  • 11. Data: 2010-08-15 13:11:08
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod pap
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > I co papę przylkeić do membrany ! bzdury opowiadasz, kiki dobrze poradził,
    > a ty czytaj i się ucz a nie dawaj rad nie mając o tym bladego pojęcia.

    kiki poradził dziurawić membranę tysiącem gwoździ którymi przybijesz
    deskowanie... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2010-08-15 18:48:51
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Dnia 15-08-2010 o 11:26:25 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > No to powiedz co daje ta specjalna folia pod papą ciekaw jestem.

    Umiesz czytać ze zrozumieniem? Nie pod papą. _Zamiast_ papy.

    J.

  • 13. Data: 2010-08-15 19:13:07
    Od: M <M...@o...pl>

    Jarek P. pisze:

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Umiesz czytać ze zrozumieniem? Nie pod papą. _Zamiast_ papy.

    Folia (membrana) jest poniżej szczeliny wentylacyjnej. Dla dachów
    krytych papą (nieważne, czy coś jest wyżej, np. dachówka) musi być
    zapewniona szersza szczelina wentylacyjna i większe wloty - wyloty
    powietrza. Jest to jasne, bo papa jest szczelna (nie puszcza powietrza).
    Powietrze przepływające w szczelinie wywiewa ciepłe powietrze z wełny.
    Dodatkowo, przy drastycznych zjawiskach pogodowych (np. spadek
    temperatury z 30C do 15C w kilka minut podczas burzy) może to powodować
    skraplanie wody na wewnętrznej stronie dachu i woda kap, kap w wełnę.
    Membrana spowoduje, że woda nie dostanie się do wełny.

    M.

  • 14. Data: 2010-08-15 20:15:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powietrze przepływające w szczelinie wywiewa ciepłe powietrze z wełny.

    A wiesz jaki jest przepływ tego powietrza ze sie tego obawiasz? Duzy czy
    mały?

> [...]
    > wody na wewnętrznej stronie dachu i woda kap, kap w wełnę. Membrana
    > spowoduje, że woda nie dostanie się do wełny.

    Straszna moda panuje obecnie na tą paroszczelnosc itp. Woda jak sie dostanie
    do wełny to musi miec gdzie odparować - troche wody izolacji nie zniszczy.
    Chodzi tylko o to zeby nie dopuscic do sytuacji ze woda sie wykrapla, a nie
    ma którędy odejść. Bez paniki :)

    b.

  • 15. Data: 2010-08-15 20:16:31
    Temat: Re: Deskowanie dachu pod papę
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Ponury" <k...@w...pl> wrote in message
    >>
    > Membrana musi być bo inaczej wełna nie ociepli ci poddasza. (...)

    Znam Twoje problemy z wełną i poddaszem - jednak nie zgodzam sie z tym
    zdaniem. Mam tak zrobine u siebie (dachówka, papa, deski, szczelina,
    wełna,folia,GK) i w zimę skosy na poddaszu mają tą samą temperaturę co
    scianka kolankowa ocieplona styropianem. W lecie mam za to w sypialnich na
    górze wyraznie chłodniej niż w podobnym domu, o takiej samej grubości wełny
    w skosach - w układzie blacha, membrana,wełna,folia,GK. Dach kryty blachą
    jest jaśnieszy od dachówki - żólta blacha / ceglasta dachówka. Ilość okien
    połaciowych taka sama (1 szt.)
    U siebie całe podasze robiłem sam, w drugim domu robiła ekipa (widziałem
    wszystkie etapy - robione było bardzo starannie).
    Powyższe obserwacje są poczynione na przestrzeni 5 lat.

    Żeby nie było - uważam, że to dziadowska technologia (wełna, płyty GK ,
    itp) - następny dom to będzie trumna na poddaszu :-)
    Da się jednak ją (technologię) zastosować w taki sposób aby nie rwać sobie
    włosów z głowy po kazdym rachunku za energię.

    Pzdr
    TG

  • 16. Data: 2010-08-15 20:18:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 20:48:51 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Umiesz czytać ze zrozumieniem? Nie pod papą. _Zamiast_ papy.
    No i co dalej, do tej super duper membrany jest przybity gont papowy?
    czy coś jeszce zamiast.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-08-15 20:23:07
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Dnia 15-08-2010 o 20:48:51 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > No i co dalej, do tej super duper membrany jest przybity gont papowy?
    > czy coś jeszce zamiast.

    Możesz jaśniej, o co pytasz, bo chyba nie nadążam.
    Na membranie jest normalne poszycie dachu, dachówka taka czy inna, blacha -
    co kto chce i na co go stać. Istotna różnica w stosunku do papy tu jest
    taka, że dach kryty papą możemy zostawić bez docelowego poszycia nawet na
    kilka lat, membranę zaś należy pokryć jak najszybciej, bo na UV jest
    wrażliwa.

    J.

  • 18. Data: 2010-08-15 20:24:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 21:13:07 M <M...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > skraplanie wody na wewnętrznej stronie dachu i woda kap, kap w wełnę.
    > Membrana spowoduje, że woda nie dostanie się do wełny.

    Dobra dobra, ja wiem po co jest membrana, ale jarek napisał o membranie
    NA deskowaniu i wtedy to ona wełny NIE wentyluje, a gont na niej na pewno
    zlikwiduje jej zalety paroprzepuszczalności. Więc po co ta membrana?
    JA wiem producent napisał że specjalna itd surutu tutu, ale na deskach ona
    jest
    mało potrzebna bo deska z dołuy ma przewiew i tammtędy wyschnie, a gont się
    przybija co powoduje że wszystkie zalety wodoodporności membrany idą się
    p...ć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2010-08-15 20:25:55
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-08-2010 o 15:11:08 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

    > kiki poradził dziurawić membranę tysiącem gwoździ którymi przybijesz
    > deskowanie... :-)
    No i? co to ma za znaczenie, gont jak przybijasz to też dziurawisz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2010-08-15 20:41:35
    Od: M <M...@o...pl>

    Budyń pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A wiesz jaki jest przepływ tego powietrza ze sie tego obawiasz? Duzy czy
    > mały?

    Kiki twierdzi (z autopsji), że tam wieje wiatr :-)

    > Straszna moda panuje obecnie na tą paroszczelnosc itp. Woda jak sie

    ???? Jaką paroszczelność. Tu jest wątek o paroprzepuszczalności i
    wiatroizolacji.

    M.