  • 21. Data: 2012-06-24 20:21:42
    Temat: Re: RCD
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ojcow wrote:

    > To jest po ludzku i ten skrót się w Polsce stosuje. Nie wierzysz to
    > poszukaj.

    poszukałem...

    na tej grupie raczej jest używany dość sporadycznie:)

    w polskim internecie raczej też...

    znalazłem jedną hurtownie która używa tego skrótu...

    jest mniej więcej tak popularny jak używanie skrótowca HAVAC jako synonimu
    instalacji sanitarnych

  • 22. Data: 2012-06-24 20:25:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale przecież znamy Angielski, nie wiem jak ty ale ja znam :-)

    ja też znam ale to jest POLSKA grupa budowlana i możemy spokojnie używać
    polskiej nomenklatury szczególnie że istnieje i ma sie bardzo dobrze.

  • 23. Data: 2012-06-24 20:28:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2012 20:20, kiki pisze:

    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale przecież znamy Angielski, nie wiem jak ty ale ja znam :-)
    ^^^

    Przecież ty nawet z polskim masz problemy...

  • 24. Data: 2012-06-24 21:05:00
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    > ja też znam ale to jest POLSKA grupa budowlana i możemy spokojnie używać
    > polskiej nomenklatury szczególnie że istnieje i ma sie bardzo dobrze.

    Skrót RCD stosuje się w Polsce i polskie grupy to powinny przyjąć bez
    krzyku. Wydaje mi się jednak, że chodzi tu bardziej o jakieś niepotrzebne
    bicie piany. Ja w tym udziału nie wezmę. I bez ściemy odnośnie szukania
    hasła "RCD" w sieci :)

  • 25. Data: 2012-06-24 21:35:13
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-06-2012 o 14:00:15 Darek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zgadzam sie. Ja przyj??em zasade ju? bardzo mocnego rozdzielenia obwodów
    > a mianowicie:
    Tia bardzo mocne :) he he, właśnie wziąłem schemat w ręke i policzyłem,
    61 obwodów 19 różnicówek :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2012-06-24 21:45:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Tia bardzo mocne :) he he, właśnie wziąłem schemat w ręke i
    > policzyłem, 61 obwodów 19 różnicówek :)

    chyba pojechałeś po bandzie imho...

    mam wrażenie ze tyle obwodów to ciężko znaleźć w budyn kach użyteczności
    publicznej.

  • 27. Data: 2012-06-24 22:06:56
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >Tia bardzo mocne :) he he, właśnie wziąłem schemat w ręke i policzyłem,
    >61 obwodów 19 różnicówek :)

    Ja z tym co Ty zrobiłes nie dyskutuję, nie wiem do czego Ty wyodrębniłeś
    aż 61 obwodów, nigdy czegoś podobnego nie widziałem w przypadku domu
    jednorodzinnego i to nawet dużego. Pomiędzy tym co ludzie robą a co ma sens
    praktyczny jest przepaść. Dobrze wykonany projekt ma to do siebie, że
    utrzymuje
    wymagany poziom zbezpieczenia przy zminimalizowaniu kosztów robocizny
    i sprzętu.

    Nie widziałem Twojej instalacji i może masz faktycznie taką różnorodność
    urządzeń w domu o różnym charakterze obciążeń ale jak napisałem wcześniej
    dla domu jednorodzinnego trudno mi sobie wyobrazić taką ilość zabezpieczeń
    a tym bardziej taką liczbę rozdzielonych obwodów. Dla przeciętnego domu to
    oznacza, że instalacja jest źle zaprojektowana.

    Pozdrawiam
    Darek
    z moje strony EOT

  • 28. Data: 2012-06-24 22:42:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 29. Data: 2012-06-25 15:33:45
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > ja też znam ale to jest POLSKA grupa budowlana i możemy spokojnie używać
    > polskiej nomenklatury szczególnie że istnieje i ma sie bardzo dobrze.

    Kulturalni ludzie nie mają problemu ze zrozumieniem tekstów w języku
    Angielskim :-) Przecież nie raz cytujemy teksty w oryginale bez tłumaczenia
    :-) To raczej wstyd sie przysznać, że sie nie zna anglika :-)