  • 71. Data: 2011-08-04 22:18:02
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciepła
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1f569$ve6$1@news.onet.pl...

    > Hmmm, przy głupim bojlerze są, przy głupim piecu są, a przy instalacji
    > solarnej nie?
    > Czy Tobie chodzi o same rurki? ;-)

    Nie ma, nie ma i nie ma i jeszcze nie ma. :-)

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2011-08-04 22:50:56
    Temat: Re: CWU latem - kolektory czy pompa ciep?a
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Mógłbym tu teraz siedzieć i wstawiać linki do skanów moich faktur za
    prąd. Mógłbym Wam udowadniać, robić zdjęcia kotłowni, łazienek, w końcu
    nawet zdjęcia rodziny, żeby udowodnić, że jest nas czworo i nie jesteśmy
    niedomyci. Ale, szczerze powiedziawszy, mam to w dupie. "Róbta co
    chceta". Montujcie sobie solary i pompy, a potem szukajcie argumentów za
    ich oszczędnością. Szukajcie dowodów na swoją zajebistość. Ja jestem
    pragmatykiem. Mnie przekonują liczby na fakturze, a nie czcza gadanina
    wszystkowiedzących kolesi.

    Nie wypowiadam się więcej w tym wątku, bo widzę, ze nie ma sensu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 73. Data: 2011-08-05 05:51:57
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > goleniu, no i z zona wykapac sie nie ma w czym. :-)

    > Faktycznie w Twoim przypadku nie. :-))

    > Pol roku zakladam pokrycie solara niemal 100%. Nie od dzis wiadomo, ze solar
    > pracuje przez wiekszosc calego roku tyle, ze z mniejszym pokryciem.

    > Nocna taryfa to 8 godzin.
    > Ciekaw jestem, czy taki klimatyzator faktycznie podgrzeje wode do 55C, bo to
    > tylko zalozenia w dodatku z takim copem.

    > Jakis tj. z dwiema wezownicami, ktory jest w cenie solara za 7000zl. Dodaj
    > do tego cene baniaka, albo od 7000 odejmij.

    80 litrów to ja. Każdy ma jakąś objętość. jak byś ważył 150 kilo to po wejściu
    do dużej wanny dolał byś sobie 5 litrów wody i miał po szyję. Niejaki Archi
    Medes to badał. Policzyłem jak dla ciebie. Nas jest dwie sztuki. U Ciebie
    nawet się nie obejrzysz jak też będzie was dwie sztuki. Przy dwóch sztukach
    kolektor potrzebny jest jak kur...ie majtki. Ty zawyżasz ja zaniżam. Prawda
    jest gdzieś po środku. latem na przykład odpada miesiąc bo nikogo w domu nie
    ma. Codziennie też u Ciebie 4 osoby się nie kąpią. Jak dzieciory małe to dwie
    sztuki się wrzuca do odmoczenia na raz bo wygodniej. Wody też się nie nalewa
    po przelew bo by się potopiły. Jak się zrobią starsze to dziwnej awersji do
    wody nabierają na jakiś czas. Co prawda potem im przechodzi i z nawiązką
    oszczędności w ten sposób uzyskane przetrwonią. Kilka ładnych lat dziadkom się
    je sprzedaje i się to jakoś bilansuje. Jak byś uczciwie policzył to tobie też
    wypadnie rocznie sporo dni rocznie bez kąpania. Bo jakiś zmęczony się po innej
    wodzie zrobiłeś, bo wyjechałeś bo cośtam. Na dodatek częściej takie dni
    wypadają latem niż zimą. Przynajmniej mnie. Instalacje o których piszemy są
    zwyczajnie za drogie. Oczywiście w Polsce. U niemca się opłaca bo jakoś
    dziwnie 3 do 4 razy mniej w stosunku do kasy jaką dysponuje go kosztują. Co
    chcesz od kopa na poziomie 2, zwyczajnie się czepiasz. To bardzo przyzwoity
    współczynnik i realny do uzyskania w przypadku pomp ciepła. Przenośny
    klimatyzator to też pompa ciepła. Przy cenach jakie mają aż się proszą żeby je
    wykorzystać w sposób nie przewidziany przez producenta. W pompie ciepłą za 4
    tysiace jest taki sam agregat jak w klimatyzatorze. Chyba warto po rozebraniu
    klimatyzatora pomyśleć z 15 minut jak przerobić powietrzne chłodzenie
    skraplacza na chłodzenie wodne. Najprościej obudować go szczelnym pudełkiem z
    blachy i zrobić bezciśnieniowy obieg do istniejącej wężownicy w posiadanym
    baniaku. To o czym piszę daje się zrobić. Oczywiście będą tacy co sobie nie
    poradzą. Ale to ich problem.

  • 74. Data: 2011-08-05 06:51:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-08-2011 o 21:41:02 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ale kolega pisał że płaci za grzanie prądem 100 zł
    Dlatego podaję swoje dane dla porównania, wodę mam swoją to nie oszczędzam
    :)
    Co do kolegi, trochę mało mu wychodzi ale może mieć drogą wodę,
    widziałem ostatni reportaż o jakimś miasteczku na śląsku gdzie mocno
    spadło zużycie wody i oczywiście wodociągi podniosły cenę aby odbić
    sobie straty, m3 wody kosztuje już tam 10zł :( Paranoja.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 75. Data: 2011-08-05 07:18:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1f569$ve6$1@news.onet.pl...

    > Nie ma, nie ma i nie ma i jeszcze nie ma. :-)

    Poka fotkie.
    Tej gwarancji na 10 lat rzecz jasna.

  • 76. Data: 2011-08-05 07:43:05
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Poka fotkie.
    > Tej gwarancji na 10 lat rzecz jasna.

    Obydwaj wiemy że taka gwarancja to lipa. Na pompkę jak jest to tylko rok albo
    dwa lata, na cośtan tak samo. Uszkodzeń mechanicznych jak każda gwarancja nie
    obejmuje. Poza tym co ma się samo w kolektorze słonecznym popsuć jak to ma
    budowę zbliżoną do budowy cepa. No i najciekawsze. Jak wyegzekwować po 9
    latach ewentualną naprawę jak nie ma importera i tego co sprzedawał. Poza tym
    10 lat to bardzo mało jeśli idzie o to czy będzie działał. To czy kolektor
    działa albo nie działa zależy czy Słońce się nie popsuje. Według mnie każdy
    kto zachwala kolektor słoneczny bo ma 10 lat gwarancji jest dyplomowanym
    idiotą III kategorii.

  • 77. Data: 2011-08-05 16:59:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Archi
    > Medes to badał. Policzyłem jak dla ciebie.

    Jak dla mnie, to troche poza tematem, moze tnij cytaty, bo Twoje posty sa
    strasznie upierdliwe.

> [...]
    > zwyczajnie za drogie. Oczywiście w Polsce. U niemca się opłaca bo jakoś
    > dziwnie 3 do 4 razy mniej w stosunku do kasy jaką dysponuje go kosztują.

    To chyba kwastia zarobkow, a nie ceny... U nas tez ludzie roznie zarabiaja

    > Co
    > chcesz od kopa na poziomie 2, zwyczajnie się czepiasz. To bardzo
    > przyzwoity
    > współczynnik i realny do uzyskania w przypadku pomp ciepła.

    Wcale sie nie czepiam. W gruncie rzeczy co mnie to obchodzi. Porownalem
    tylko cop 2 do copu solara co najmniej 40.

> [...]
    > baniaku. To o czym piszę daje się zrobić. Oczywiście będą tacy co sobie

    Takie manufaktury mozesz porownywac do samorobnych solarow, a nie dedykowany
    zestawy za konkretne pieniadze do jakiejs rzezby po godzinach. Twoj pomysl
    nie daje zadnych gwarancji skutecznego ogrzewania wody do uzytkowych
    temperatur przez dlugi czas.

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2011-08-05 17:09:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    wiadomości news:j1g5g3

    > Poka fotkie.
    > Tej gwarancji na 10 lat rzecz jasna.

    http://www.hewalex.pl/oferta/plaskie-kolektory-slone
    czne/kolektor-sloneczny-ks2000tlp.html

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2011-08-05 17:13:48
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Obydwaj wiemy że taka gwarancja to lipa.

    Jak sie nie wie to sie pyta.

> [...]
    > nie
    > obejmuje. Poza tym co ma się samo w kolektorze słonecznym popsuć jak to ma

    To nie Ty pisales, ze zywotnosc to 10 lat w ktoryms z watkow? Jak to w koncu
    jest, ma sie co psuc czy budowa cepa?

    > No i najciekawsze. Jak wyegzekwować po 9
    > latach ewentualną naprawę jak nie ma importera i tego co sprzedawał.

    Gwarantem jest producent a nie sprzedawca. Poza tym ja nie pisze o
    kolektorach importowanych ktorych Ty jak pamietam jestes fanem, zwlaszcza
    tych z dalekiego wschodu.

> [...]
    > każdy
    > kto zachwala kolektor słoneczny bo ma 10 lat gwarancji jest dyplomowanym

    Zachwalac mozna kolektor ktory przy okazji ma 10 lat gwarancji.
    Strasznie lubisz przekrecac kota ogonem w imie nie wiem czego.

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2011-08-05 21:02:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j1g5g3

    > http://www.hewalex.pl/oferta/plaskie-kolektory-slone
    czne/kolektor-sloneczny-ks2000tlp.html

    Tam nic nie pisze o warunkach gwarancji, a jakbyś nie skumał to o nie
    pytałem.