  • 1. Data: 2012-01-07 11:24:11
    Temat: Czy gipsy sa nie zdrowe?
    Od: Lucky <l...@n...xyz>

    Witam,
    Nie chce wywolywac kolejnej wojny, ale musze zapytac. Bylem napalony na
    gipsowanie scian dzialowych (wiec nie chodzi o oddychanie) aby byly
    gladkie, jednak ktos mi powiedzial, ze gips generalnie nie jest zdrowy
    (wspomnial cos o pyleniu, ale nie wiem czy to jedyny problem). Wiec jak
    to jest? Sa jakies rzetelne testy na ten temat?
    Dzieki.

  • 2. Data: 2012-01-07 11:46:31
    Temat: Re: Czy gipsy sa nie zdrowe?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Lucky" <l...@n...xyz> napisał w wiadomości
> [...]
    > (wspomnial cos o pyleniu, ale nie wiem czy to jedyny problem). Wiec jak to
    > jest? Sa jakies rzetelne testy na ten temat?

    Zapytaj o testy tego znajomego. Na ludzi straszenie dziala wyjatkowo
    skutecznie, tak skutecznie, ze zapominaja pytac o zrodla rewelacji.

  • 3. Data: 2012-01-07 11:59:08
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Zapytaj o testy tego znajomego. Na ludzi straszenie dziala wyjatkowo
    > skutecznie, tak skutecznie, ze zapominaja pytac o zrodla rewelacji.

    Słusznie...
    Jednak ja zwróciłbym uwagę na słabą wytrzymałość mechaniczną powłok
    gipsowych...
    Jak się wściekniesz, kiedy ktoś niechcący zarysuje Ci ścianę, to zdrowo
    może nie być :-))).

    Poza tym...
    Nie słyszałem, żeby gips... Już cementów bym się bardziej obawiał, niż
    gipsów.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-01-07 13:35:56
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Lucky" <l...@n...xyz> wrote in message
    > Nie chce wywolywac kolejnej wojny, ale musze zapytac. Bylem napalony na
    > gipsowanie scian dzialowych (wiec nie chodzi o oddychanie)

    oddychanie czego?
    ile twoim zdaniem powietrza da sie przepchnac przez cement\gips
    pokryty farba akrylowa?

    > aby byly gladkie, jednak ktos mi powiedzial, ze gips generalnie nie jest
    > zdrowy

    ja za to nie slyszalem zeby gips chorowal

    > (wspomnial cos o pyleniu,

    a, no tak, zaciaganie sie sproszkowanym gipsem moze sie faktycznie
    zle skonczyc

    (gdyby jednak mial na mysli gotowa sciane to podpowiem ze te
    to sie zazwyczaj maluje)

    > ale nie wiem czy to jedyny problem)

    na bank nie, moge ci wymyslic z 20 innych jak chcesz

    > Wiec jak to jest? Sa jakies rzetelne testy na ten temat?

    na temat czego?
    urojen jakiegos 'ktosia'?

  • 5. Data: 2012-01-07 13:44:30
    Od: Lucky <l...@n...xyz>

    On 07/01/2012 13:35, m4rkiz wrote:
> [...]
    > to sie zazwyczaj maluje)

    > na bank nie, moge ci wymyslic z 20 innych jak chcesz

    Przeczytaj jeszcze raz moj post. Powtarzaj czynnosc az do zrozumienia.

  • 6. Data: 2012-01-07 13:58:36
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-01-07 14:44, Lucky pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz moj post. Powtarzaj czynnosc az do zrozumienia.

    chyba temat sponsorowany przez producentów tynków cementowych ;)

  • 7. Data: 2012-01-07 14:11:09
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Przeczytaj jeszcze raz moj post. Powtarzaj czynnosc az do zrozumienia.

    do zrozumienia czego?

    przychodzisz z takimi super rewelacjami to wypadaloby odrobic
    zadanie domowe i wypytac autora skad mu sie to wzielo bo jak
    narazie to uslyszales jakas plotke o 'pyleniu' cokolwiek by
    to mialo znaczyc i chcesz testow

    w 99% przypadkow dowolny tynk pokrywa sie farbami, co tu sie niby
    ma 'pylic' i w jaki sposob?

  • 8. Data: 2012-01-07 15:03:32
    Od: Lucky <l...@n...xyz>

    Tez sie nad tym zastanawialem i dlatego zapytalem na grupie. Z autorem
    tych rewelacji juz nie mam kontaktu.

  • 9. Data: 2012-01-07 15:24:11
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-07 12:24, Lucky pisze:
> [...]
    > (wspomnial cos o pyleniu, ale nie wiem czy to jedyny problem). Wiec jak
    > to jest? Sa jakies rzetelne testy na ten temat?

    Może chodzi o to, że mało gipsu w gipsie?
    Ja u siebie dałem tynki tradycyjne na ytong bo nie przemawiały do mnie
    gotowe receptury tynkarskie cw ani gipsowe - kto wie co tam tak naprawdę
    jest.

    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2012-01-07 19:28:03
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-07 12:24, Lucky pisze:

    > gladkie, jednak ktos mi powiedzial, ze gips generalnie nie jest zdrowy
    > (wspomnial cos o pyleniu, ale nie wiem czy to jedyny problem). Wiec jak

    Dobrze prawił. Pył gipsowy bardzo siada na płuca. Pytanie czy codziennie
    będziesz szlifował te ściany aby generować nowy pył?

    To tak jakby powiedzieć, że meble dębowe są niezdrowe bo pył dębowy
    należy do czynników rakotwórczych.

    --
    M.