  • 51. Data: 2013-06-07 09:50:58
    Temat: Re: 230 V zamiast 220
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup

    > Rozumiem że 'uwiniemy' oznacza dwie osoby. To jak ma być dobrze w tym
    > kraju, jak elektrykowi za dwa tygodnie nie chcesz zapłacić 4000zł?

    Tak we dwóch, ale pominąłeś słowo _popołudniami_ czyli łącznie to będzie:
    2 osoby * 4 godziny * 12 dni = 72 roboczogodzin.

    Elektryk który robi to na co dzień na pewno uwinąłby się szybciej więc i
    jego zarobek byłby większy.

    Z drugiej strony znaczna większość Polaków nie zarabia 55 na godzinę, więc
    nic dziwnego że ludzie ciągną instalację samemy a elektryka wołają tylko do
    rozdzielni i na pomiary.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2013-06-07 11:43:16
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-07 09:50, Ergie pisze:
    > Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup

    > Tak we dwóch, ale pominąłeś słowo _popołudniami_ czyli łącznie to będzie:
    > 2 osoby * 4 godziny * 12 dni = 72 roboczogodzin.

    =96h

    > Elektryk który robi to na co dzień na pewno uwinąłby się szybciej więc i
    > jego zarobek byłby większy.

    96h to 6 dni roboczych dla dwóch osób. Pracownik zarabiający 2000zł na
    rękę to o ile dobrze pamiętam 3900zł kosztu dla pracodawcy (a 2000 to
    IMO mało) 3900*12 miesięcy/11miesięcy (bo miesiąc urlopu się należy, oby
    tylko nie zachorował) daje 4250zł miesięcznie. Szef jeśli chciałby
    zarobić tyle samo (a przecież powinien więcej bo ciąży na nim większa
    odpowiedzialność) to razem jest to już 8500zł. Na budowę trzeba
    dojechać, stronę internetową, telefon itp. trzeba utrzymać. razem
    9000zł. dzielimy to przez 16 dni (bo musisz doliczyć dni niepracujące,
    nie dostarczono materiałów, nie da się wejść i marnujemy dzień, na
    następną budowę można wejść dopiero jutro itp) co daje 560zł netto -
    razy 6 dni = 3360zł netto - tyle elektryk musiałby wziąć za tą robotę
    przyjmując niezniszczalne narzędzia, niezniszczalny samochód,
    nieinwestowanie w firmę i stałe wynagrodzenie dla pracownika. Kwota
    4000zł nie jest wygórowana, wydaje się normalna.

    > Z drugiej strony znaczna większość Polaków nie zarabia 55 na godzinę,
    > więc nic dziwnego że ludzie ciągną instalację samemy a elektryka wołają
    > tylko do rozdzielni i na pomiary.

    ale ja się wcale nie dziwię , tak tylko mnie naszło na przemyślenia, po
    prostu wydaje mi się że albo w niezbyt długim czasie to pęknie (niezbyt
    długim czyli max kilka lat) albo wszyscy będą mieli umowy śmieciowe i
    szara strefa będzie ogromna.

    Lukasz

  • 53. Data: 2013-06-07 13:02:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup

    > =96h

    Masz rację 96. Policzyłem 3 godziny dziennie a napisałem 4. Niech już
    zostaną te 4 czyli 96h.

> [...]
    > niezniszczalny samochód, nieinwestowanie w firmę i stałe wynagrodzenie dla
    > pracownika. Kwota 4000zł nie jest wygórowana, wydaje się normalna.

    Wszystko prawda zakładając, ze jemu to zajmie tyle samo co nam. Jeśli jemu
    to zajmie dwa razy mniej czasu niż nam to wychodzi całkiem niezły zarobek.
    Zresztą życie weryfikuje te ceny. Bo jak pisałem elektryk który bierze mniej
    ma ciągle robotę i nie ma czasu, więc wracamy do odwiecznego dylematu czy
    lepiej pracować codziennie za umiarkowane stawki czy tylko połowę czasu za
    wyższe, a drugą połowę czasu czekać na klientów gotowych te ceny
    zaakceptować.

    > ale ja się wcale nie dziwię , tak tylko mnie naszło na przemyślenia, po
    > prostu wydaje mi się że albo w niezbyt długim czasie to pęknie (niezbyt
    > długim czyli max kilka lat)

    Dlaczego coś miałoby pęknąć? Za komuny było to samo - trzeba było się prosić
    by jaśnie pan hydraulik albo elektryk przyszedł coś zrobić, a ceny za usługi
    były tak samo wysokie w stosunku do przeciętnych zarobków. Ludzie się
    przyzwyczaili i niemal w każdej rodzinie był jakiś "pan złota rączka"
    którego się wołało do pomocy, a proste rzeczy się robiło samemu.

    > albo wszyscy będą mieli umowy śmieciowe i szara strefa będzie ogromna.

    Jak będą mobilni to nie będą w szarej strefie wystarczy że się przeniosą do
    jakiegoś "eldorado" :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2013-06-07 13:37:28
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-07 13:02, Ergie pisze:
    > Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup

    > Masz rację 96. Policzyłem 3 godziny dziennie a napisałem 4. Niech już
    > zostaną te 4 czyli 96h.

    jeśli tak to ok, nie wiem ile to może zająć

> [...]
    > odwiecznego dylematu czy lepiej pracować codziennie za umiarkowane
    > stawki czy tylko połowę czasu za wyższe, a drugą połowę czasu czekać na

    pytanie czy elektryk czy elektrycy. Bo jak sam jeden to ok, a jak więcej
    to znaczy że kogoś zatrudnia i jeśli chce stworzyć godne warunki pracy
    to musi zarabiać więcej. Nie wszystko też zrobisz sam. Można też
    zatrudniać byle kogo i płacić mu od roboty, bez umowy. Albo jak klient
    ci nie zapłaci to pracownikowi nie płacić również. Tylko jak utrzymać
    pracownika jeśli zapewnisz mu 15 dni pracy a nie 20 i za marne
    pieniądze, z resztą nie wiadomo czy będą pierwszego...
    Mi nie zdarzyło się nie wypłacić pracownikowi pieniędzy na czas, mimo
    czasem dużych problemów finansowych (kredyt na pokrycie zobowiązań też
    kosztuje). Teraz ubolewam że wykwalifikowanego pracownika musiałem
    zwolnić bo nie byłem w stanie mu powiedzieć 'od dziś pracuj więcej za
    mniej'. Cieszę się że znalazł inną pracę która go zadowala. Ja zostałem
    z pomocnikiem za dużo niższe pieniądze, ma mniejszą wiedzę więc z
    czystym sumieniem płacę mu mniej/

    > Jak będą mobilni to nie będą w szarej strefie wystarczy że się przeniosą
    > do jakiegoś "eldorado" :-)

    no niestety (to wcale nie jest zły pomysł) ale nie zmienia to faktu że
    przez te przenosiny wcale w naszym kraju nie będzie lepiej (dopóki to
    nie pęknie :)

    Lukasz

  • 55. Data: 2013-06-07 14:12:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup

    > no niestety (to wcale nie jest zły pomysł) ale nie zmienia to faktu że
    > przez te przenosiny wcale w naszym kraju nie będzie lepiej (dopóki to nie
    > pęknie :)

    Ale to eldorado może być (a nawet jest) w Polsce :-)

    To jest aluzja do tego, że kilkukrotnie ktoś mi zarzucał że żyję w eldorado
    gdy pisałem jak wygląda problem pracy na śląsku. Problem owszem jest, ale
    nie z znalezieniem pracy, ale ze znalezieniem pracownika.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 56. Data: 2013-06-07 15:31:37
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 19:53:38 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Ale niektózy Polakami. Na zachodzie nikt tak dobrze Cię nie "wydyma" jak
    >
    > rodak. :)

    W Irlandii mieszkajac uważam, że nikt tak nie wydyma jak Irlandczyk...

  • 57. Data: 2013-06-07 16:58:13
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-07 14:12, Ergie pisze:

> [...]
    > eldorado gdy pisałem jak wygląda problem pracy na śląsku. Problem owszem
    > jest, ale nie z znalezieniem pracy, ale ze znalezieniem pracownika.

    a na dolnym śląsku jest problem i ze znalezieniem pracy i pracownika ;)
    widocznie zarobki za małe na tym waszym śląsku :) jak by były dobre to
    ja bym mógł tam dojeżdżać, autostradą to godzinka + 10 punktów :P

    Lukasz

  • 58. Data: 2013-06-10 09:45:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup

    > a na dolnym śląsku jest problem i ze znalezieniem pracy i pracownika ;)
    > widocznie zarobki za małe na tym waszym śląsku :)

    Tylko w Mazowieckiem są wyższe:
    http://www.stat.gov.pl/gus/5840_13015_PLK_WAI.htm

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 59. Data: 2013-06-22 20:36:23
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-06-10 09:45, Ergie pisze:

    > Tylko w Mazowieckiem są wyższe:
    > http://www.stat.gov.pl/gus/5840_13015_PLK_WAI.htm
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    tyle że to akurat nic nie znaczy - bo tą średnią może zawyżać np. kadra
    zarządzająca (bo np. jest jej więcej), w której problemu ze znalezieniem
    pracownika nie ma - a np. stawki w budowlance są takie jak w wielu
    innych częściach kraju (czyli dużo niższe niż np. 300km na zachód od
    twojego województwa...)

    Lukasz

  • 60. Data: 2013-06-24 11:03:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup

    > tyle że to akurat nic nie znaczy - bo tą średnią może zawyżać np. kadra
    > zarządzająca (bo np. jest jej więcej)

    Jaki znasz duże firmy które mają siedziby na Śląsku? Nie oszukujmy się,
    znacznie więcej "kadry zarządzającej" siedzi w warszawie, Krakowie, Poznaniu
    i Wrocławiu.
    Częściowo tę średnią podnoszą pensje górników, ale z roku na rok ich coraz
    mniej, a dysproporcje rosną - średnia pensja na śląsku rośnie szybciej niż w
    innych rejonach kraju.

    > , w której problemu ze znalezieniem pracownika nie ma - a np. stawki w
    > budowlance są takie jak w wielu innych częściach kraju

    No właśnie w tym sęk że nie są :-( co każdy budujący się odczuwa na własnej
    skórze.

    > (czyli dużo niższe niż np. 300km na zachód od twojego województwa...)

    A to prawda, dlatego uciekają. Pracują kilka tygodnie względnie miesięcy
    przyucza się i uciekają na zachód.

    Pozdrawiam
    Ergie