  • 1. Data: 2015-08-24 23:27:06
    Temat: Co takiego cudownego jest w Krakowie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co takiego cudownego jest w Krakowien że metr kwadratowy mieszkania jest dwa razy
    droższy niż w Łodzi? Przemysł jakiś kosmiczny, potrójne zasiłki dla bezrobotnych,
    pieniądze się z chodników zbiera? Wszędzie że tam syf kiła i mogiła, powietrze nie do
    oddychania.

  • 2. Data: 2015-08-25 09:03:34
    Temat: Re: Co takiego cudownego jest w Krakowie
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 23:27:07 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

    > Co takiego cudownego jest w Krakowie

    zimny lech :-)

  • 3. Data: 2015-08-25 10:49:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Co takiego cudownego jest w Krakowien że metr kwadratowy mieszkania jest dwa razy
    droższy niż w Łodzi?

    pi razy oko to co pisałem kilka postów wcześniej. Ja mam mało znajomych,
    Wy napewno więcej. ilu z Waszych znajomych, pracuje (nie przy kompie) w
    pobliżu miejsca zamieszkania? Bo mnie się to kojarzy z hotelem robotniczym.
    W moim otoczeniu jest tak, miejsce pracy, zdrowa rozrywka (park,
    wypoczynek, nie budka z piwem) niema znaczenia w przypadku wyboru
    miejsca zamieszkania. Wiec co ma znaczenie? Niewiem, ale reklamodawcy,
    szczególnie w TV napewno wiedzą. fakt jest taki, że Kraków brzmi lepiej
    niż Łódź

    ToMasz

    i w tym drugim mieście jest za dużo polskich znaków. Aż zwichnąłem alt-a

  • 4. Data: 2015-08-25 11:51:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Krakowie jest niskie bezrobocie. Tylko czy ono jest niskie bo urzędy pracy
    skuteczniejsze są w wykreślaniu bezrobotnych żeby statystyki były dobre. Czy może
    dlatego że tam mnostwo miejsc pracy. Jeśli mnóstwo miejsc przacy to co to za praca i
    jakie zarobki. Czy pielęgniarka zarabia tam dwa razy więcej? Czy sklepowa zarabia tam
    dwa razy więcej? Czy wszyscy zarabiają tam dwa razy więcej? W Warszawie zarobki są
    wyższe i nie jest tajemnicą dlaczego. Ale w Krakowie nie są wyższe. Łodź była jedną
    wielką fabryką. Upadła i powoli wstaje z kolan. Za 5-10 lat może to być
    najnowocześniejsze miasto w Europie jeśli idzie o infrastrukturę miejską. Ludzie z
    innych miast jak będą wysiadali z pociągów to się będą dziwili dlaczego na peronach
    wolno chodzić w butach a nie w bamboszkach. Za trzy lata zaczynają wiercić tunel pod
    miastem. Nowe lotnisko w granicach administracyjnych miasta. Nie jakaś popierdólka a
    takie co na nim lądowały czterosilnikowe samoloty. Czyli te największe.
    Infrastruktura drogowa dobra. W godzinach szczytu korki maksymalnie na pół godziny,
    winne temu są remonty ulic. O zadymieniu nie ma mowy bo sieć ciepłociągów jest
    praktycznie w całym mieście. I w takim miescie mieszkania są tańsze niż w zapyziałym
    Krakowie ze smogiem, ogrzewaniem opartym na węglu i płacami takimi samymi jak w
    Łodzi.

  • 5. Data: 2015-08-25 13:13:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Łodź była jedną wielką fabryką. Upadła i powoli wstaje z kolan. Za 5-10 lat moż
    Bytom był jedną wielką kopalnią. Kopalnie upadły, lenie są sponsorowani
    przez władze miasta więc Bytom leży i... tak już chyba zostanie.

    ToMasz

  • 6. Data: 2015-08-25 14:11:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Będzie dobrze i Bytom też się podniesie. kapitał ma to do siebie że kieruje się tam
    gdzie może dać największe zyski. Chiny atrakcyjne bo tania siła robocza była. Była. W
    Polsce jest porównywalna jeśli idzie o koszt pracy. Na razie biją nas na głowę
    mechanizacją i automatyzacją produkcji. Zajakiś czas to się musi zmienić. Ford
    podniósł w swoich fabrykach samochodów, mowa o początku XX wieku, stawki z dwóch do
    pięciu dolarów za ośmio godzinną dniówkę. Ford był wizjonerem. Wiedział że jak jego
    robotnicy będą zarabiali mało to nie kupią samochodów ktore produkują. Podwyżka i
    Forda wymusiła podwyżki w innych branżach. Na samochodzie zarabiał mniej ale
    sprzedawał ich dużo więcej. W Polsce pracownika też za moment będzie stać na kupno
    rzeczy które robi. Bez tego kapitał nie zarobi. Inna sprawa że z prognoz rozwoju i
    demograficznych wynika że za 50 lat bezrobocie będzie w okolicach 60-80%. Będzie to
    skutkiem automatyzacji. Tym co nie będą pracowali trzeba będzie zapewnić jakieś
    względne warunki życia. W tym i jakieś zajęcie zastępcze żeby pierdolca nie
    dostawali. Sprawę rozwiązała by jakaś ogóno światowa wojna. Ale takiej nie będzie.
    Jakiś nowy system gospodarczy i polityczny politycy będa musieli wykombinować bo te
    co były i są w nowych warunkach się nie sprawdzą. Wychodzi że komunizm z ludzką
    twarzą podoła takiemu wyzwaniu.

  • 7. Data: 2015-08-25 16:33:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > dla
    > bezrobotnych, pieniądze się z chodników zbiera?

    Praca :-)

    I nie chodzi mi o prostą pracę dla niewykwalifikowanych robotników - ta jest
    wszędzie. W Krakowie jest praca dla specjalistów. Dla przykładu specjalista
    IT w Krakowie czy Wrocławiu dostanie 1,5 razy więcej niż w Katowicach.

    A jak dostanie więcej to i stać go na droższe mieszkanie - a że duży popyt,
    a ciągle mała podaż to ceny rosną.

    Tych mieszkań na nowych osiedlach nie kupują kasjerki z Biedronki tylko
    młodzi wykształceni i dobrze zarabiający.

    > Wszędzie że tam syf kiła i mogiła, powietrze nie do oddychania.

    Nie bardzo wiem, co masz na myśli bywa regularnie zarówno w Łodzi jak i w
    Krakowie i nie zauważyłem specjalnej różnicy w jakości powietrza. W zimowe
    bezwietrzne wieczory i tu i tu unosi się smog z pieców opalanych drewnem i
    węglem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-08-25 17:54:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To się musimy styknąć jak będziesz zimą w Łodzi i mi pokażesz łódzki smog. Bo ja go
    jakoś nie widzę i nie czuję. Piszesz jak by tam było 200 tysięcy specjalistów.
    Społeczeństwo składa się przede wszystkim z ludzi wykonujących proste prace. To że
    jest paru specjalistów nie powoduje że mieszkania są dwa razy droższe. Sprzedawczynie
    z biedrony też muszą gdzieś mieszkać i niekoniecznie musi być to pod mostem. Poza tym
    wysoka cena nowych mieszkań powoduje że używane też są proporcjonalnie droższe. A
    pensje klasy robotniczej nie są proporcjonalnie wyższe dlatego że to Krakow.
    nauczyciel zarabia tyle ssamo wszędzie, urzędnik w jakimś urzędzie nie dostaje
    dodatku krakowskiego. W Warszawie taki dodatek był przed wojna i jakiś czas po
    wojnie. Może jest i dzisiaj, tego nie wiem. To że jest w Krakowie małe bezrobocie
    wiem bo wcześniej sprawdziłem. Ale przy sześciu procentach bezrobocia jest to jeszcze
    rynek pracy pracodawcy. Równowaga jest w okolicach 3% bezrobocia. Poniżej trzech
    procent warunki dyktują pracownicy. Jakaś inna przyczyna dwa razy droższych mieszkań
    musi być. Na pewno nie są to koszty budowy. Materiały budowlane i robocizna wszędzie
    są podobne, według jakiegoś eksperta mocno zawyżone. Co do powietrza. Łódź jest na
    równym trochę na górce. Byle wiatr rozwieje wszystko. Kiedyś w telewizji mówili że
    smog w krakowie spowodowany jest tym że jest on niżej niż okolica, w niewielkiej
    dolinie. Teoretycznie mógłbym znaleźć w necie mapę i sprawdzić czy to prawda. Na
    razie musze wierzyć panu Telewizorowi. Prawda to że że Krakow jest w niecce? Bo jak
    by był to tam smog byłby czymś naturalnym bez względu na porę roku.

  • 9. Data: 2015-08-25 18:25:18
    Od: twistedme <t...@o...pl>

> [...]
    Prawda to że że Krakow jest w niecce? Bo jak by był to tam smog byłby czymś

    Też wielokrotnie obijała mi się o uszy kwestia smogu w Krakowie, ale, że
    mam daleko, to mnie średnio obchodziło.

    Na szybko jakieś dane:

    Zawartość pyłu zawieszonego (PM10) w skali rocznej:
    Gdańsk - 18 ?g/m3 (najmniejsze w Polsce) Elbląg - 19 ?g/m3 Koszalin - 19
    ?g/m3 Zielona Góra - 20 ?g/m3 Wałbrzych - 20 ?g/m3 Olsztyn - 20 ?g/m3
    Suwałki - 21 ?g/m3 Szczecin - 23 ?g/m3 Toruń - 24 ?g/m3 Białystok - 24
    ?g/m3 Bydgoszcz - 26 ?g/m3 Lublin - 27 ?g/m3 Gdynia - 28 ?g/m3 Włocławek
    - 28 ?g/m3 Kalisz - 29 ?g/m3 Łódź - 29 ?g/m3 Poznań - 29 ?g/m3 Płock -
    30 ?g/m3 Kielce - 30 ?g/m3 Rzeszów - 30 ?g/m3 Radom - 30 ?g/m3 Opole -
    31 ?g/m3 Gorzów Wielkopolski - 31 ?g/m3 Warszawa - 32 ?g/m3 Legnica - 34
    ?g/m3 Częstochowa - 35 ?g/m3 Jelenia Góra - 35 ?g/m3 Wrocław - 35 ?g/m3
    Bytom - 35 ?g/m3 Bielsko-Biała - 36 ?g/m3 Dąbrowa Górnicza - 40 ?g/m3
    Gliwice - 40 ?g/m3 Katowice - 42 ?g/m3 Zabrze - 45 ?g/m3 Nowy Sącz - 51
    ?g/m3 Rybnik - 54 ?g/m3 Kraków - 64 ?g/m3 (największe w Polsce)

    http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/109524,najbardz
    iej-skazone-miasta-w-polsce

  • 10. Data: 2015-08-25 20:16:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 sierpnia 2015 18:25:21 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:

    > http://www.twojapogoda.pl/wiadomosci/109524,najbardz
    iej-skazone-miasta-w-polsce

    Nie tak dawno pisali że najbardziej zanieczyszczone powietrze to w mejscowości gdzie
    nasz grupowy kolega Adam Sz.- Wodzisław Śląski.
    Przerypane w tym śląskim Eldorado- a Ergi namawia aby tam się przenosić;)