  • 71. Data: 2014-03-28 10:15:32
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > realnie to nawet jeśli jakiś Jezus i żył kiedyś w Nazarecie

    Żyło ich wielu - Jeszua to było popularne imię w tamtych stronach w tamtych
    czasach :-)

    > to niestety ale jego historyczność jest dość możno wątpliwa.

    W źródłach rzymskich w kilku miejscach pojawia się przywódca sekty o tym
    imieniu no i jest też wspomniane że po jego śmierci podniósł się bunt.

    > no i raczej nie urodził sie 2014 lat temu

    Źródła poza biblijne milczą na ten temat. Natomiast jeśli wziąć pod uwagę
    ewanagelie to oczywiście nie mógł urodzić się 2014 lat temu. Dionizjusz
    wymyślając datę narodzin pomylił się o kilka lat.

    > i wątpliwe aby zginał na krzyżu a

    O tym źródła historyczne milczą. (za wyjątkiem ewangelii, bo nie do końca
    można je uznać za źródła historyczne we współczesnym rozumieniu).

    > już bogiem na pewno nie był.

    Tym też historia się nie zajmuje

    > generalnie historycy są podizelenie co do tej osoby.

    ??? Zajmowałem się kiedyś tym tematem (od strony naukowej nie religijnej) i
    nie spotkałem żadnych kontrowersji co do historyczności. Kontrowersje są
    natomiast co do jego wpływu na chrześcijaństwo i świat współczesny. Wielu
    uważa, że większy wpływ mieli św. Piotr i św. Paweł i to oni powinni być
    uważani za założycieli chrześcijaństwa.

    Co ciekawe dość powszechnie przyjmuje się że Mahomet miał większy wpływ na
    losy współczesnego świata niż Jezus z Nazaretu. Np. tu:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/100_postaci,_kt%C3%B3re
    _mia%C5%82y_najwi%C4%99kszy_wp%C5%82yw_na_dzieje_lud
    zko%C5%9Bci

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 72. Data: 2014-03-28 12:56:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
    > No popatrz, a są pewne przypuszczenia naukowe, a nie jakichś tam
    > opowiadaczy bajek, że jednak kolebką życia na Ziemi nie musiała być
    > Ziemia.

    teoria ze cześć substancji organicznych powstałą w kosmosie i spadła na
    ziemię razem z kometami?

    no i co?

    czy to dowodzi że kosmici ja tam wyprodukowali?

    > Powiem Ci tak. Gdyby cała ludzkość miała takie samo podejście do
    > rzeczy nieznanych i niezrozumiałych jak Ty i każde teorie lub badania
    > naukowe kwitowała "pitu pitu, brednie" to obecnie byś nie korzystał z
    > telefonu, nie jeździł samochodem, nie posługiwał się
    > elektronarzędziami i nie miał byś okazji montować instalacji CO tylko
    > tłukłbyś kamienie w jaskini.

    teraz powiem dobitniej PIERDOLISZ...

    Wlazłeś miedzy obiad i deser i sie zaczołeś opowiadać pierdołki... Prosze
    zanim coś powiesz to spóbuj coś wiedzieć.

    Bo opowieści o cywilizacji któa potrafi zaginać czasoprzestrzeń i budować
    lasery poto aby budowac megality z kamieni są chyab bardziej kretyńskie niż
    opowieści o jezusku...

  • 73. Data: 2014-03-28 12:58:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > Co ciekawe dość powszechnie przyjmuje się że Mahomet miał większy
    > wpływ na losy współczesnego świata niż Jezus z Nazaretu. Np. tu:

    dokłądnei przypuszcza sie że jego postać została nazwijmy to wykorzystana
    twórczo przez twórców ewangelii...

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/100_postaci,_kt%C3%B3re
    _mia%C5%82y_najwi%C4%99kszy_wp%C5%82yw_na_dzieje_lud
    zko%C5%9Bci

    :)

  • 74. Data: 2014-03-28 13:03:47
    Temat: [OT]Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-03-28 06:36, Marek Dyjor wrote:
    > Nie da sie budować komputerów nie znajac prądu elektrycznego

    Bez zdefiniowania co rozumiesz przez komputer to dość odważne stwierdzenie.

    W linku dla tego przykładu masz przykład mechanicznego "komputera",
    który potrafi mnożyć i prąd do tego nie jest mu potrzebny ;-)

    Click --> <http://www.youtube.com/watch?v=_tZdE-3nR3w>

    Piotrek

  • 75. Data: 2014-03-28 13:19:38
    Temat: Re: [OT]Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > W linku dla tego przykładu masz przykład mechanicznego "komputera",
    > który potrafi mnożyć i prąd do tego nie jest mu potrzebny ;-)

    no masz rację... :)

    w końcu w jaskiniowcach mieli komputery i telefony komórkowe...

  • 76. Data: 2014-03-28 15:09:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > dokłądnei przypuszcza sie że jego postać została nazwijmy to wykorzystana
    > twórczo przez twórców ewangelii...

    Z tym nie dyskutuję, bo tym nauka się nie zajmuje :-) Czepiłem się tylko
    braku jego historyczności jako postaci.

    A kwestia wiary tej czy innej lub wiary w to że nie istnieje nic w co warto
    wierzyć to zupełnie inny temat.

    Co ciekawe z punktu widzenia nauki wiara sama w sobie jest zjawiskiem
    pozytywnym czego dowodzi choćby efekt placebo. Problem zaczyna się gdy ktoś
    zaczyna uważać że jego wiara jest bardziej słuszna od wiary jego sąsiada.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 77. Data: 2014-03-28 16:04:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-03-28 13:19, Marek Dyjor wrote:
    > w końcu w jaskiniowcach mieli komputery i telefony komórkowe...

    W ten żartobliwy sposób raczej starałem się zwrócić Twoją uwagę na tego
    typu wynalazki: http://www.dwavesys.com/d-wave-two-system

    W tego typu rozwiązaniach prąd elektryczny jest tu wprawdzie dalej
    potrzebny do działania, ale pełni on rolę mocno pomocniczą.

    Piotrek

  • 78. Data: 2014-03-28 16:10:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 28.03.2014 o 13:19 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> pisze:

    Panowie - Marek, Budyń - jako, że znajdujemy się na grupie technicznej (w
    dodatku budowlanej) - może odpowiecie mi na proste pytanie - za pomocą
    jakich narzędzi, procesu technologicznego można obrobić 20-30 tonowe bloki
    kamienne, nie rzadko granitowe (złożone bryły, nie sześcian, czy
    prostopadłościan) tak aby uzyskać dopasowanie sąsiednich bloków na
    poziomie pojedynczych milimetrów.
    Mury, budowle z takich bloków można zobaczyć w przesłanych przeze mnie
    linkach (Petra, Wysypy Wielkanocne, Egipt, Peru).
    Nie piszę tego złośliwie, jak widzę te bloki o powierzchniach bocznych w
    formie wielokątów nieforemnych, przy których stoi maleńki człowieczek i
    zastanawiam się jak to zostało docięte - zostają mi kosmici lub nasi
    bardziej od nas zdolni przodkowie.
    Wg. oficjalnej historii większość tych budowli datuje się na okres, kiedy
    w Europie plemiona koczownicze zaczęły wyłazić z lasów i łączyć się w
    większe społeczności. Żeby wyciąć taki blok trzeba mieć przyzwoity
    warsztat inżynierski - nie da się tego robić metodą prób i błędów - na
    zasadzie "podkujemy trochę i przymierzymy, może starczy". Obróbkę surowego
    materiału trzeba kontrolować w trzech płaszczyznach, z racji tego, że nie
    są to sześciany czy prostopadłościany, które można "zrobić" od szablonu -
    powiedzcie mi proszę jak oni to zrobili?
    W różnych miejscach na świecie te bloki mają taką samą formę - jak
    odizolowane od siebie (wg. oficjalnej historii) stosunkowo "proste ludy"
    wpadły na identyczny sposób obróbki kamienia i to w najtrudniejszy z
    możliwych sposobów?
    Jakby te murki było złożone z regularnych, trochę mniejszych bloków -
    mógłbym to przełknąć - mogli zwołać 100tys. luda w jedno miejsce i przez
    100lat na trzy zmiany kuć je drewnianymi młotkami i miedzianymi dłutami.
    Jednak one nie są mniejsze, mają najbardziej skomplikowaną formę jaką
    można sobie w takim prostym obiekcie wyobrazić.
    Nie piszcie proszę "pitu, pitu" - tylko odnieście się do tego co powyżej
    napisałem.

    TG

  • 79. Data: 2014-03-28 16:25:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >kamienne, nie rzadko granitowe (złożone bryły, nie sześcian, czy
    >prostopadłościan) tak aby uzyskać dopasowanie sąsiednich bloków na

    nie wiemy jak oni to robili. Ale to ze nie wiemy nie oznacza ale nie da sie
    tego zrobic prymitywnymi sposobami. Byc moze sa po prostu tak pracochłonne
    nie nawet nie przyjdzie nam mysl zeby tak robic.
    Za 300lat nikt nie bedzie wiedział jak działały centrale analogowe, ale to
    nie znaczy ze my mamy je z kosmosu.

    b.

  • 80. Data: 2014-03-28 16:57:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 28 Mar 2014 16:10:12 +0100 osobnik zwany Tomasz
    Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > sześcian, czy prostopadłościan) tak aby uzyskać dopasowanie sąsiednich
    > bloków na poziomie pojedynczych milimetrów.

    siedzimy i drapiemy i drapiemy i drapiemy i drapiemy ...

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?