  • 611. Data: 2015-03-06 21:14:01
    Temat: Odp: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Od: "@" <s...@p...onet.pl>

    news:mdc3c7$7kq$1@news.icm.edu.pl...

    > Odra to choroba głównie wieku dziecięcego.

    Tak sie uwaza, jednak dorosli tez choruja.

    > Jeśli w swej serdeczności masz i mnie na myśli, to Cię uspokoję - ja
    > należę do dinozaurów sprzed okresu obowiązkowego szczepienia i odrę
    > przechorowałam, co podobno daje mi odporność całkowitą, nie tylko
    > częściową (choć nie wierzę, że cokolwiek daje 100%).
    >
    > Ewa

    Nie, Ciebie nie mialam na mysli, Ty nie jestes grupowym "krzykaczem" :)

    No wlasnie ta 100% odpornosc jest podobno wielce dyskusyjna.
    Wg lekarzy, z ktorymi rozmawialam jest podobnie jak z wirusem ospy - w
    dziecinstwie wywoluje ospe, a w wieku doroslym polpasca (wlasnie u osob,
    ktore jako "mlodociane" przeszly ospe), czyli pelnej odpornosci nie daje.

    Pozdrawiam
    @

    ---
    Avast.

  • 612. Data: 2015-03-06 21:40:00
    Temat: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

    > A co tu udowadniać, kiedy jest napisane - czytać umie każdy:
    >
    > 2015-03-04 15:10:02
    > "Własnie o zgrozo te kanadyjskie renetyw Biedronce widziałam, takze
    > włoskie i hiszpańskie inne jakieś jabłka - w Biedronce jest ich
    > przynajmniej na równi, co polskich.(...)"

    To później...
    Najpierw napisałas coś trochę innego...

  • 613. Data: 2015-03-06 21:48:27
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2015-03-06 21:14, obywatel @ uprzejmie donosi:

    > Tak sie uwaza, jednak dorosli tez choruja.

    A wiesz może, jaki odsetek internistów jest w stanie rozpoznać odrę
    (świnkę czy inną dziecięcą cholerozę) u dorosłego?

    > Nie, Ciebie nie mialam na mysli, Ty nie jestes grupowym "krzykaczem" :)
    >
    > No wlasnie ta 100% odpornosc jest podobno wielce dyskusyjna.

    Tylko jedna kwestia medyczna ma stuprocentową skuteczność.

    > Wg lekarzy, z ktorymi rozmawialam jest podobnie jak z wirusem ospy - w
    > dziecinstwie wywoluje ospe, a w wieku doroslym polpasca (wlasnie u osob,
    > ktore jako "mlodociane" przeszly ospe), czyli pelnej odpornosci nie daje.

    Nie zawsze dorosły załapie się na półpaśćca jednakoż.

    ale ja to się nie znam, w dodatku z kastą tych lobbowanych jestem
    głęboko związana

  • 614. Data: 2015-03-06 22:13:14
    Od: "@" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2015-03-06 21:14, obywatel @ uprzejmie donosi:

    > A wiesz może, jaki odsetek internistów jest w stanie rozpoznać odrę
    > (świnkę czy inną dziecięcą cholerozę) u dorosłego?

    Nikly. Z tego co wiem.
    Ostatnio czytalam artykul (nie pamietam juz gdzie), ze jest niewielki
    procent lekarzy, ktorzy w swojej praktyce spotkali sie z chorobami rzadkimi,
    ale nadal wystepujacymi, wiec nie maja pojecia jak je rozpoznac i jak
    leczyc. Lecza standardowo - infekcja wirusowa badz grypa - czym tylko
    opozniaja rozpoznanie i szkodza pacjentom.

    > Tylko jedna kwestia medyczna ma stuprocentową skuteczność.

    Czy aby ta, ze zycie grozi smiercia ? :)

    > Nie zawsze dorosły załapie się na półpaśćca jednakoż.

    Nie zawsze, zle jednak sie zdarza i to dosc czesto.
    Co moze swiadczyc o tym, ze niestety przebyta w dziecinstwie choroba
    wirusowa nie daje 100% odpornosci w wieku doroslym. Moze to ma zwiazek z
    mutowaniem wirusow, nie wiem. Lekarze, z ktorymi na ten temat rozmawialam
    (internista, pediatra, neurolog) tez nie wiedzieli...

    > --
    > ale ja to się nie znam, w dodatku z kastą tych lobbowanych jestem głęboko
    > związana

    Podrawiam
    @
    ----
    Ja tym bardziej, zwlaszcza, ze z zadna kasta zwiazana nie jestem :)

    ---
    Avast.

  • 615. Data: 2015-03-06 22:15:29
    Od: "@" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "@" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tylko opozniaja rozpoznanie i szkodza pacjentom.

    > Czy aby ta, ze zycie grozi smiercia ? :)

    > Nie zawsze, (zle) ALE jednak sie zdarza......
    Przepraszam, pomylka.
    Ale oczywiscie ZLE, ze sie zdarza :)

    @

    ---
    Avast.

  • 616. Data: 2015-03-06 22:22:20
    Temat: Re: Odp: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Mar 2015 21:14:01 +0100, @ napisał(a):

    > Tak sie uwaza, jednak dorosli tez choruja.

    Ponieważ nie działają szczepienia.
    --

    XL
    pewni siebie.

  • 617. Data: 2015-03-06 22:25:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia 06 Mar 2015 20:40:00 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

    > To później...
    > Najpierw napisałas coś trochę innego...

    To się odwołuj do "później", a nie do "wcześniej" - bo dla normalnych ludzi
    w rozmowie to "później" jest wiążące.
    --

    XL
    pewni siebie.

  • 618. Data: 2015-03-06 22:26:00
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    Oto zgodny z moim punktem widzenia komentarz do tego całego wątku:

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedde
    d&v=olKerlHpVm8

    --
    niebieski

  • 619. Data: 2015-03-06 22:34:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 06 Mar 2015 22:26:00 +0100, niebieski napisał(a):

    > Oto zgodny z moim punktem widzenia komentarz do tego całego wątku:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedde
    d&v=olKerlHpVm8

    A tu z komentarzy:

    "Ja urodzilem sie w 85 roku. Jako dziecko przeszedlem Swinke, Odre i
    Rozyczke to bylo normalne trzeba to bylo przejsc jak dojrzewanie i nocne
    polucje nigdy nie slyszalem zeby ktos od tego umarl. Ostatni raz chorowalem
    chyba 3 lata temu i to tylko dlatego ze poprostu przeliczylem mozliwosci
    swojego ukladu odpornosciowego ze tak powiem i poszedlem po bandzie i nie
    rozwalila mnie tyle grypa co jej powiklania, mialem zapalenie zatok, nikomu
    nie zycze no ale wyleczylem sie bez jakis wiekszych inwestycji w leki.
    Obloznie chory tak ze lezalem chyba z tydzien w lozku ostatni raz bylem
    jeszcze w podstawowce. Nie dalbym glowy czy sie wtedy na cos nie
    szczepilem. No ale mniejsza o to. Zyje jestem zdrowy i nie narzekam.
    Naprawde nie rozumiem skad ta histeria. Jak ktos nie chce szczepic dzieci
    nie szczepi, jak chce to zaszczepi i wtedy nie musi sie bac tych
    niezaszczepionych. Po co ta cala histeria i nagonka? Czy to nie jest tak ze
    jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi? ;) ?"

    Oczywiście, ze wiadomo. Pisałam to samo o moich dzieciach - TEŻ chorowały
    na odrę. Ja w dzieciństwie TEŻ na nią chorowałam, akurat sama nie pamiętam,
    ale wiem z opowieści Mamy, bo wiązało się akurat z tą historią pewne
    rodzinne wydarzenie.
    One żyją, ja żyję. Przechorowanie odry kiedyś nie było żadną sensacją -
    chorowały całe przedszkola, zdarzało się i u dorosłych - taki dopust Boży,
    który po prostu był, bez robienia sensacji i kreowania psychozy strachu.
    --

    XL
    pewni siebie.

  • 620. Data: 2015-03-06 22:59:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> [...]
    > - chorowały całe przedszkola, zdarzało się i u dorosłych - taki dopust
    > Boży, który po prostu był, bez robienia sensacji i kreowania psychozy

    To wszystko prawda - zwykły rachunek prawdopodobienstwa, o ktorym pisałem w
    tym watku kilka razy ale który Tobie Ikselko jest chyba obcy, skoro
    powołujesz się na pojedyncze przypadki.

    Powikłania w przebiegu odry występują u ok. 30% osób chorych, większość z
    nich występuje u dzieci do 5 r.ż. oraz dorosłych powyższej 20 lat.

    Do powikłań w przebiegu odry należą:

    o biegunka i silne odwodnienie organizmu występują u 80 osób na 1000
    chorych,
    o zapalenie ucha środkowego występuje u 70-90 osób na 1000 chorych,
    o zapalenie płuc występuje u 10-60 osób na 1000 chorych,
    o zapalenie mózgu występuje u 1 na 1000 chorych,
    o drgawki występują u 5 na 1000 chorych,
    o zgon występuje u 0,7-2 na 1000 chorych,
    o podostre stwardniające zapalenie mózgu występuje u od 1 na 1700 do 1 na
    3300 chorych.

    http://szczepienia.pzh.gov.pl/main.php?p=3&id=27&sz=
    54&to=