  • 51. Data: 2021-01-19 11:29:46
    Temat: Re: -14.3 jest właśnie
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 19.01.2021 08:36, Baczek wrote:

    > Ja kupuję gotowe.
    > Jaki kondensator i w jakim celu dolutowujesz? W opisach wszędzie widzę,
    > że ma być rezystor 4,7kohm i tak też robię.

    100n ceramiczny 1206 przy samym czujniku do skrajnych nóżek, przy samej
    główce. Jako bypassowy przy każdym układzie scalonym się daje żeby przy
    nagłych zmianach poboru prądu nie generował zakłóceń na własnym zasilaniu.

    4.7k też się nie daje na ślepo. Trzeba dopasować impedancję. Daje się w
    szereg od 10-100 ohm i za tym potencjometr do VCC 10k i się ustawia tak
    żeby było bez błędów.

  • 52. Data: 2021-01-19 11:36:29
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 19 stycznia 2021 o 11:29:47 UTC+1 KIKI napisał(a):

> [...]
    >
    > 4.7k też się nie daje na ślepo. Trzeba dopasować impedancję. Daje się w
    > szereg od 10-100 ohm i za tym potencjometr do VCC 10k i się ustawia tak

    a jedziesz na zasilaniu pasożytniczym? kiedys próbowałem, to w praktyce było
    niepewne, potem przeszedłem na 3 przewody i mam spokój.
    Przewody tak do 30m max.

    b.

  • 53. Data: 2021-01-19 13:44:15
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 19.01.2021 11:36, budynPL wrote:

    > a jedziesz na zasilaniu pasożytniczym? kiedys próbowałem, to w praktyce było
    > niepewne, potem przeszedłem na 3 przewody i mam spokój.
    > Przewody tak do 30m max.

    Na zwykłym +5V i płaskim przewodzie telefonicznym i wtyczkach RJ-11 i
    rozgałęźnikach.

    Robisz tak

    Czarny (skrajny) - dane
    Czerwony - niepodłączony
    zielony - masa
    żółty (skrajny) - plus

    Robisz odstęp o 1 żyłę, której nie podłączasz żeby zmniejszyć pojemność,
    pole elektryczne między żyłą ujemną i danymi.

  • 54. Data: 2021-01-20 06:17:56
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    i po mrozie 0.0'C

  • 55. Data: 2021-01-20 07:39:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.01.2021 06:17, KIKI wrote:
    > i po mrozie 0.0'C

    Panie, całą noc było 2-3C u mnie. Nad ranem obudził mnie nawet zsuwający
    się śnieg.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 56. Data: 2021-01-20 08:13:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ja mam 47km w jedną stronę. Rowerem ten dystans przy -18 to takie samo
    > szaleństwo jak ostatnio wychodzenie w góry po śniegu w szortach i
    > trampkach.
    8 godzin+2 godziny dojazdu+7tyś rocznie na paliwo? Ty musisz dużo
    zarabiać :)

    ToMasz

  • 57. Data: 2021-01-20 08:30:12
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Panie, całą noc było 2-3C u mnie. Nad ranem obudził mnie nawet zsuwający
    > się śnieg.

    Deszcz bębnił o parapet w okolicach 5tej, +2?C

    --
    viktorius

  • 58. Data: 2021-01-20 11:41:46
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 19 stycznia 2021 o 04:36:30 UTC-6 budynPL napisał(a):

    > a jedziesz na zasilaniu pasożytniczym? kiedys próbowałem, to w praktyce było
    > niepewne, potem przeszedłem na 3 przewody i mam spokój.
    > Przewody tak do 30m max.

    Ja przez dlugi czas mialem pasozytniczo. Ponad 120m kabla i na tym OIDP 9 czy 10
    ds-ow.

    Dzialalo jak skala jak dzialalo. Jak przestalo to nie bylo wiadomo czemu. Odpinalem
    czujniki, przycinalem kabel, wymienialem ftdi i nie pomoglo.

    Ale po ktorejs tam wymianie ftdi ruszylo i znowu dzialalo.

    Nic nie bylo zalane, nic sie nie zwieralo.

    A dzialalo raz tak a raz tak.

    Przy czym okresy dzialania byly liczone w latach. A potem przerwa bo z jakiegos
    powodu magistrala nie ruszala.

  • 59. Data: 2021-01-20 12:44:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 08:13 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > 8 godzin+2 godziny dojazdu+7tyś rocznie na paliwo? Ty musisz dużo
    > zarabiać :)

    Ano, coś za coś. W pandemi teraz mam lepiej - jeżdzę co 2 tygodnie na 3-4h.
    Ale przed covidem robiłem rocznie 45-50 tys. km.

    TG

  • 60. Data: 2021-01-20 13:18:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 20.01.2021 o 12:44, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > W pandemi teraz mam lepiej...

    To się ciesz, bo w pandemii możesz mieć gorzej.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni
    (Agnieszka Osiecka)