  • 1. Data: 2012-11-23 14:31:18
    Temat: Re: Czajnik bezprzewodowy czy czajnik na plyte indukcyjna?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2008 20:10:12 UTC+1 użytkownik paff napisał:

    > Sprawność czajnika "zwykłego" tj. takiego z grzałką wynosi praktycznie
    > 100%. Cały prąd jest zamieniany w ciepło. Bo ani czajnik nie świeci, ani
    > nie fruwa...

    Ale grzeje grzałkę, obudowę, powietrze a także rozgrzewa się na dłużej niż jest to
    konieczne. W sumie do 100% może mu sporo brakować.

    > Trudno podejrzewać, żeby płyta indukcyjna dała sprawność powyżej tych
    > stu procent :)
    Na pewno i pewnie straty też ma większe z tych samych powodów co powyżej.

    > Jedyne co może zmniejszyć straty energii to:
    > A) większa moc jednego z tych urządzeń (ile KW ma indukcja?) - przez to
    > woda gotuje się szybciej więc oddaje w tym czasie mniej ciepła do otoczenia

    Są czajniki domowe 3k.

    > B) izolacja termiczna samego czajnika, tj zbudowanie czajnika w środku
    > termosu

    Też może zadziałać, również dla płyty indukcyjnej.
    Jest doświadczalnie podana różnica pomiędzy gotowanie wody pod przykryciem a bez, o
    ile dobrze pamiętam różnica wynosi ponad 30%.

    --
    ZZ@private