazwy typu "swapka", ale i tak większość ludzi
    > nie skojarzy tego z ziemniakiem.
    na grupie o ziemniakach pewnie skojarzy, a tutaj RCD często pada bo szybko
    się pisze...
    BTW kiedyś przez jakiś czas w oczach mi się utrwaliło odwrotnie... RDC, tak
    jak cukier wanilinowy, czy musztarda saperska...

    pozdrawiam
    s_13

  • 20. Data: 2012-06-24 20:20:11
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > czemu posługujesz sie skrótem RCD który jest raczej w RP mało popularny?
    >
    > pisz po ludzku różnicówka albo zabezpieczenie różniocoprądowe.

    Ale przecież znamy Angielski, nie wiem jak ty ale ja znam :-)