  • 41. Data: 2014-04-10 14:07:40
    Temat: Re: Czy pompa ciepła powietrze-woda może zyskać na zróżnicowanej taryfie za prąd?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 13:21:27 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Uwaga, skomplikowany rachunek dla ciebie: 35-20 = ?

    I jeszcze jedna rzecz do policzenia -> jaka temperature czynnika musisz
    dostarczyc na nagrzewnice, zeby nawiewane powietrze (w zimie ~15stC)
    rozgrzac do 35stC? I jaki wtedy bedzie COP pompy ciepla? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2014-04-15 10:44:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Apr 2014 05:01:27 -0700 (PDT), Adam

    > 15.

    Nagrzewnica pracująca na czynniku 40sC potrafi ogrzać powietrze z 15 do
    22sC. Ale to przy przepływie 0,5 m3/s. Przy 0,15m3/s ogrzeje powietrze do
    30sC. Przy jeszcze mniejszym, a mnie wystarczy łącznie poniżej 0,1m3/s na
    wszystkie trzy sypialnie, do min. 33sC.

    --
    Pozdor Myjk

  • 43. Data: 2014-04-15 10:50:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Apr 2014 03:35:45 -0700 (PDT), Adam

    > A to na pewno - jak sie wlaczy ten wentyl 600-1000m3/h
    > to tez bym wstawal w podskokach :D

    Właśnie dokładnie tak będziesz tak wstawał przy swoim klimatyzatorze. :P

    > Nie trzeba w kazdym - wentylacja to sobie dosc dobrze wymiesza.

    Powiesisz klimę w sypialni, to będziesz mieć tam lodówkę, a w reszcie
    pomieszczeń co najwyżej parówkę. Oczywiście możesz łudzić się, że będzie
    inaczej -- ale nie będzie. Mechaniczna wentylacja ci z pewnością nie
    pomoże.

    > A zastanawiales sie dlaczego tak dmucha i halasuje? :)

    Owszem. Taka jest po prostu specyfika pracy pompy powietrznej. DZ splita
    pracuje w bardzo wysokich temperaturach (powyżej 25sC). Aby system był
    skuteczny, musi zwyczajnie przewalić kupę powietrza. W przeciwnym razie nic
    by nie ochłodził. Poza tym split nie jest projektowany pod konkretne
    parametry, dlatego musi mieć zapas. Ergo, powentyluj sobie nawet
    najmniejszym splitem pomieszczenie przez dłużej jak 2h to zwyczajnie
    zmarźniesz. No i zazwyczaj z drugiej taryfy przy splicie nie skorzystasz.

    --
    Pozdor Myjk

  • 44. Data: 2014-04-15 23:34:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 10:44:20 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > 30sC. Przy jeszcze mniejszym, a mnie wystarczy łącznie poniżej 0,1m3/s na

    No nie wiem, nie wiem, Ty patrzysz tylko zeby ogrzac powietrze ale to odrazu
    zostanie wchloniete przez sciany. Moglbys tak liczyc jezeli budowalbys
    szkielet. W domu murowanym to nie jest takie proste zeby nagrzac samo
    powietrze - przeciez ono nie jest izolowane od murow :) Inna sprawa ze
    cieple powietrze bedzie sie unosic do gory, a zimne bedzie dalej na dole.
    To jest odwrotnosc komfortu (komfort to wlasnie cieple nogi i w gore coraz
    chlodniej). Dla mnie - nadal troche bez sensu :) Podlogowka pedzona
    w drugiej taryfie da idealny rozklad. Rano wstaniesz, polozysz stope na
    "ciepla" podloge i poczujesz na calym ciele przyjemne promieniowanie.
    I wystarczy calosc trzymac na 28-35stC, a nie 40stC. Sterowanie to
    dowolny najprostszy sterownik pokojowy z obsluga 4 stref czasowych podpiety
    bezposrednio pod pompe ciepla - wlacza/wylacza ja i tyle - cale sterowanie
    warte 150 pln i ktore bedzie dzialac wieki, trzymac idealna temperature
    kiedy trzeba, bedzie calkowicie nieslyszalne :)

    Ale i tak zrobisz jak chcesz :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2014-04-16 11:22:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 15 Apr 2014 14:34:54 -0700 (PDT), Adam

    > No nie wiem, nie wiem,
    > Ty patrzysz tylko zeby ogrzac powietrze

    Ponownie wracamy do punktu wyjścia, bo Ty natomiast nadal zapominasz, że to
    powietrze nie będzie jedynym źródłem ciepła w tych pomieszczeniach.

    > ale to odrazu zostanie wchloniete przez sciany.
    > a zimne bedzie dalej na dole.

    Skoro podłogówka będzie grzać *dokładnie* tak samo jak u Ciebie plus
    dojdzie dodatkowo ciepłe powietrze, to jakie zimne na dole? Poza tym
    niewykluczone, że zastosuję także "ciepłe ściany".

    > To jest odwrotnosc komfortu (komfort to wlasnie cieple
    > nogi i w gore coraz chlodniej).

    Przy normalnym bytowaniu, w ubraniu, zgoda.
    Ale nie jak się wyskakuje (prawie na golasa) z ciepłego łóżka.

> [...]
    > warte 150 pln i ktore bedzie dzialac wieki, trzymac idealna
    > temperature kiedy trzeba, bedzie calkowicie nieslyszalne :)

    Sterowanie nagrzewnicą czym się różni? Pomiar temperatury w pomieszczeniu o
    danym czasie, jak temperatura za mała, to się otwiera elektrozawór przy
    nagrzewnicy i leci ciepłe powietrze. Od bidy można to też w prostacki
    sposób czasowo zrobić.

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2014-04-16 12:00:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 kwietnia 2014 11:22:03 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > danym czasie, jak temperatura za mała, to się otwiera elektrozawór przy
    > nagrzewnicy i leci ciepłe powietrze. Od bidy można to też w prostacki

    A jak bedziesz sterowal zeby to powietrze lecialo tylko do trzech sypialni,
    a nie na caly dom? Zakladasz 360m3/h - to jest huragan w kanalach - ja
    puszczam 150m3/h - jak puszcze 400m3/h to jest to juz slyszalne - a mam
    te 400m3/h rozbite na trzy pietra i kilka anemostatow. Jak wpuscisz 360m3/h
    do trzech anemostatow (sypialni) to bedzie glosno. No i tym tez trzeba jakos
    sterowac - chyba ze caly dom bedziesz wentylowal caly czas predkosciami
    600-800m3/h? :-)

    Musisz tez caly czas dbac zeby w buforze bylo non stop 40stC i jak spadnie
    to znowu go dogrzewac. To juz pisalem - bedzie slabszy COP.

    Wydasz mnostwo kasy na kompletnie zbedne gadzety :)
    Instalator pewnie zaciera rece ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2014-04-16 22:21:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:
    > Zaciekawiło mnie, czy zastosowanie taryfy za prąd: dzień/noc - może
    > zwiększyć ekonomikę pompy ciepła?
    >
    > Czy PC da się tak wysterować, żeby na przykład 80% energii pobierała w
    > "tanim okresie"? Jakie wymagania musiałaby spełniać instalacja CO i
    > CWU, żeby miało to sens?

    pompa musi mieć moc która zaspokoi dobowe zapotrzebowanie na energię
    pracujac tylko w okresach taniej energii elektrycznej.