  • 1. Data: 2012-09-15 12:15:46
    Temat: Czym ciąć , kuć żelbet w bloku
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    do wyrwania,przesunięcia są stare futryny w bloku z płyty
    trzeba skuć lub wyciąć około 30 cm płyty czyli sporo
    stara metoda kucia młotem udarowym 5 kg kawałek po kawałku jest mało wydajna
    :-(
    trzeba kilka godzin zeby załatwić 1 taka futrynę
    kto widział może coś czym można załatwić to w godzinę
    która metoda będzie najszybsza
    -załatwić większy młot
    -nawiercać dziury po linii i próbować cały kawał odłupać
    -nacinać tarczą po liniii j.w. tylko jaka tarczą ciąć bo można trafić akurat
    na zbrojenie

  • 2. Data: 2012-09-15 14:36:46
    Temat: Re: Czym ciąć , kuć żelbet w bloku
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szumek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    -załatwić większy młot
    -nawiercać dziury po linii i próbować cały kawał odłupać
    -nacinać tarczą po liniii j.w. tylko jaka tarczą ciąć bo można trafić akurat
    na zbrojenie

    kombinacja wiercenia po linii i cięcia tego co zostało

  • 3. Data: 2012-09-15 14:40:46
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -nawiercać dziury po linii i próbować cały kawał odłupać
    > -nacinać tarczą po liniii j.w. tylko jaka tarczą ciąć bo można trafić

    Akurat jestem na etapie prucia płyty keramzytobetonowej ze zbrojeniem
    (cienkie jak i grube druty 12mm).
    Kupiłem na aledrogo tarczę diamentową 230mm segmentową Europa za 14zł. Tnie
    to jak wściekłe wszystko jak leci.
    Minus taki, że jest po chwili biało i nic nie widać, po otwarciu okna dym
    idzie jak z komina :)
    Ponieważ ściana ma 12cm a to tnie do max 7 i ciężko trafić w tym pyle z
    dwóch stron w to samo miejsce, najpierw nawiercam wiertłem SDS 12mm otworki
    w linii i dopiero to nacinam. Przesunięcie wtedy niestraszne, pręt i tak
    przecięty a mostki betonowe skuwam. No i znacznie mniejsze zapylenie, ale
    dłużej trochę schodzi.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2012-09-15 14:55:56
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    najdłużej schodzi kucie młotem po kawałku kilka godzin
    wiercenie w liniii i kucie mostków juz jest lzejsze i szybsze
    ale słyszałem jak facio opowiadał że widział jak wycinanie tylko nie wiem
    jakim sprzetem
    czegos takiego trwa pół godziny i to by mi pasowało :-)
    i szukam informacji w tym kierunku
    czy to kątówka z tarczą do betonu
    czy to jakaś specjalna piła z tarcza widiową

  • 5. Data: 2012-09-15 15:45:56
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > i szukam informacji w tym kierunku
    > czy to kątówka z tarczą do betonu
    > czy to jakaś specjalna piła z tarcza widiową

    Zwykła kątówka z tarczą jak napisałem. Idzie szybko. Tylko jak napisałem -
    głębokość cięcia około 7cm. Ściana pewnie grubsza.
    Jak możesz sobie pozwolić na chmurę pyłu i trafisz z obu stron w tą samą
    szczelinę to bez wiercenia idzie szybko.
    Nawiercanie pozwala mi na minięcie się do 1cm z obu stron co łatwo jest
    skuć.
    Jak bez nawiercania miniesz się trzeba poprawiać aż trafisz. Im grubsza
    ściana wiadomo gorzej trafić.

    Tylko obowiązkowo wkładki do uszu, okulary, dobra maseczka na twarz, fajnie
    mieć czapeczkę.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-09-16 00:51:44
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Irokez wrote:
> [...]
    > grubsza ściana wiadomo gorzej trafić.
    >
    > Tylko obowiązkowo wkładki do uszu, okulary, dobra maseczka na twarz,

    masz małą tarczę to tylko 7 cm bierze

  • 7. Data: 2012-09-16 11:07:29
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:50550686$0$26698$65785112@news.neostrada.pl...

    > masz małą tarczę to tylko 7 cm bierze

    No niestety,narzędzia na tarcze powyżej 230mm to nie jest już tani i domowy
    sprzęt.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2012-09-17 10:51:31
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > wydajna

    > trzeba kilka godzin zeby załatwić 1 taka futrynę
    > kto widział może coś czym można załatwić to w godzinę

    są specjalistyczne firmy, które to załatwiają w elegancki sposób:
    wiercą otwór, przekładają "łańcuch", zapinają całość na 2 bębnach z
    przesuwnym podwoziem
    i tną jak masło...

    szybko, precyzyjnie i elegancko

    ceny nie znam, ale za darmo tego na pewno nie robią

  • 9. Data: 2012-09-17 14:36:11
    Temat: Re: Czym ci?? , ku? ?elbet w bloku
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Szumek wrote:

    > do wyrwania,przesuni?cia s? stare futryny w bloku z p?yty
    > trzeba sku? lub wyci?? oko?o 30 cm p?yty

    Do samego wyrwania futryn nie potrzebujesz nic kuć.
    Futrynę przecina się kątówką w 2+ miejscach i mozolnie
    wygina, aż puści. Przetestowane. Niespodzianka może być
    taka, że geniusze budowlani puszczali przewody elektryczne
    w wylewce tuż przy futrynie, przez co podczas jej wyginania
    może się nagle zrobić ciemno i wstrząsająco. :-)

    czyli sporo
    > stara metoda kucia m?otem udarowym 5 kg kawa?ek po kawa?ku jest ma?o wydajna
    > :-(

    Nawiercasz w linii i odkuwasz całe płaty betonu. Robota może
    nie na godzinę, ale i tak lepiej, niż czysto udarowa rzeźba.

    > -nawierca? dziury po linii i pr?bowa? ca?y kawa? od?upa?

    Działa.

    > -nacina? tarcz? po liniii j.w. tylko jaka tarcz? ci?? bo mo?na trafi? akurat
    > na zbrojenie

    Tylko nie zapomnij, że takie zabawy w ścianach nośnych to zasadniczo
    pachną kryminałem, więc unikaj tego, dopóki się da inaczej.

    Pozdrawiam, Piotr