  • 1. Data: 2012-11-22 19:52:29
    Temat: Re: Czajnik bezprzewodowy czy czajnik na plyte indukcyjna?
    Od: o...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2008 13:34:26 UTC+1 użytkownik i...@g...com
    napisał:
    > Witam,
    >
    > Mam plyte indukcyjna i zastanawiam sie nad kupnem czajnika na
    > indukcję. Zastanawiam sie jaka jest skutecznosc czajnikow na indukcje
    > w stosunku do czajnikow bezprzewodowych? Co jest bardziej ekonomiczne
    > z uwagi na zuzycie prądu?
    >
    > Pozdrawiam
    > Irek

    Witam
    Ja zrobiłem mały teścik. Zagotowałem 1l wody w czajniku elektrycznym(ce) i czajniku
    na maszynce indukcyjnej(ci), oto wyniki:
    ce czas 2min45s moc pobierana ok 1,9kW
    ci czas 4min30s moc pobierana ok 1,53kW - pomimo ustawienia na 2kW(co ciekaw przy
    ustawieniu na 1,8kW pobierała ok 1,4kW, najbliższe prawdy ustawienie było na 1kW
    pobierała wówczas ok 900W)
    wg licznika energii wyszło, że ce pobrał ok 0,1kWh a ci 0,12kWh, niestety przy tak
    krótkim czasie gotowania i jednej próbie nie sugerowałbym się tym, jest to 20%, ale
    fakt faktem, wychodzi taniej w ce!
    Czajnik elektryczny marki Philips, wiekowy, gotuje tylko filtrowaną wodę, z odkrytą
    grzałką.
    Płyta indukcyjna marki Home Deluxe, podobno miało być na niej taniej.

    Uwagi!
    Płyta po ugotowaniu wody nadal czerpie ok 6W na wiatraczek, który ją chłodzi.
    ci posiada gwizdek, więc nie przeoczymy momentu zagotowania wody, choć zanim
    dojdziemy do czajnika i go wyłączymy mija kolejne parę, paręnaście sekund.
    ce sam się wyłączy i dalej już nie pobiera energii, niestety mój nie ma dzwonka,
    który powiadamia o zagotowaniu się wody i czasami bywa, że ją dogotowuję.

    Wniosek:
    Czas gotowania w czajniku elektrycznym jest zdecydowanie krótszy i pobiera mniej
    prądu, jak dla mnie są to plusy deklasujące ci
    Czajnik indukcyjny pobiera więcej prądu i dłużej gotuje wodę, dlatego jeżeli mamy
    kupić maszynkę tylko do gotowania wody to się baaardzo nie opłaca. Jeśli ktoś ma
    maszynkę indukcyjną i zastanawia się nad kupnem czajnika elektrycznego to dla mnie
    szybkość zagotowania wody i związany z tym komfort przewyższa konieczność wydaniu
    pieniędzy na czajnik elektryczny.

    Test odnosi się tylko do gotowania wody i nie dotyczy maszynki "elektrycznej", na
    której woda gotuje się jeszcze dłużej, ale niestety nie mam jak sprawdzić ile pobiera
    prądu.

    Czy to prawda, że czajnik zużywa mnóstwo prądu? Wydaję mi się, że w moim przypadku
    nie, ponieważ nie mam gazu i mam wszystko na prąd, więc próba zaoszczędzenia na
    maszynce indukcyjnej w zupełności się nie sprawdziła, a gotowanie wody na maszynce
    elektrycznej dla mnie mija się z celem, bo zanim woda się ugotuje ochota na coś
    ciepłego do picia może minąć.
    Wydaje mi się, że te pytania powstały przy przechodzeniu z gotowania wody na maszynce
    gazowej na czajnik elektryczny, gdzie możliwe, że rachunki za prąd mogły widocznie
    wzrosnąć.