  • 81. Data: 2015-04-04 23:04:14
    Temat: Re: Ceny zbiorniki?1w CWU
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 4 kwietnia 2015 22:13:17 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > Te, kurczak! Coś ci się popier.....ło z tymi balustradami i
    > destylatorami. Zamiast po raz kolejny pier....ć głupoty, przeczytałbyś o
    > czym pisałem.
    > Jak byś dokładnie czytał to byś wiedział, że nie zajmuję się produkcją
    > balustrad czy destylatorów, a także wiedział, że nie odnosiłem się do
    > twoich bzdurnych wypocin, ale do wypowiedzi kolegi abn140 piszącego, że
    > kupił bojler spawany przez rzemieślnika, który się rozszczelnił po 10
    > miesiącach.

    > Różnica pomiędzy twoją, a moją wiedzą o spawaniu polega na tym, że "ty

    Masz rację, z koniem kopał się nie będę.

  • 82. Data: 2015-04-04 23:19:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 4 kwietnia 2015 23:02:27 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Jak zwykle masz farta.

    Nie no bez przesady - zbiornikow CWU emaliowanych nie wymienia sie co 4 lata
    :-) Moja ciotka ma jakis kompletnie zwykly stalowy baniak juz z 20 lat i
    jeszcze uzywa, a emaliowany powinien wytrzymac teoretycznie dluzej bo ma
    lepsze zabezpieczenie :-) Mysle, ze 10-15 lat to rozsadna dlugosc zycia,
    jak bedzie w praktyce to sie zobaczy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2015-04-05 00:03:38
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 4 kwietnia 2015 23:19:24 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > jeszcze uzywa, a emaliowany powinien wytrzymac teoretycznie dluzej bo ma
    > lepsze zabezpieczenie :-) Mysle, ze 10-15 lat to rozsadna dlugosc zycia,

    Tak myślałem ale nie miałem odwago powiedzieć, cała Twoja rodzina fartowna. Byk się
    wam nie ocielił? Oby Ci służył jak najdłużej. Moje doświadczenia z emaliowanymi są na
    poziomie 4-5 lat i do wymiany. Teraz mam z kwasówki. Chyba już z 6-7 lat i nie
    przecieka. Ile wytrzyma się zobaczy a może nie zobaczę bo prędzej zejdę.

  • 84. Data: 2015-04-05 09:04:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 kwietnia 2015 00:03:40 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    przecieka. Ile wytrzyma się zobaczy a może nie zobaczę bo prędzej zejdę.

    To nie moj fart. Niech inni napisza ile uzywaja emaliowanych baniakow. Jakby
    tak kazdy mial wydawac co 4-5 lat 3-5k na nowy baniak to by rynek przejely
    baniaki z nierdzewki totalnie i emaliowane przestalyby istniec :-)

    Inna sprawa ze ja grzeje wode tylko do 45stC, jak grzejesz wyzej to wzrasta
    (mooocno) ryzyko szybszej korozji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2015-04-05 10:05:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam Sz." <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To nie moj fart. Niech inni napisza ile uzywaja emaliowanych baniakow.

    13 lat - trzeci baniak.
    Pewnie niedługo się skończy.

    Jakby
    > tak kazdy mial wydawac co 4-5 lat 3-5k na nowy baniak to by rynek przejely
    > baniaki z nierdzewki totalnie i emaliowane przestalyby istniec :-)

    A jednak ludzie się łudzą, że potrzymają dłużej.
    Albo korzystają z gwarancji.

    > Inna sprawa ze ja grzeje wode tylko do 45stC, jak grzejesz wyzej to
    > wzrasta
    > (mooocno) ryzyko szybszej korozji :)

    Ano właśnie - ja do 75, akumulacyjnie.

  • 86. Data: 2015-04-05 13:09:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-04-05 o 09:04, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > tak kazdy mial wydawac co 4-5 lat 3-5k na nowy baniak to by rynek przejely
    > baniaki z nierdzewki totalnie i emaliowane przestalyby istniec :-)

    Uważaj, bo popadniesz w niełaskę u kurczaka. On bardzo nie lubi jak coś
    wykracza poza zakres jego wyobrażeń i burzy jego system wartości :)
    Ja niestety także chyba jestem w czepku urodzony, bo u mnie baniak
    emaliowany wisi już 12 lat i ani myśli przerdzewieć, choć usilnie mu w
    tym pomagam nie wymieniając anody, która nie była wymieniania od
    nowości. Obawiam się, że po tej anodzie to już dawno nie ma śladu.
    Żeby było jeszcze ciekawiej jest to baniak firmy Galmet, która nie
    cieszy się zbyt dobrymi opiniami o jakości. Póki co to nie chce mi się
    go demontować i czekam, aż będę zmuszony go wymienić. Mam zamiar nieco
    zmodyfikować instalację. Chcę zamontować duży bufor 1500-2000 litrów,
    wspomagany solarami z wbudowaną nierdzewną nagrzewnicą z przepływowym
    grzaniem CWU.

    > Inna sprawa ze ja grzeje wode tylko do 45stC, jak grzejesz wyzej to wzrasta
    > (mooocno) ryzyko szybszej korozji :)
    > pozdr.

    Jak grzejesz do 45 to wzrasta ryzyko namnażania legionelli. Tak więc to
    też nie jest zbyt dobry pomysł.

  • 87. Data: 2015-04-05 14:03:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 kwietnia 2015 13:10:00 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Jak grzejesz do 45 to wzrasta ryzyko namnażania legionelli. Tak więc to
    > też nie jest zbyt dobry pomysł.

    Wygrzewam raz na miesiac do 70stC grzalka :) Poki co wszyscy zdrowi ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2015-04-05 23:22:54
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 5 kwietnia 2015 09:04:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > baniaki z nierdzewki totalnie i emaliowane przestalyby istniec :-)
    >
    > Inna sprawa ze ja grzeje wode tylko do 45stC, jak grzejesz wyzej to wzrasta

    Moje doświadczenie opiera się na obserwacji mniejszych emaliowanych zbiorników.
    Takich w okolicach 80l. Woda łódzka miejska. Pierwsze przecieki pojawiały się po 3-4
    latach. Niby gwarancja na zbiornik dłuższa ale jej wyegzekwowanie praktycznie
    niemożliwe ze względu na koszt wymiany elektrod. Na chłopski rozum warstwa szkła
    powinna zabezpieczyć zbiornik na czas przekraczający długość życia człowieka.
    Praktycznie emalia jako warstwa antykorozyjna nie działała. Jak by to był jeden
    bojler to można by twierdzić że miałem pecha. Ale jak trzy się dziurawią w podobnym
    czasie to już nie pech. Na pewno eksploatacja przy temperaturze ok 70 stopni
    przyspieszyła korozję. Na zaprzyjaźniony złomie często widzę bojlery. Mają mało albo
    wcale nie zniszczone obudowy. Pamiętam pierwszy bojler. Wytrzymał ponad 10 lat. Po
    tylu latach pomimo że nie był celowo niszczony wyglądał na stary. Farba na nim
    zżółkła. A te na złomie bielutkie jak by wczoraj były pomalowane. Moim celem nie jest
    tak dla sportu wkurwienie kogoś. Ale jeśli mnie emaliowane średnio wytrzymywały 4-5
    lat to nie napiszę że 10-15 żeby ktoś się lepiej poczuł.

  • 89. Data: 2015-04-06 08:23:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    Wyższa temp, wyższe ryzyko korozji piszesz? Ja nie wiem ale wcześniej pisałem o
    kilkudziesięcio już letnim zbiorniku gdzie do bardzo wysokich temperatur jest dzień w
    dzień grzany i żyje.

  • 90. Data: 2015-04-06 09:55:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-04-05 o 23:22, k...@g...com pisze:

    > Moim celem nie jest tak dla sportu wkurwienie kogoś.

    Nikogo nie wkurwiasz opisywaniem swoich złych doświadczeń, ale wkurwiasz
    sposobem w jaki sposób to robisz i jak się odnosisz do ludzi.

    > Ale jak trzy się dziurawią w podobnym czasie to już nie pech.

    > Ale jeśli mnie emaliowane średnio wytrzymywały 4-5 lat to nie napiszę
    > że 10-15 żeby ktoś się lepiej poczuł.

    Jeżeli dziurawią się 3 szt. pod rząd, każdy w przeciągu 4-5 lat to
    należy się zastanowić dlaczego.
    Być może się łaszczysz na najgorszy badziew niewiadomej firmy, zamiast
    kupić coś bardziej normalnego.
    Choć znając już Ciebie na tyle, mam nieodparte wrażenie, że te Twoje
    bojlery to nie były kupowane jako nowe i pełnowartościowe.