  • 31. Data: 2017-08-17 13:26:50
    Temat: Re: Co tu poszło nie tak?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-17 o 08:15, quent pisze:

    > Skąd założenie, że strop nie był np. drewniany?
    A kto dzisiaj w murowanym domu robi strop drewniany?
    Ile znasz takich przypadków?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 32. Data: 2017-08-17 13:39:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 13:26:52 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > A kto dzisiaj w murowanym domu robi strop drewniany?
    Robią
    > Ile znasz takich przypadków?
    Nie do mnie pytanie ale się podepnę:
    -Mój sąsiad- dom murowany, strop drewniany-znajomy buduje parterówkę i tez strop
    drewniany
    -nie tak dawno fotki pokazywałem z budowy gdzie człowiek ze 20m3 betonu na same
    wieńce zużył. Strop drewniany. I teraz czytającx tą dyskusję to może i nie głupio że
    oprócz wieńca nad scianami zenętrznymi dał jeszcze wieńce nad działówkami. Co prawda
    wysokie te wieńce nad wyraz i zbrojopne 8 prętami ale kto bogatemu zabroni;)

    Tak sobie myślę że chyba większość teraz budujących co znam a budują porterówki robi
    stropy drewniane. Pewnie dlatego że taniej a i po kiego betonowy strop jak poddasze
    nieużytkowe

  • 33. Data: 2017-08-17 13:54:29
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.08.2017 o 21:48, Baczek pisze:
> [...]
    > https://zapodaj.net/bbb62a4ac5e96.jpg.html
    >
    > Jakieś komentarze do tego co zrobiono niezgodnie ze sztuką?

    Może niezupełnie na temat, ale rozmawiałem ze znajomym Niemcem, który
    zajmuje się sprawami projektowania w budownictwie. Mówił, że w Dolnej
    Saksonii do 2014 według wytycznych projektowało się na wiatr do 120
    km/h. Po wichurach z 2014 podwyższono to zalecenie do bodajże 140 km/h.
    Kolega z kolei widział w Beskidach zerwany dach razem ze stropem (12 cm
    betonu). Strop mógł ważyć ok 30 ton, więc niezła była siła wiatru, który
    to podniósł i zrzucił. Inna sprawa, że strop był wylany na murze z
    bloczków i nie było żadnych słupów wzmacniających konstrukcję.
    Jacek

  • 34. Data: 2017-08-17 16:28:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 21:48:07 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:
> [...]
    > https://zapodaj.net/bbb62a4ac5e96.jpg.html
    >
    > Jakieś komentarze do tego co zrobiono niezgodnie ze sztuką?

    baczek, daj wiecej fotek!

    b.

  • 35. Data: 2017-08-17 16:32:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    1

    > a tu masz wskazane jako prawidłowe rozwiązanie dokładnie takie jak w naszym
    przypadku
    Budyń, Adam ma rację, to jest źle zrobione i nie bójmy się tego
    powiedzieć, wieniec powinien być związany ze stropem za pomocą słupków,
    przynajmniej na końcach, w moim projekcie słupek był co 5m, koszt tego
    niewielki a oszczędzanie na tym to głupota.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 36. Data: 2017-08-17 17:07:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 16:32:56 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > przynajmniej na końcach, w moim projekcie słupek był co 5m, koszt tego
    > niewielki a oszczędzanie na tym to głupota.

    a gadac do was jak do obrazu, duzymi literami: wieniec nie służy do tego aby dach nie
    odleciał. On słuzy do niwelacji sił poziomych, i buduje sie go w różny sposób w
    zaleznosci od wysokosci sciany kolankowej, od konstrukcji dachu (inaczej dla
    krokwiowo-płatwiowej a inaczej dla krokwiowo-jętkowej, itp)

    to ze przewaznie widzicie pewne typy dachów na wysokiej scianie kolanowej (powyzej
    1m) i zwiazanej z tym konstrukcji wienca ze słupami pomocniczymi nie oznacza ze to
    jest tylko jedne jedyne prawidlowe rozwiazanie.

    dlatego na podstawie tego zdjecia nie bardzo widac czy zostaly popelnione budowlane
    błędy

    b.

  • 37. Data: 2017-08-17 19:20:45
    Od: w...@a...com

> [...]
    > https://zapodaj.net/bbb62a4ac5e96.jpg.html
    >
    > Jakieś komentarze do tego co zrobiono niezgodnie ze sztuką?
    Ja już nie będę komentowalbo już tyle kometarzy dostales ze wystarczy na sto lat.
    Ostrzezenia przed ta chyba najwieksza od stulecia burza były. Chlopcy z Lowcow
    Burz, którzy niejko spolecznie sledza zjawiska atmosferyczne - ostrzegali. I o
    tym na WP pisali. Niestety ludzie za bardzo w te prognozy nie wierza.

    A tymczasem nasze kochane sloneczko szaleje. Jest w okresie dużej aktywności.
    Co kilka dni obserwuje się na nim potezne erupcje wysokoenergetycznych czastek
    gazow i promieniowania beta, które dolatują do Ziemi i robia nam rozne ku-ku. I
    powodem tych katastrofalnych ulew i huraganowych wiatrow nie sa żadne smugi
    kondensacyjne ani dzialalnosc człowieka jak nam to chcą wmowic tylko natura.
    Jak się na sloncu pojawi jakiś kilkugodzinny nawet rozbłysk, jasna plama to
    natychmiast nad polkula polnocna zaczyna mocniej wiac tzw wiatr strumieniowy,
    jet stream. Można go ogladac na stronie rzadowej USA, wpisując te dwa słowa w
    google.

    Ale ad rem. Otoz ja tu nie winie nikogo, ze ten dach sąsiadowi odfrunal. Można
    się było tego spodzieac o czym chyba wszyscy dyskutanci zgodnie napisali. Ja
    ma pretensje do sluzb nadzoru budowlanego, ze taki stan budynku bez solidnego
    zakotwienia wiezby w wiencu, zignorowala. Nawet zastanawiałbym się czy nie
    zaskarzyc ich gdzies do sadu. Nie aby szkode naprawili bo jak znam zycie to
    jest swoista klika i jeden będzie bronil drugiego do upadłego. Ale choćby dla
    przykładu czy eliminacji takich karygodnych dzialan na przyszlosc.

    W Hameryce gdzie wybudowałem maly domek to chyba ze cztery razy musialem
    najdrobniejsze usterki poprwiac, bo nie dostałbym tytułu czyli zgody na
    zamieszkanie. Wiezbe dachowa sprawdzali szczególnie skrupulatnie.

    Dla poprawy humoru nie przewiduje podobnych zawieruch z wiatrami i
    gradobiciami przez co najmniej 20 lat. I niestety jak dotad nikt na swiecie
    nie wie kiedy się ta nadaktywność sloneczna skończy

    Chociaz nie wiadomo, czasem nieszczescia chodza parami.
    Takich wiatrow to chyba najstarsi gorale nie pamietaja.
    Dowodem tego jest mój
    znajomy baca, który widzac cepra na hali robiacego pompki, z wrzaskiem uciekl do domu
    bo jeszcze takiego wiatru co by babe z pod chlopa wywialo, to on
    jeszcze nie widział.
    Pzdr
    Tornad

  • 38. Data: 2017-08-17 20:02:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-17 o 17:07, Budyń pisze:

    > a gadac do was jak do obrazu, duzymi literami: wieniec nie służy do tego aby dach
    nie odleciał.
    Ja Cię proszę, nie ucz ojca dzieci robić, akurat tak się składa że
    kończyłem TB, a moja specjalność to budownictwo ogólne, a tam miałem
    konstrukcje budowlane :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 39. Data: 2017-08-17 20:08:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-17 o 13:39, Kris pisze:

> [...]
    robi stropy drewniane.

    Pewnie dlatego że taniej a i po kiego betonowy strop jak poddasze
    Przy poddaszu nieużytkowym to się zgodzę. Wcześniej miałem na myśli domy
    z użytkowym poddaszem.
    A wracając do tematu to nadal uważam że ten wieniec co odpadł powinien
    być zakotwiony do wieńca kończącego ściany, bo to że strop jest
    drewniany nie oznacza że nie ma wieńca żelbetowego gdzie ten strop jest
    oparty, koszt zakotwienia żaden a może by uratował ten dom, straciłby
    tylko dach.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 40. Data: 2017-08-17 20:44:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 12:33:12 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Czyli jestes jasnowidzem bo wiesz gdzie nastapi awaria :)

    Nie jestem i nie wiem - ale jak za 50 pln mogę sprawić, że dach odfrunie
    przy wietrze który wieje raz na 200 lat, a nie raz na 10, to na pewno bym
    to zrobił :)

    W 2007 jak robiłem mój projekt i moja wiedza budowlana była 100 x mniejsza
    niż dzisiaj i tak wiedziałem, że mają być słupy i murłata zakotwiona w
    stropie (wiencu) poniżej, więc ta wiedza musiała być powszechna - pozatym
    pamiętam że i mój kierbud i mój wykonawca dachu uczulali mnie żeby te pręty
    kotwić przy laniu stropu :)

    Tutaj ktoś o tym zapomniał albo nie chciało mu się robić, bo nie wział pod
    uwagę, że przyroda dysponuje taką siłą :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.