  • 31. Data: 2013-06-05 10:31:29
    Temat: Re: 230 V zamiast 220
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Jun 2013 15:57:09 +0200 osobnik zwany Jacek napisał:

    > Ciekawi mnie powód zmiany napięcia z 220 na 230 V. Plotka głosi, że
    > powód jest prosty: przy większym napięciu pobór mocy rośnie, a więc
    > zapłacimy więcej za energię.

    RLY?

    >Drugi powód: starsze urządzenia
    > przystosowane do 220 szybciej się zepsują i trzeba będzie wydać kasę na
    > nowe.

    RLY?

    Spałeś na lekcjach fizyki?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 32. Data: 2013-06-05 10:38:14
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > np jakie bo niewiele ich już zostało, ludzie nie będą po nich płakać.

    Np ja mam dwie lodowki ktore maja 30 lat i nie zamierzam zmieniac. Tak wiem
    wiecej pradu idzie ale jeszcze nie byly naprawiane i raczej pociagna dluzej
    niz dzisiejsze nowe lodowki...

  • 33. Data: 2013-06-05 11:06:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.06.2013 10:10, Maciek pisze:

    > Myślisz jak singiel. Pokaż mi ciągle migrującego za pracą człowieka
    > posiadającego rodzinę. Niestety jakby na to nie patrzeć w pewnym wieku

    Plemiona koczownicze :D

  • 34. Data: 2013-06-05 12:17:25
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-06-05 10:31, masti pisze:

    > Spałeś na lekcjach fizyki?

    Chyba sam spałeś. Trwałość takich na przykład żarówek zależy od napięcia
    w potędze minus 13,5 (słownie trzynaście i 1/2) co daje spadek trwałości
    o 45%.
    Jacek

  • 35. Data: 2013-06-05 12:22:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 05 Jun 2013 12:17:25 +0200 osobnik zwany Jacek napisał:

    > Chyba sam spałeś. Trwałość takich na przykład żarówek zależy od napięcia
    > w potędze minus 13,5 (słownie trzynaście i 1/2) co daje spadek trwałości
    > o 45%.
    > Jacek

    a pozostałe urządzenia? bo trwałość obecnych żarówek i tak jest pomijalnie
    mała

  • 36. Data: 2013-06-05 13:21:55
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-06-05 10:11, Maciek pisze:
    > Poczekaj - tu też Ci zmienią kiedyś sygnał na cyfrowy ;-)

    Na długich lub średnich falach?
    http://www.youtube.com/watch?v=cQygPeIwD-0

  • 37. Data: 2013-06-05 14:21:52
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-06-05 12:22, masti pisze:
    > a pozostałe urządzenia? bo trwałość obecnych żarówek i tak jest pomijalnie
    > mała
    Dałem przykład skrajny. Nie wiem, jak pozostałe urządzenia, ale
    podejrzewam, że chińskie transformatorki zasilające zegary, radyjka i
    wszelkiego rodzaju "czary" zaprojektowane tak, żeby oszczędzić każdego
    juana ale za to pracujące na granicy możliwości przy temperaturze 65
    stopni mogą stać się niebezpieczne pod względem ppoż. Właśnie niedawno
    po zmianie napięcia wywaliłem radiobudzik, który zaczął śmierdzieć z
    powodu wzrostu napięcia (mam średnio 236V).
    W dawnych dobrych czasach obliczało się transformator według wzorów
    zakładających, że materiał rdzenia nie powinien wchodzić w stan
    nasycenia. Teraz Chińczyk ma to w d... i projektuje tak, żeby było tanio.
    Jacek

  • 38. Data: 2013-06-05 14:47:42
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-06-05 02:20, Adam pisze:
    >:) Niektorzy lubia podrozowac, inni nie.

    Oczywiście.
    Mam znajomego, który twierdzi, że dzień spędzony poza naszym
    miasteczkiem to dzień stracony! :-)

    > moj kawalek ziemi, moja rodzina i szczesliwe zycie :)

    Jedni to widzą jakby od razu a inni muszą cały świat zjechać i dochodzą
    do tego samego wniosku ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 39. Data: 2013-06-05 16:45:55
    Od: p...@t...pl

    W dniu środa, 5 czerwca 2013 02:20:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > A Ty nie rozumiesz, ze sa ludzie dla ktorych rodzina, przyjaciele i stabilne
    bezpieczne zycie w JEDNYM miejscu to wszystko co im potrzeba do zycia? :) Niektorzy
    lubia podrozowac, inni nie. Ja z kolei wspolczuje ludziom ktorzy musza jezdzic za
    praca i zmieniac ciagle srodowisko. ........
    > pozdr.

    > --
    >
    > Adam Sz.

    Ci Niemcy to też jacyś dziwni. Znam ich kilku i wszyscy nie chcą na przekór kogutkowi
    ciągle podróżować tylko wolą mieszkać i pracować w jednym miejscu. Oczywiście urlopy
    spędzają poza domem, ale to chyba wg kogutkowych teorii odstępstwo od normy w
    nowoczesnej Europie.

  • 40. Data: 2013-06-05 16:48:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Robson napisał:

    > Na długich lub średnich falach?
    > http://www.youtube.com/watch?v=cQygPeIwD-0

    Na krótkich już się myśli, na długich i średnich prędzej czy później też
    wejdzie emisja jednowstęgowa chociażby... Niby nie cyfra ale zwykłe
    radio z detektorem obwiedniowym nie poradzi - trzeba regenerować nośną...

    --
    Darek