  • 121. Data: 2019-03-01 10:06:33
    Temat: Re: Czyste powietrze :)
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2019 09:44:55 UTC+1 użytkownik quent napisał:
> [...]
    sprzeciwiająca się demokracji parlamentarnej, głosząca kult państwa (statolatrię,
    totalitarne silne przywództwo, terror państwowy i solidaryzm społeczny).

    > Weź się doedukuj.
    > Nawet wikipedia dokładnie to wyłuszcza:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Faszyzm_w%C5%82oski
    >
    > Faszystowski slogan propagandowy brzmiał "Wszystko w Państwie, nic poza
    > Państwem, nic przeciw Państwu". Jak widać pasuje jak ulał.

    twoim argumentem jest slogan?

    > Wg tego odrażającego typa nawet dzieci powinny być państwowe.
    > Czyżbyś sądził podobnie?

    1 nie, dzieci sa swoje wlasne
    2 ale podlegaja procesowi wychowawczemu za który odpowiadaja rodzice
    3 panstwo powinno ich wspierac
    4 w swoim najlepszym interesie, bo panstwo to spoleczenstwo. "nic przeciw panstwu" mi
    pasuje, z tym ze nie mozna pomylic panstwo z rządem

    w sumie wychodzi na to co napisal kogut tyle ze na podstawie nieco innej lokalizaji

    b.

  • 122. Data: 2019-03-01 10:18:16
    Od: quent <x...@x...com>

    On 01.03.2019 10:06, Budyń wrote:
    > twoim argumentem jest slogan?

    Doedukuj się. Nie ma tu miejsca i czasu aby pisać długie elaboraty.
    Ten slogan to istota faszyzmu.
    Istota faszyzmu polega na przekonaniu, że państwu wolno wszystko -
    dowolnie absurdalny pomysł może zostać zamieniony w obowiązujące prawo.
    Jest to przeciwieństwo indywidualizmu.

    > 1 nie, dzieci sa swoje wlasne

    Dzieci są rodziców

    > 2 ale podlegaja procesowi wychowawczemu za który odpowiadaja rodzice

    Rodzice odpowiadają za SWOJE dzieci a nie za jakiś "proces wychowawczy".
    Rodzice nie odpowiadają za CUDZE dzieci.
    Państwo nie odpowiada za NIKOGO!

    > 3 panstwo powinno ich wspierac

    wsparcie powinno ograniczać się do ochrony prawnej, która zresztą
    powinni mieć wszyscy obywatele.

    > 4 w swoim najlepszym interesie, bo panstwo to spoleczenstwo. "nic przeciw panstwu"
    mi pasuje, z tym ze nie mozna pomylic panstwo z rządem

    Bez określenia prerogatyw państwa jest to puste stwierdzenie

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 123. Data: 2019-03-01 11:03:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 27 Feb 2019 08:37:22 -0800 (PST), w
    <f...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    om>, Zenek Kapelinder

    > Myślec ze jednak tu Zenek ma racje
    > Większość ludzi w nosie ma trybunał konstytucyjne, rzekome łamanie konstytucji itp.
    Dla większości ważniejszy jest i gar i portfel.

    To przejadą się jak kraje południowe :)

    > I dlatego m.in ta większość odsunęła od władzy osmiornicożerców

    Teraz mają prawdziwych złodziei u władzy, ale 1/3 może z tym żyć skoro "dają
    kasę" i "walczą o Polskę". Dopóki motłoch w to wierzy, mogą rządzić.

    > Opozycja jak widać już sobie odpuściła wybory parlamentarne w Polsce bo widzą że
    szans większych nie mają skupili się na zdobywaniu koryta w Eurowyborach.

    Najchętniej widziałbym po wyborach jakąś koalizję typu PiS+kukiz.
    Klęska musi być kompletna :)

  • 124. Data: 2019-03-01 11:03:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 27 Feb 2019 06:41:12 -0800 (PST), w
    <9...@g...c
    om>, s...@g...com
    napisał(-a):

> [...]
    ograniczona moca i maja jeszcze mniejsza sprawnosc. Jak ktos wyznaje religie co cie
    CO2 nazywa powinien grzac metoda w ktorej powstaje go jak najmniej. Najmniej powstaje
    jak grzac u siebie w domu odnawialnym paliwem w kotle o duzej sprawnosci. I taki
    model powinien byc w Polsce w jakis sposob promowany. Lasow mamy do oporu. Odpadow z
    przetworstwa drewna tez mamy do oporu. Spaliny z mojego pieca na pelet nie maja
    zadnego zapachu. To chyba o czyms swiadczy.

    > Zamiast tego to niemcy pala polskim drewnem w swoich elektrowniach i sie chwala jak
    to odnawialnie energie produkuja.

    W tych wiatrowych.

  • 125. Data: 2019-03-01 11:04:43
    Od: l...@g...com

    Co tak słabo, że tylko faszysta. Od razu go pałą, że hitlerowiec nazista no i
    oczywiście antysemitnik.

  • 126. Data: 2019-03-01 11:07:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2019 11:04:05 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Teraz mają prawdziwych złodziei u władzy, ale 1/3 może z tym żyć skoro "dają
    > kasę" i "walczą o Polskę". Dopóki motłoch w to wierzy, mogą rządzić.

    ja, motłoch, widzę miliardy extra w budżecie odkad rządzą "złodzieje". Co to za
    nieskutecznie złodzieje, za platformy nie do pomyślenia..

    b.

  • 127. Data: 2019-03-01 11:08:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 1 marca 2019 10:18:18 UTC+1 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > Istota faszyzmu polega na przekonaniu, że państwu wolno wszystko -
    > dowolnie absurdalny pomysł może zostać zamieniony w obowiązujące prawo.

    w sensie własności? Bo moze obaj myslimy to samo a bedziemy sie przepychać na
    bezdurno :)

    b.

  • 128. Data: 2019-03-01 11:13:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 01.03.2019 11:04, l...@g...com wrote:
    > Co tak słabo, że tylko faszysta. Od razu go pałą, że hitlerowiec nazista no i
    oczywiście antysemitnik.

    Co to znaczy słabo? Czyżby to była jakaś obelga?
    Skoro ktoś wyznaje pewne idee to nie może się obrażać...
    Poza tym nicka nie można obrazić!

    l...@g...com po swoim komentarzu, w którym miesza pojęcia,
    mógłby zostać nazwany np. ignorantem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 129. Data: 2019-03-01 11:24:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 01.03.2019 11:08, Budyń wrote:
    > w sensie własności? Bo moze obaj myslimy to samo a bedziemy sie przepychać na
    bezdurno :)

    W sensie odpowiedzialności co implikuje własność.

    Jak pisał Mises:
    Jeśli tylko odrzucimy zasadę, że państwo nie powinno ingerować w żadnym
    przypadku dotyczącym trybu życia jednostki, skończymy na kontrolowaniu i
    ograniczaniu tego drugiego w najdrobniejszych szczegółach.

    I taka jest tendencja. Wylewa się dziecko z kąpielą.

    Świat nie jest idealny i nie da się nad nim zapanować państwowymi
    dekretami. Kto myśli inaczej cierpi na przypadłość zwaną pychą umysłu a
    jak wiadomo pycha zabija wszystkie cnoty.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 130. Data: 2019-03-01 12:37:10
    Od: l...@g...com

[...]

    Widzę, że twoje projekcje dotyczące poglądów wyznawanych przez innych powinny być
    obowiązujące w związku z czym te inne osoby nie powinny się obrażać.
    Miód płynący z twoich ust pozwala mi przyjąć epitet "ignoranta" z radością.