  • 41. Data: 2022-10-13 22:39:32
    Temat: Re: A nie mówiłem.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 13 października 2022 o 22:00:02 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    oporu. W trzydziesto letnim bloku mieszkanie będzie kosztowało 15% ceny nowego.

    zostaje po nim ileś metrów kwadratowych na których mieszkał, żył. Prawie wszystkie
    nieruchomości są w dobrym i bardzo dobrym stanie. Czy twoi dziadkowie albo rodzice
    żyją w ziemiance?
    nie można wyeksportować bo za granicą ma za wysoką cenę żeby ktoś kupił. Opłaca się
    import ale bez sensu kupować surowce żeby przetworzyć i nie móc sprzedać za granicą
    bo za drogie. Jak waluta słaba to za mało towaru dostaje się dużo krajowych
    pieniędzy. Jeżeli państwo ma walutę narodowa i w niej idą wszystkie transakcje w
    kraju to jest dużo pieniędzy na socjal, służbę zdrowia itp.

    bo ukradl 32 miliony z funduszy przeznaczonych na inwalidów i kaleki. Polska to
    bogaty kraj, a złotówka to bardzo przyjemna waluta. I broń Boże żeby zamieniać ja na
    jakieś szwabskie ojro.
    > co ty w ogóle pierdolisz? alternatywą do zaprzestania zadłużania się w
    > celu kupowania głosów jest tylko przejście na euro? Co to te 32 miliony?
    > jeśli liczyć, że 20 milionów obywateli ma średnio 1000zł oszczędności,
    > to w tym momencie rząd kradnie im 3,5 miliarda rocznie tylko i wyłącznie
    > podatkiem inflacyjnym. Nawet jeśli by odliczyć czynniki niezależne od
    > tego rządu, to i tak będzie to ponad dwa miliardy. A średnio 1000zł to
    > raczej bardzo mało, bo przecież w to wliczone są też pieniądze, które
> [...]
    Przypomnieć że inni ukradli 250 miliardów vatu czy z litości tego nie robić. Oni
    ukradli a ty chcesz żeby znowu rządzili.

  • 42. Data: 2022-10-13 22:52:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 13 października 2022 o 22:33:30 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    dzięki kasie która co.miesiacc płacą mi tacy jak Ty?
    > Ale pytanie było "ile?"
    Nawet jak mogłeś kupić sto tysięcy złotych monet i żadnej nie kupiłeś to znaczy że
    żadnej nie masz. A może kupiłeś jeszcze jedno mieszkanie żeby wynajmować, albo nawet
    dwa. Nie zazdroszczę ci w takim przypadku w bliskiej przyszłości. A im dalej tym
    gorzej. Ale twój problem ze w przypadku kupienia dalszych mieszkan nie pomyślałeś że
    dywersyfikacja została po coś wymyślona.

  • 43. Data: 2022-10-14 07:33:34
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 13.10.2022 21:39, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > Przypomnieć że inni ukradli 250 miliardów vatu czy z litości tego nie robić. Oni
    ukradli a ty chcesz żeby znowu rządzili.

    a nie no, to spoko, w takim razie wszyscy możemy kraść, nagle zacząłem
    to popierać. Co mnie obchodzą inni? Mam tolerować kradzieże obecnych, bo
    poprzedni też kradli? Poza tym vat został podniesiony na rok chyba już
    kilkanaście lat temu i ani jedni ani drudzy go nie obniżyli, za to
    pisiory w momencie kiedy wprowadzili odwrotne obciążenie vatem, przez co
    zakredytowali się u przedsiębiorców, ogłosili sukces, bo nagle więcej
    vatu zaczęło wpływać (bo wzięli darmowy kredyt od przedsiębiorców, a
    nazwali to wygraną z mafiami vat). Dobrze to pamiętam, chuj mnie
    strzelił, bo miałem nagle zamiast płacenia vat prosić się o jego zwrot -
    więc to rząd ukradł moje pieniądze, tylko takim jeleniom jak ty wmówił,
    że jest odwrotnie

  • 44. Data: 2022-10-14 17:20:54
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.10.2022 o 23:20, Lisciasty pisze:

    > A gdzie ja pisałem że Warszawa? W Warszawie to byłem ze 4 razy w życiu :>

    kojowe-w-cichej-okolicy-ID4hI7y.html

    > No faktycznie, rudera do remontu z kopciuchem w piwnicy. Żeby zamieszkać
    > jak człowiek cywilizowany trzeba tam wpakować ze 100 tysięcy lekko
    > licząc. W dodatku w okolicy gdzie pomysł ocieplenia chałupy wywołuje w
    > ludności obrzydzenie i zdziwienie, bo po co skoro wungiel z deputatu.
    > Więc smog dusi już od końca września :]
    >
    > Masz jeszcze jakieś ciekawe przykłady tanich mieszkań? :P
    >
    > L.
    tak:
    https://www.olx.pl/d/oferta/tanie-mieszkanie-strosze
    k-bytom-CID3-IDQVUgz.html

    tylko że..... zależy dla kogo. Jak idzie oglądać mieszkanie para młodych
    ludzi, to musi być stolik z wazonikiem z kwiatuszkiem i naklejka na
    ścianie home sweet home.
    Mieszkanie kupił kumaty gość, w remont włożył 25tyś, zarobił 50 tyś.
    Myślałem ze na tej grupie są tylko kumaci goście. W sensie co innego na
    sprzedaż, co innego dla siebie. To mieszkanie które podlinkowałem ma
    ogrzewanie miejskie. wygodne ale drogie. i znowu - kto się nie zna, nie
    kuma, to zapłaci fortunę za ogrzewanie. Kto sam potrafi ogarnąć gaz i
    ocieplenie - będzie miał tanio. no i właśnie ocieplenie. weź postaw
    ludzika na street view i zobacz ile na śląsku jest budynków
    nieocieplonych. nie tyle że nie znajdziesz, ale szczególnie teraz, gdzie
    sie nie obejrzę - tam stoją rusztowania i robią ocieplenia. a jak nie
    słychać przekleństw na rusztowaniach, to albo ukraina albo.... murzyni.
    JAk chesz zrobię fotkę.
    jak Cię temat interesuje, to wpis w olxsie bytom+15km i cenę za metr.

    no i komentarz ze smogiem do września, brzmi tak, jakbyś szukał powodu
    na poparcie tezy że śląsk to syf. popatrz w grudniu gdzie jest
    największy smog.

    Do Zenka. ja mówię o mieszkaniach kupowanych za 100-200tyś. tyle kasy,
    może nie w portfelu ale pod ręką, ma każdy kto handluje
    nieruchomościami. więc zainwestowane 100tyś, nie straci na wartości....
    w dającym się przewidzieć czasie. raz że zarabia co miesiąc bo najemca
    płaci, dwa że ceny rosną co najmniej tak jak inflacja. Jeśli we
    "wiadomościach" mówią ze mieszkania tanieją, będą tanieć bo ludize nie
    dostają kredytów na milion złotych - to zupełnie inna kategoria....
    ludzi i mieszkań. to jak xiaomi i iPhone. U nas kumaci młodzi, nie biorą
    kredytów, tylko mieszkają 3 lata z rodzicami i po 3 latach mają odłożone
    na mieszkanie za gotówkę. Może nie na całośc, może czasem mieszkają w
    wynajętym za 1000zł, ale niema problemu.
    Piszesz że ludzie migrują. Moim zdaniem to niema znaczenia. Nasze miasta
    są pozlepiane razem, to jest gigantyczna aglomeracja, gdzie od czasów
    przedwojennych jeździło się do pracy do sąsiedneigo miasta. wtedy, za
    granicę. O ile będzie praca, a na to żaden "landlord" nie ma wpływu -
    lokatorzy będą. jeśli będzie ich mniej, to najgorsze domy zamienia się w
    parki, place zabaw. ten kapitalistyczny system zachowuje równowagę.
    JEdyny plus (marny ale zawsze) z obecnej zawieruchy jest taki, że
    ludzie zaczną sobie zdawać sprawę, że aby mieszkać na 130m domu muszą
    pracować 50 godzin w tygodniu i nie maja czas mieszkać, a ci którzy mają
    mieszkanie 40m, muszą pracować 20 godzin w tygodniu

    ToMasz

  • 45. Data: 2022-10-14 17:58:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 14 października 2022 o 17:20:57 UTC+2 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > pracować 50 godzin w tygodniu i nie maja czas mieszkać, a ci którzy mają
    > mieszkanie 40m, muszą pracować 20 godzin w tygodniu

    Z wszystkim co napisałeś powyżej a ja wykasowałem praktycznie się zgadzam ale w tym
    co Nie wykasowałem nie zgadzam się.
    Mam prawie 200-metrowy dom i mam mieszkanie 40 m2 i
    Z 2 km w linii prostej dzieli te dwie nieruchomości
    To co napisałeś to nie jest tak jak napisales.
    50 godzin w tygodniu to minimum muszą pracować ci co ode mnie to 40 metrowe
    mieszkanie wynajmują.
    Podatku za dom płacę że trzy stówy rocznie z czego większość to za budynek
    gospodarczy.
    Za mieszkanie płacę około 100zl rocznie ale już za przynależną do mieszkania tak
    zwaną komórkę (5m2)płacę około 200 zł rocznie. I płacę za nic bo jak dach przeciekał
    to w adm poprosiłem o wymianę rynien to powiedzieli że komórka przynależna do mojej
    nieruchomości ( ale nie moja) i mam sobie sam wymienić remontować itp
    Za grunt pod kamienicą w której mam mieszkanie też płacę jakieś kilkanaście złotych
    rocznie.
    Za mieszkanie jeszcze płacę co miesiąc 200 zł dla administratora naszej wspólnotu
    mieszkaniowej.
    Fakt faktem że w tej cenie jest wliczona woda(zaliczkowo- rozliczana co kwartał
    według zużycia) i śmieci.
    Różnice są tylko w kosztach ogrzewania ale póki co te są jeszcze dla mojego domu
    spokojnie akceptowalne.
    Podejrzewam że gdyby moje 40 metrowe mieszkanie było podłączone do miejskiej sieci
    ciepłowniczej to koszt jego ogrzewania wyniósł by więcej niż mnie wynosi koszt
    ogrzewania mojego domu gazem

  • 46. Data: 2022-10-14 19:48:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 14 października 2022 o 17:58:38 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    ciepłowniczej to koszt jego ogrzewania wyniósł by więcej niż mnie wynosi koszt
    Coś mylisz i ja podstawie złych informacji starasz się wyciągać wnioski. To tak jak z
    pewnym gościem co w lesie znalazl słoik ze złotymi pierścionkami. Czy to znaczy że
    każdy jak pójdzie do lasu taki słoik znajdzie?. Statystyka to dział zajmujący się
    przepowiadaniem przyszłości na podstawie aktualnych i wziętych z przeszłości danych.
    Przykłady, proszę bardzo. Jeśli w tym roku urodziło się ileś dzieci to wiadomo ile
    ławek za siedem lat będzie musiało być w szkołach. Dzieci w wieku szkolnym są
    szczepione. Będzie wiadomo ile szczepionek kupić. Ale na wirusa brodawczaka tylko
    połowę bo połowa to dziewczynki są szczepione na brodawczaka. Bazując na danych
    demograficznych władza wie ile będzie potrzebowała mieszkań komunalnych. Jeśli
    praktycznie w żadnym mieście nie buduje się mieszkań komunalnych to znaczy że ilość
    ludzi spadnie. Wszyscy się cieszymy że tobie się udało. A co będzie jak za dwa lata
    okaże się że ci co wczoraj nie mieli pieniędzy mogą kupić mieszkanie na rynku wtórnym
    za 100 tysięcy i że tendencja jest taka że będą mogły być jeszcze tańsze?

  • 47. Data: 2022-10-14 20:47:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 14 października 2022 o 19:48:32 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    >. Bazując na danych demograficznych władza wie ile będzie potrzebowała mieszkań
    komunalnych. Jeśli praktycznie w żadnym mieście nie buduje się mieszkań komunalnych
    https://www.google.com/search?q=ile+mieszka%C5%84+ko
    munalnych+buduje+%C5%81%C3%B3d%C5%BA&oq=ile+mieszka%
    C5%84+komunalnych+buduje+%C5%81%C3%B3d%C5%BA&aqs=chr
    ome..69i57.3457j0j4&client=ms-android-motorola-rvo3&
    sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

  • 48. Data: 2022-10-14 20:49:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 14 października 2022 o 20:47:18 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    C5%84+komunalnych+buduje+%C5%81%C3%B3d%C5%BA&aqs=chr
    ome..69i57.3457j0j4&client=ms-android-motorola-rvo3&
    https://www.google.com/amp/s/samorzad.infor.pl/sekto
    r/zadania/zarzadzanie_nieruchomosciami/5282602,Ile-m
    ieszkan-czynszowych-buduja-najbogatsze-miasta-w-Pols
    ce-RAPORT.html.amp

  • 49. Data: 2022-10-14 21:28:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    C5%84+komunalnych+buduje+%C5%81%C3%B3d%C5%BA&aqs=chr
    ome..69i57.3457j0j4&client=ms-android-motorola-rvo3&
    Dobrze się czujesz czy ci na dekiel jebie. W Łodzi mieszka ponad 650 tysięcy ludzi a
    ty że 80 mieszkań budują. Jak budują 80 mieszkan i łodzią rządzi placforma to na bank
    jest to jakiś wałek. Po co 80 mieszkań jak miasto ma z 10 tysięcy pustych mieszkań
    bez lokatorów.w ramach programu mia100 mieszkań remontowane są przez miasto
    kamienice. Wiele jest takich co dawno wyremontowane i w wielu nie ma w sporej części
    firanek w oknach.

  • 50. Data: 2022-10-14 22:04:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 14 października 2022 o 21:28:47 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    kamienice. Wiele jest takich co dawno wyremontowane i w >wielu nie ma w sporej części

    "Na ponad 39,5 tys. mieszkań w zasobie komunalnym Łodzi, 14,3 tys. nie ma toalety,
    ponad 2,9 tys. bezpośredniego podłączenia do ujęcia wody, a tylko 9,8 tys. ma
    centralne ogrzewanie."