    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Ciśnienia w baniakach przeponowych
    Date: Sat, 3 Aug 2019 23:41:51 +0200

    Lisciasty napisał:

    > Męcząca ta hydraulika. Jakie mam ustawić ciśnienie w:
    > - baniaku od podłogówki i CWU, pojemność 24 litry, temperatura
    > od 20 do 50 stopni
    > - baniaku od wody wodociągowej, pojemność 24 litry, temperatura
    > od 10 do 50 stopni
    >
    > Jak pukam paluchem w obudowę to słychać pustkę, teraz mam około 1,2 bara
    > (powietrza) w baniaku od podłogówki i ze 3 bary w tym wodociągowym.
    >
    > Jest na to jakaś reguła czy się na oko ustawia?

    Tak na mój rozum reguła jest taka, że przy najniższej temperaturze
    baniak powinien być prawie pusty. Ciśnienie początkowe to już sprawa
    arbitralna, ale zwiększanie temperatury powinno ten baniak stopniowo
    wypełniać. Natomiast zupełnie nie wiem, po co ten baniak do wody
    wodociągowej i w którym wodociągu woda miewa tempereturę 50°C (ale
    chętnie bym się do takiego podłączył).

    --
    Jarek