  • 21. Data: 2009-11-08 14:36:56
    Temat: Re: Czym grzac najtaniej
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hd4rrh$eg7$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Po przeczytaniu watku "Ile metrów gazu zużywacie na dobe", wpadlem na
    > pomysl, zeby obliczyc ile kosztuje dana ilosc energii otrzymana z roznych
    > nosnikow, zalozenia:
    >
    > . dobry wegiel 1kg powyżej 23 MJ
    > . gaz 1m3 -> 37 MJ
    > . drewno 1m3 -> 10 GJ
    > . "na oko": cena gazu 2zl/m3, cena pradu 0,50zl/kWh, ceny drewna i wegla,
    > na

    Poprawię cię.
    GZ50 na dzisiaj kosztuje brutto 1,75zł. do 2zł brakuje jeszcze 25gr czyli
    połowy ceny za prąd.
    GZ50 to około 34,4MJ. Z 1m3 gazu uzyskamy około 9,6kWh zakładając
    100%sprawności kotła.

    Marek

  • 22. Data: 2009-11-08 14:38:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A kotły gazowe mogą mieć wyższą sprawność, kondesacyjne nawet ponad 100
    > :).

    Ta sprawność kondensatów ponad 100% to nie tak do końca bo to by oznaczało
    perpetum mobile czyli więcej energii odebranej niż doprowadzonej.

    Marek

  • 23. Data: 2009-11-08 19:34:12
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik M napisał:

    > Właśnie tak jest. Jest na świecie niedobór żywności (przy globalizacji
    > jest to "za płotem"). Żywność zawsze była traktowana w sposób
    > szczególny, a już na pewno kiepsko się to mieści w kulturze
    > chrześcijańskiej. Jest to jednak temat NTG.
    >
    > M.
    Ha, ale z punktu widzenia chrześcijańskiego Chińczyka, tym samym jest
    tępienie różnego rodzaju robactwa, które przecież również można spożyć :)
    pzdr.
    rafał

  • 24. Data: 2009-11-08 19:50:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dlugotrwala darmowa-poldarmowa pomoc wielu glodujacym krajom, polegajaca
    > na dostarczaniu gotowej zywnosci (zboze itp), calkowicie zrujnowala ich
    > gospodarke: produkujaca zywnosc, a co za tym idzie inne galezie tez nie
    > daja rady. A do dawania wetki nikt sie nie spieszy, po co kolejny
    > konkurent?

    To prawda. Jest wiele przykladow na rozleniwianie dawaniem zywnosci. Prym
    chyba wiedzie Afryka. Swego czsu na jednej z misji nie bylo komu rozladowac
    dobroczynnego transportu. Poki nie zglodnieli to mieli to w d. Taki narod i
    nic sie nie poradzi.
    Nie mniej jednak, palenie zywnosci jest dla mnie troche dyskusyjne. Nie
    krytykuje tego, ale trudno mi nawet o wlasny poglad. Zboze to nie drewno
    ktorym najesc sie nie da.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-11-08 20:07:02
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

> [...]
    > . "na oko": cena gazu 2zl/m3, cena pradu 0,50zl/kWh, ceny drewna i wegla,
    > na
    > oko tez sprawnosci kotlow
    > . 1MJ = 0,28 kWh
    >
    > cena 100MJ:
    > . prad, 100MJ=28kWh, 1kWh=0,50zl: 28*0,50 = 14 zl
    > . gaz, 2zl/m3, sprawnosc 85%: 100* 2*1,15/37 = 6,22 zl
    > . wegiel, 600zl/tona, popiol 15%, sprawn 75%: 100* 600*1,15*1,20/1000/23=
    > 3,60 zl
    > . drewno, 180zl/m3, popiol 5%, sprawn 75%: 180*1,05*1,25/100 = 2,36 zl
    >
    > Jest juz pozno, wiec moglem sie walnac, poprawcie. Jakies inne wazne

    Dodaj jeszcze swoją robociznę - o ile w przypadku gazu i prądu to 0,- ;) to
    węgiel czy drewno już trochę czasu zjadają - dołożyć trzeba, (pamiętać o
    dołożeniu!) popiół wybrać. Trochę zachodu jednak z tym jest.

    Adam

  • 26. Data: 2009-11-08 20:13:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie mniej jednak, palenie zywnosci jest dla mnie troche dyskusyjne.

    To jest poklosie "przygod" poprzednich pokolen, jestesmy czescowo wychowani
    przez ludzi, ktorzy wiedzieli co to znaczy niedostatek zywnosci -
    przynajmniej nasi dziadkowie (chocby wojna). Nastepne pokolenia nie beda
    mialy takich wyrzutow.

  • 27. Data: 2009-11-08 20:24:36
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ta sprawność kondensatów ponad 100% to nie tak do końca bo to by oznaczało
    > perpetum mobile czyli więcej energii odebranej niż doprowadzonej.

    No nie do końca :), bo te "powyże 100%" nie bierze się z nikąd.
    cyt.
    " Przede wszystkim na większej efektywności w porównaniu do pieców
    tradycyjnych. O ile piece gazowe co tradycyjne uzyskują sprawność na
    poziomie 90-95%, to piece kondensacyjne mogą pochwalić się efektywnością na
    poziomie 110%. Jak to możliwe? Otóż piece kondensacyjne wykorzystują ciepło
    z pary wodnej zawartej w spalinach. Skraplając ją uwalnia się dodatkowe
    ciepło, które powoduje wzrost efektywności pieca. "
    To cytat z jakieś perwszej lepszej strony.
    Oczywiście ta para wodna jest wpompowane przez "naturę" więc to nie jest
    "perpetuum mobile" w ogólnym dla tego słowa znaczeniu. :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 28. Data: 2009-11-08 20:51:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wychowani przez ludzi, ktorzy wiedzieli co to znaczy niedostatek
    > zywnosci - przynajmniej nasi dziadkowie (chocby wojna). Nastepne pokolenia

    Oby nie musialy miec. :-)
    Przed druga wojna swiatowa w Wielkiej Brytanii w ogole zrezygnowano z
    rolnictwa twierdzac ( i slusznie), ze wszystko mozna sobie kupic "za woda" i
    nie trzeba nic uprawiac samemu. Przyszla wojna i zweryfikowala stanowisko.
    :-) Po czesci dla tego UE wpadla na pomysl dotowania - w uproszczeniu -
    deficytowego rolnictwa. Niby wszystko mozna sobie kupic, tyle ze nie zawsze.
    No ale to historia. Dzis to podobno nowa lepsza era no i wiesz ten pamietny
    21 wiek. :-)
    Zywnosc to zywnosc, nie zawsze i nie wszedzie jest pod dostatkiem. Tacy
    mieszkajacy w dzungli niezle musza sie napocic co dzien by co kolwiek zjesc.
    To z pewnoscia nie na temat, ale uczy pokory, stad tez moje rozterki.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-11-08 20:58:13
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Nie mniej jednak, palenie zywnosci jest dla mnie troche dyskusyjne.

    Ale jakiej żywności ?
    Zboże, które sypiesz do kotła nie jest żywnością lecz paliwem.
    Jeżeli w tym celu zostało zasiane, zebrane i sprzedane to jakież można mieć
    wyrzuty ?
    W sumie zjedzona żywność także daje nam energię życiową (możliwość życia,
    poruszania się, stałą ciepłotę ciała itd.).
    Spalając zboże także dostarczamy swojemu organizmowi tego czego potrzebuje
    tzn. ciepła. Niestety nie możemy żyć bez ciepła, bo taka jest nasza natura.
    Sięgnijmy także do kultury starszych osób. Jak świat, światem istniał zawsze
    marnowało się jedzenie. W wielu kulturach wzrzucanie tego jedzenia
    traktowane było jako nieetyczne, a w niektórych kulturach nawet traktowane
    jako grzech. Jednak spalenie tyego jedzenia nie było już tak traktowane.
    Przykładowo wśród Chrześcijan przyjęte było spalanie chleba, który się
    zniszczył lub zmarnował.

  • 30. Data: 2009-11-08 21:08:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ta sprawność kondensatów ponad 100% to nie tak do końca bo to by oznaczało
    > perpetum mobile czyli więcej energii odebranej niż doprowadzonej.

    To wynika wylacznie z definicji sprawnosci kotla, nie jest to "realny" uzysk
    energetyczny.