  • 1. Data: 2012-06-21 21:58:37
    Temat: RCD
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Witam.

    No dobra, widzę, że spora część inwestorów chce we własnym zakresie robić
    instalacje elektryczną. Proponuję zatem poruszyć temat RCD, który to
    wyłącznik w obwodach gniazdowych obecnie jest wymagany. Jest to niedokładne
    podejście ale ja nie o tym :)
    Czy ma ktoś doświadczenie i opinie własne na temat RCD produkcji chińskiej ?

  • 2. Data: 2012-06-21 22:29:12
    Temat: Re: RCD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-21 21:58, Ojcow wrote:
    > Czy ma ktoś doświadczenie i opinie własne na temat RCD produkcji chińskiej ?

    Mam. Bardzo dobre. Nie sposób wyłaczyć :) Całe szczęście że sprawdziłem
    wszystkie sztuki i okazało się że jedna jest "lepsza" od reszty. Nawet
    prąd róznicowy kilkaset mA nie dał rady wyłaczyć, wyleciała dopiero przy
    ponad 0.5A.

  • 3. Data: 2012-06-21 22:59:28
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    news:js006q$pi0$1@inews.gazeta.pl...> > Mam. Bardzo dobre. > Nie sposób
> [...]
    > wszystkie sztuki i okazało się że jedna jest "lepsza" od reszty. Nawet
    > prąd róznicowy kilkaset mA nie dał rady wyłaczyć, wyleciała dopiero przy

    Rozumiem, że charakterystyka była 30mA :)) Nieźle.
    Ale po naźwisku. Jakiej to był RCD firmy ?

  • 4. Data: 2012-06-21 23:11:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-06-2012 o 22:29:12 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wszystkie sztuki i okazało się że jedna jest "lepsza" od reszty. Nawet
    > prąd róznicowy kilkaset mA nie dał rady wyłaczyć, wyleciała dopiero przy

    Test jej nie wyrzucał? tam powinien być opornik dający nominalny prąd i
    dla niego
    musi się wyłaczyć, jeżeli tego nie robi to do wymiany.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2012-06-22 12:59:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    janusz_kk1 wrote:

    > Test jej nie wyrzucał? tam powinien być opornik dający nominalny prąd i
    > dla niego
    > musi się wyłaczyć

    Ciekawe jest to, że on nie daje nominalnego, tylko tak ze 2x *większy*.
    Tak jest np. u Legranda. Aby sie o tym przekonać wystarczy mierniczkiem
    z Biedronki [:-)))] zmierzyć rezystor testowy. Dlatego nie za bardzo
    wiem, co testuje "Test"...

    > jeżeli tego nie robi to do wymiany.

    Owszem. Ale jak robi, to w zasadzie nie wiadomo, czy dobry. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2012-06-22 16:09:57
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ciekawe jest to, że on nie daje nominalnego, tylko tak ze 2x *większy*.

    gdzieś oglądałem materiał z badania normalizacyjnego zabezpieczenia
    przeciążeniowego,
    dokładnych wartości nie pamiętam, ale tamten film mówił się o pewnych
    przedziałach coś w rodzaju:

    75% prądu znamionowego -> 50% prawdopodobieństwa, że zabezpieczenie
    zadziała
    100% pr. znamionowego -> 75% prawdopodobieństwa
    200% pr. znam. -> 100% prawdopodobieństwa

    prawdopodobnie z różnicówkami jest bardzo podobnie (*)
    i rezystor testowy celuje w ten najwyższy próg...

    > Dlatego nie za bardzo wiem, co testuje "Test"...

    test testuje mechaniczną stronę zabezpieczenia
    oraz jeśli jest * to testuje górny próg...

  • 7. Data: 2012-06-22 17:24:36
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> wrote in message

    > Ciekawe jest to, że on nie daje nominalnego, tylko tak ze 2x *większy*.
    > Tak jest np. u Legranda. Aby sie o tym przekonać wystarczy mierniczkiem

    Ja mam Chińskie firmy KANIA i są super. Testuje je kilka razy w roku, bo mam
    miernik . Kupiłem używkę kiedyś na Allegro. Mierzy i prąd i czas
    zadziałania. Mają poniżej 30mA. 25 do 28mA. 10mA mają 9mA. Czas zadziałania
    poniżej 100-150ms.

    http://www.kanlux.pl/pl/1/anazwa/oferta/5/2/wyczniki
    -rnicowoprdowe

    POLECAM ! Na Allegro to jest za połowę ceny
    http://allegro.pl/kanlux-roznicowopradowy-25a-kr6-25
    -003-2-4470-i2428089616.html

    I nie przepłacajcie za drożyznę. mam takich różnicówek z 15 i ze 100
    bezpieczników. Bez problemu.

  • 8. Data: 2012-06-22 19:22:15
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    -003-2-4470-i2428089616.html

    > I nie przepłacajcie za drożyznę. mam takich różnicówek z 15 i ze 100

    Kiki tak z ciekawości, po co Ci 15 różnicówek?
    Ty chyba w jakimś zamczysku 100 komnatowym mieszkasz ;-).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2012-06-22 21:18:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-21 22:59, Ojcow wrote:
    > Rozumiem, że charakterystyka była 30mA :)) Nieźle.
    > Ale po naźwisku. Jakiej to był RCD firmy ?

    No name. Serio. Kolega "sprowadził z allegro" kilka sztuk parę lat temu
    w cenie ~50zł. Były warte ceny...

    Swoją drogą jeden jeszcze działa i nawet trzyma parametry.

  • 10. Data: 2012-06-22 21:19:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-21 23:11, janusz_kk1 wrote:
    > Test jej nie wyrzucał? tam powinien być opornik dający nominalny prąd i
    > dla niego
    > musi się wyłaczyć, jeżeli tego nie robi to do wymiany.

    Nie wyrzucał. Dlatego z ciekawości wziąłem go na warsztat i poganiałem
    co wiekszym pradem.