  • 101. Data: 2012-01-23 14:39:18
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewn?trz ?
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    news:jfj2ji$lcs$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nie uwzglednia tynku, tam go nie ma. To drobne załamanie temperatury
    > to efekt oporu przyjmowania ciepła miedzy powietrzem a murem.

    No jak to "nie ma " jak jest i to jak byk!!
    Spojrzyj jeszcze raz:
    http://www.tylkoprogramy.pl/screen_prog/termika.gif
    Zresztą nawet tabelka wyżej, nad rysunkiem, z wspólczynnikami i grubościami
    warstw wyraźnie potwierdza fakt istnienia w sumie 4 warstw (tynk, 1 warstwa
    muru, 2 warstwa muru, tynk) !
    Podane sa tam (w kolejności)
    warstwa tynku o gr 1,5 cm
    warstwa muru 30 cm
    warstwa muru 30cm
    warstwa tynku 1,5 cm
    Ich wartości lamdy (dla tynku =1, dlla muru =0,3) sugerują, że tynk jest
    wapienno-cementowy, a mur wykonano z bloczków betonu komórkowego).
    Potwierdza to tez nachylenie gradientu.

  • 102. Data: 2012-01-23 15:19:57
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Ale czego to ma dowodzić?

    O tym, że nie wiedziałeś.

    > W "klasycznym" kanadyjczyku ścian nie dociepla się styropianem. No ale
    > mniejsza z tym, - gdyby sama łatwośc pozbywania się wody przez wełnę
    > 'załatwiała" sprawę, to możnaby ocieplać wełną tez od wewnątrz, a przeciez
    > to dopiero byłaby hodowla grzyba!;-)

    Z niewielką różnicą: wełnę się wentyluje bez problemu, zaś to co wlezie pod
    przyklejony do sciany styropian szybko nie wyjdzie.

  • 103. Data: 2012-01-23 17:39:44
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Nie!!! otwory wentylacyjne wykonuje się w warstwie izolacji na stelazu, a
    > więc, jesli ocieplenie na opisywanym stelażu odsuniętym od ściany
    > wykonywane jest wewnątrz pomieszczenia to powietrze do tej szczeliny
    > dopływa z wewnątrz pomieszczenia,- jest ciepłe i wilgotne.

    Nie słyszałem aby wentylować ciepłym powietrzem, no to mamy kolejne dziwadło :-) Ja
    bym tak nie robił, bo to bez sensu zrobić izolacje i ją przedmuchiwać ciepłym
    powietrzem.

    > Na marginesie dodam, ze sugerowane przez ciebie otwory do dopływu powierza z
    > zewnątrz byłyby całkowicie niepraktyczne np. w takich przypadkach, jak mój,
    > gdy sciana zewnętrzna ma >60cm grubości!

    Fakt. Ale w takiej sytuacji gdybym musial ocieplac od środka to kleiłbym styro prosto
    na sciane i nie zawracał sobie d... jakimis szczelinami.

    b.

  • 104. Data: 2012-01-23 17:41:53
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > No jak to "nie ma " jak jest i to jak byk!!
    > Spojrzyj jeszcze raz:
    > http://www.tylkoprogramy.pl/screen_prog/termika.gif

    no ale ja podałem to: http://lotniczefotki.pl/pktrosy.jpg

    opisujesz cos całkiem innego, w życiu sie tak nie dogadamy :-)

    b.

  • 105. Data: 2012-01-23 18:34:39
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Nie słyszałem aby wentylować ciepłym powietrzem, no to mamy kolejne
    > dziwadło :-)
    > Ja bym tak nie robił, bo to bez sensu zrobić izolacje i ją przedmuchiwać
    > ciepłym powietrzem.

    Ja myślę, że kolega p47 tylko teoretyzuje, a te opowiastki są tylko jego
    wizją na temat sposobu wykonania tego typu ociepleń.

    > Fakt. Ale w takiej sytuacji gdybym musial ocieplac od środka to kleiłbym
    > styro prosto na sciane i nie zawracał sobie d... jakimis szczelinami.

    A po dwóch latach smród stęchlizny i grzyb wyłażący każdą szczeliną.

  • 106. Data: 2012-01-23 18:44:02
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A po dwóch latach smród stęchlizny i grzyb wyłażący każdą szczeliną.

    niekoniecznie, ale dlatego tez lepiej na zewnątrz :-)

    b.

  • 107. Data: 2012-01-23 20:16:01
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-01-2012 o 15:31:07 p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wykonywane jest wewnątrz pomieszczenia to powietrze do tej szczeliny
    > dopływa z wewnątrz pomieszczenia,- jest ciepłe i wilgotne.
    Aleś teraz dołożył do pieca, pomieszało ci sie wszystko.
    Kolega Budyń pisał dobrze, przy ociepleniu wewnętrznym szczelinę pomiędzy
    ociepleniem a ścianą wentylujemy powietrzem ZEWNĘTRZNYM bo chcemy
    z tamtąd usunąć ewentualną wilgoć jaka by się dostała przez izolację z
    pomieszcenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 108. Data: 2012-01-23 21:07:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-01-2012 o 02:17:10 p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak nieprawda jak prawda? jak jest wybór pomiędzy izolowaniem
    > od zewn a od wew to wybiera się zewnętrzną izolację.
    >
    > Nie,- ty pisałes o "stratach izolacji", a one wystepują tylko wtedy, gdy
    > np. szczury zjedzą trochę styropianu
    Znalazł się wiejski filozof :)
    > ;-))
    Masz szczęście że dałeś smaila, co do strat to był skrót myslowy,
    widaomo że chodzi o przepływ ciepła przez izolację, a skoro
    ta izolacja ma swoją charakterystyczną wielkość pt straty na m2 dla
    określonej
    grubości to wniosek jest prosty im mniej m2 lub więcej cm grubości tym
    mniejszy
    przepływ ciepła.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 109. Data: 2012-01-24 00:49:15
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]

    no ale ja podałem to: http://lotniczefotki.pl/pktrosy.jpg

    opisujesz cos całkiem innego, w życiu sie tak nie dogadamy :-)
    ________________

    Podany przeze mnie link to. zaledwie screen z obrazka w w/w twoim
    odnośniku!!
    No i zgadza się, -w życiu się nie dogadamy, skoro najwidoczniej sam nie
    wiesz, z czego korzystasz i co podajesz w swoich postach (albo to zapominasz
    po zaledwie 2-óch dniach od posłania postu),- patrz twój ponizszy wpis:

    ;-)))

  • 110. Data: 2012-01-24 00:56:23
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]

    Znalazł się wiejski filozof :)
    > ;-))
    Masz szczęście że dałeś smaila, co do strat to był skrót myslowy,

    Jak ktoś stosuje takie, pożal się Boże "skróty myślowe" to znaczy, ze ma
    rozum krótki..
    ;-))