  • 11. Data: 2019-05-15 14:09:23
    Temat: Re: Randap
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-05-15 o 12:16, adam pisze:

    > Ziemniaki też

    Ziemniaki po co? Masz dane?

    Przeciez łodygi nikomu do niczego niepotrzebne. Roundup atakuje czesc
    podziemną, więc w przypadku ziemniaka mógłby to być poważniejszy
    problem zdrowotny.
    --
    A S

  • 12. Data: 2019-05-15 14:42:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 maja 2019 14:02:09 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Nie zostawia śladu, bo ten ślad cały czas tam jest. Chłopi polscy opryskując
    > kilka/kilkanaście razy w roku zasiane pole, jeżdżą stale tym samym śladem.
    > Nie trzeba mieszkać na wsi, by jadąc szosą widzieć na mijanych łanach te
    > wyjeżdżone przez opryskiwacze, nie porośnięte koleiny.

    To że stosuje opryski to jest rzecz oczywista.
    Ale nigdy nie widziałem aby stosowali opryski kilka dni przed zbiorami
    To by było widać.
    Nawet taki mieszczuch jak Ty by to zauważył.

  • 13. Data: 2019-05-15 15:51:14
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 15 maja 2019 07:02:09 UTC-5 użytkownik collie napisał:
> [...]
    opryskiwacza na polu porośniętym zbożem czy ziemniakami zostawia ślad

> [...]
    > nawet, w jaki sposób traktorzysta za pierwszym razem jedzie tak równiutko
    > przez pole, którego końca ani brzegu nie widać. Prowadzi go GPS?

    Przy sianiu ma wylaczone 2-4 linie w siewniku. I jedzie prosto. Bo zazwyczaj widzi
    gdzie przejechal siewnikiem poprzednio bo jest wzruszona ziemia.

  • 14. Data: 2019-05-15 15:52:18
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 15 maja 2019 07:42:10 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

    > To że stosuje opryski to jest rzecz oczywista.
    > Ale nigdy nie widziałem aby stosowali opryski kilka dni przed zbiorami
    > To by było widać.
    > Nawet taki mieszczuch jak Ty by to zauważył.

    To ze nie widac nie znaczy ze nie opryskuja.
    A na wiosne widzisz? Ja nie, a wiem ze opryski robia.

  • 15. Data: 2019-05-15 16:19:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 maja 2019 15:52:20 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > To ze nie widać nie znaczy ze nie opryskują.
    Nie opryskują na kilka dni przed zbiorami.
    To by było widać. Na wiosce ponad ćwierć wieku mieszkałem i potrafię zauważyc jak cos
    świeżo po polu jechało. Bambry mają drogie maszyny ale póki co samolotami jeszcze
    oprysków nie robią. Dawny PGR w sąsiedniej wiosce robił ale to lata temu kukurużnika
    mieli

    >A na wiosne widzisz?

    Widzę. Często widzę
    Wieczorami i nocą najczęściej to robią żeby pszczółek nie krzywdzić;)

    >Ja nie, a wiem ze opryski robia.

    Bo robią opryski. tego nie neguje+
    Wylewają tez gnojowice z szamb na pola i gnój od krów, świń i co tam jeszcze
    hodują(ten najczęściej pod ziemniaki własnie)
    Ale nigdy nie widziałem tu w okolicy żeby pryskali czymkolwiek chwile przed zbiorami
    Mam też tu dużo znajomych rolników a jeden z nich który specjalizuje się w uprawie
    ziemniaka wynajmuje od nas stodoły i pomieszczenia gospodarcze które dostaliśmy w
    spadku po zmarłym krewnym rolniku
    I trzyma tam między innymi opryskiwacz. I na 100% w tym wypadku nie pryska ziemniaków
    przed samymi wykopkami.

  • 16. Data: 2019-05-15 16:39:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.05.2019 15:52, s...@g...com pisze:

    > To ze nie widac nie znaczy ze nie opryskuja.
    > A na wiosne widzisz? Ja nie, a wiem ze opryski robia.

    Nie tylko robią, ale robią to kiedy chcą i w dupie mają
    przepisy ograniczające porę oprysków ze względu na pszczoły.
    Płaczem pszczelarzy się też nie przejmują, wskutek czego
    w Polsce ubywa pszczół w zastraszającym tempie. A jak
    powiedział Einstein - gdy zginie ostatnia pszczoła,
    ludzkości pozostaną tylko cztery lata życia.

  • 17. Data: 2019-05-15 16:40:18
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Zależy to od rolników. Mam sąsiadów z polem malin. Po opryskaniu przed robactwem,
    grzybami itp. odczekują wymagany czas i potem dopiero sprzedają. To prości ludzie,
    żadne tam Komiśniaki-Kamysze, ale świadomi zagrożeń. Ale nie wszyscy są tacy.

  • 18. Data: 2019-05-15 17:03:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 May 2019 16:39:46 +0200, collie

> [...]
    > powiedział Einstein - gdy zginie ostatnia pszczoła,
    > ludzkości pozostaną tylko cztery lata życia.

    https://www.youtube.com/watch?v=ifYPaRCZ7GM
    a potem jeszcze to na dokładkę to
    https://www.youtube.com/watch?v=hSU-9EIKuIk

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2019-05-15 18:06:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.05.2019 17:03, Myjk pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=ifYPaRCZ7GM
    > a potem jeszcze to na dokładkę to
    > https://www.youtube.com/watch?v=hSU-9EIKuIk

    No, chłopi niewinni, pszczoły same sobie winne -
    nie szczepią się na odrę, czy inną ospę i umierają.
    Tak więc to nie ludzie pszczołom zgotowali ten los -
    tako rzecze gówniarz-yuotuber. Dla mnie szkoda czasu
    na oglądanie takich pierdół, więc drugi filmik już
    sobie darowałem.

    A to pierwsze z brzegu komentarze pod filmikiem:

    "Kilka dni temu oprysk małych kilku poletek zbóż w dzień o 8-9 rano. O 10 rano
    część pszczół wypryskiwało z uli porażonych środkiem bojowym, zastosowanym
    kilkaset metrów od pasieki!!!! Lekkie podtrucie, ale widoczne. Tak rolnicy trują
    pszczoły, owady i inne zwierzątka w tym ludzi .
    Oprysk kilkuset hektarów rzepaku w dzień = wytrucie praktycznie całkowite starej
    pszczoły w ulach w promieniu nawet kilku kilometrów jak pójdzie oprysk z wiatrem.

    Żaden rolnik nie będzie wykonywał oprysków wieczorem albo po zmroku bo taki oprysk
    bedzie wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Dlaczego? Ano dlatego, że pojawia się rosa
    która powoduje "spłynięcie" środka ochrony roślin do gleby.

    To będziecie mieć sądy, policje, PIoRiN i inne służby na karku może wtedy
    zaczniecie czytać etykiety tych środków bojowych.

    Nie w Tym Kraju:) Poza tym nawet jeśli przyjechałby ktoś na kontrole co jest
    niespotykane to rolnik zawsze może powiedzieć, że wykonuje nawożenie dolistne i
    akuratnie w tym wypadku nie musi czekać aż pszczoły skończą oblot a nikt mu tego
    nie udowodni, że pryska czymś innym niż powiedział.

    Haha haha... Obawiam się, że ze świecą szukać rolników zwracających uwagę na
    odpowiedni czas oprysków. Mają w dupie ludzi (okres karencji), a co dopiero
    pszczoły...

    A co z innymi zapylaczami? Gdzie są dzikie pszczoły w lasach? Motyla już ciężko
    na wsi zobaczyć.

    Tak na marginesie pszczół. Jeśli chodzi o rzepak, to przypomnę, że plantatorzy,
    żeby wyrównać zamieranie i schnięcie roślin, pryskają pola Rundupem. Tak więc
    praktycznie zaraz po spryskaniu jest on koszony, młócony i jedzie do wyciskania.
    Życzę smacznego.

    Nie mogę znaleźć ustawy która mówi o zakazie pryskania w czasie aktywności
    pszczół. Będę wdzięczny za wskazanie artykułu.

    Ustawa z dnia 8 marca 2013 roku. Dodatkowo na każdej etykiecie środka ochrony
    roślin jest taka informacja.

    Doceniam Twój wkład, ale mierzi mnie jak widzę tych idiotów w komentarzach, które
    z dzieciaka z dostępem do internetu robi jakiegoś boga wiedzy. Moi drodzy, to
    wszystko gówno prawda, zupełnie jak z tym materiałem o mięsie. Ulegacie tej samej
    manipulacji, co w przypadku tvnu, tvp, onetu i innych. Autor programu to
    podporządkowana mainstreamowi marionetka, nieświadoma ogromu wiedzy, którego nawet
    nie pomyślała, by zdobyć. Największym trutniem życia pszczół jest oczywiście
    pszczelarz. Ten tzw. hydrolizat skrobiowy to nic innego jak glukoza, czyli
    najprościej rzecz ujmując - największa trucizna świata. Zakwasza organizm, przez
    co wszelkie pasożyty i bakterie mogą się swobodnie rozwijać, w przeciwieństwie do
    miodu, który jest antybakteryjny. Nasz gatunek jest tak pokurwiony, że postanowił
    wykorzystywać do własnych celów słabszych od siebie. Kradnie tym małym zwierzątkom
    miód, żeby otruć je cukrem, a potem wielki ambaras, że umierają. To weź panie
    pszczelarzu żryj przez 40 dni tylko cukier, zobaczymy czy nie padniesz. Żeby ten
    materiał miał znamiona profesjonalnego powinien być również skonsultowany z
    przedstawicielami np. PETA, która ma własne badania i wnioski dotyczące pszczół.
    Ale nie był konsultowany, bo pan autor to ignorant, zupełnie jak przy materiale z
    mięsem. Trzeba być idiotą, by o hodowlę świń pytać rzeźnika. Co powie? No powie,
    że świnie mają jak w niebie, a tymczasem filmy ze Szczeciny otwierają oczy na
    prawdę."

  • 20. Data: 2019-05-15 18:45:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-15 o 17:03, Myjk pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=ifYPaRCZ7GM
    > a potem jeszcze to na dokładkę to
    > https://www.youtube.com/watch?v=hSU-9EIKuIk

    Czyli, że pszczoły mają w dupie ogólnoświatowe trendy?
    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/nauka/17048
    34,1,gdzie-sie-podzialy-te-wszystkie-insekty-liczba-
    owadow-drastycznie-spada.read
    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/masowe-wymieranie-ow
    adow-ich-zanikanie-budzi-we-mnie-groze-i-przygnebien
    ie/tx75h6m
    Ciekawe kto tu faktycznie bełkocze?