  • 241. Data: 2010-09-26 16:46:15
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:i7nsqc$ve2$1@news.onet.pl...

    > Po pierwsze powinniśmy sie zadumać, dlaczego w ogóle ktoś ma decydować w
    > czym ja osobiście za własne pieniądze mam ochotę mieszkać. Obowiązek
    > odbioru domów powinien tylko dotyczyć domów budowanych na handel a nie dla
    > siebie samego.

    No cóż ? To jest efket tzw. "państwa nadopiekuńczego", które troszczy się o
    swoich obywateli, a przede wszystkim o ich portfele, żeby nie stały się
    ciężarem :)

    > Realnie tysiące ludzi w Polsce mieszka w domach w tralcie budowy,
    > popełniajć straszliwe wykroczenie.
    >
    > Znowu kolejny raz Państwo robi z obywateli przestępców.

    Najśmieszniejsze, że dziesiątki i setki lat temu stawiano damy bez zezwoleń
    urzędnikó i te domy spełniają swojke zadanie do dzisiaj.

  • 242. Data: 2010-09-26 17:00:48
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-26 18:46, Plumpi pisze:

    > Najśmieszniejsze, że dziesiątki i setki lat temu stawiano damy bez
    > zezwoleń urzędnikó i te domy spełniają swojke zadanie do dzisiaj.

    Niezupełnie.

    Jest różnica między urbanistyką a architekturą. Niestety realnie cel
    zniknął a środek stał się celem.

    M.

  • 243. Data: 2010-09-26 17:14:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:
    > Kolega kupił dom u dewelopera - w jednym z miast aglomeracji śląskiej.
    > Działeczka malutka - może 400 m2, projekt taki sobie - bliźniak na
    > osiedlu takich właśnie bliźniaków...
    >
    > Ja jeszcze długo nie dobiję z wydatkami do połowy tego, co on
    > zapłacił, nawet jak już skończę swoją budowę i będę się urządzał, a
    > on po pierwszej zimie już dowiedział się co to znaczy dom od
    > dewelopera...
    > Drogo nie oznacza dobrze, a tanio nie oznacza źle :-)))

    porównujesz koszt domu od developera który buduje dla zysku a nie po
    kosztach własnych z kosztem budowy we własnym zakresie. BEZ SENSU.

    podobnie jak zatrudnisz firmę do całościowego wykonawstwa z dostawą
    materiałów to napewno zapłacisz więcej niż jeśli beziesz szukał wykonawców
    na każdy etap albo zgoła sam zatrudniał ludzi do roboty i sam nadzorował.

  • 244. Data: 2010-09-26 17:16:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:

    > Kupiec? Zaraz - budowałaś, czy kupowałaś? A może chciałaś sprzedać
    > dwudziestoletni dom 150m^2 za 1,5mln zł i kupiec aż się palił do
    > transakcji? Niestety cedzisz informacje i nie podajesz najważniejszych
    > danych. W ten sposób ceny mogą być dowolne.
    >
    > Odpowiesz mi na pytanie o stopę roczną do przeliczenia?

    w sumeit to wszystko jest zabawne w aspekcie tego że z innych jej wywodów
    wynika że mieszka prawie w kurnej chacie.

    zwykła mitomanka i tyle.

  • 245. Data: 2010-09-26 17:33:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-09-2010 o 16:01:15 Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 25-09-2010 o 21:59:31 widow <w...@t...pl> napisał(a):
    > Co mam sobie obliczyć buraczku?
    > Wpadasz na grupę, wpieprzasz się w połowie wątku, nie masz nic do
    > powiedzenia,
    > obrażasz ludzi zarzucając im że budują na pokaz a potem się dziwisz że
    > dostajesz za
    > ---------------------------------
    >

    > No tak, z taką kulturą to trzeba sobie dorabiać prestiż i szacunek
    > trzema łazienkami na kredyt...
    A ty jak widzę masz dalej problem z moimi łazienkami, to jest moja sprawa
    ile mam i za co, mowa była o wygodzie i mnie jest tak wygodniej że ma trzy
    a nie
    jedną, mogę spokojnie posiedzieć na tronie pół godziny i poczytać gazetę :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 246. Data: 2010-09-26 17:40:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-09-2010 o 13:04:34 Plumpi <p...@o...pl> napisał(a):

    > Największą wadą tych technologii jest to, ze zabierają się za nią
    > otępiali umysłowo pseudobudowlańcy, którzy nie umieją czytać, ponieważ w
    > kazdym sklepie, w każdym składzie budowlanym wraz z daną technologią
    > dostępne są broszury i ulotki jak należy prawidłowo wykonać montaż.
    > Niestety wśród większości pseudobudowlańców zaczyna się najpierw robota,
    > a później czytanie czy też dowiadywanie się jak to zrobić.

    To jeszcze dodam że też na takich trafiłem, montowali mi okna dachowe
    założyli i pojechali. Po jakimś deszczu patrzę że przy jednym mi coś
    przecieka
    okazało się że przeciekał akurat komin nad oknem, woda lała się po
    membranie i do okna na posadzkę.
    Okazało się że oprócz źle uszczelnionego komina, 'fachowcy' nie dali takich
    charakterystycznych rynienek na membranę powyżej okna żeby woda z membrany
    omijała
    okno i szła membraną na dól do rynny, rynienki znalazłem przy innym
    oknie schowane pomiędzy dachówki i membranę :( Już nie dałem 'fachowcom'
    dalej p...yć tej roboty tylko sam sobie je pozakładałem jak mają być.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 247. Data: 2010-09-26 18:15:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 26 Sep 2010 19:14:21 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > porównujesz koszt domu od developera który buduje dla zysku a nie po
    > kosztach własnych z kosztem budowy we własnym zakresie. BEZ SENSU.

    Mnie zastanawia ile w takim przypadku wynosi ten zysk. 50%? 60%?

    Byłem niedawno na targach budowlanych. Królowały szeregówki na
    mikrodziałeczkach 300-400m2 w cenach 600k+. Poszaleli. Ale jednak ktoś to
    kupuje. Podziwiam.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 248. Data: 2010-09-26 18:20:39
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    Órzytkownik "Jan Werbiński" napisał:

    > Paczpan, a samochód na chodzie to za 5 tys można zakupić.

    no to zrup pan na jego podwoziu taką chatke:O)

  • 249. Data: 2010-09-26 18:20:40
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    > Tak jest najlepiej.

    pewnie że tak najlepiej, ale pewnie w praktyce żadko jest taka możliwosć:O(

    > Wiesz, radziłem sobie z wodą pod namiotem, czy w górach. To chyba można
    > tym bardziej poradzić sobie w takim domku?

    ja sobie radziłem i bez wody, czy to oznacza że w takim domku tszeba żyć jak
    w namiocie w gurach, długo tak raczej nie pociągniesz, a zwłaszcza gdy
    chodzisz do pracy:O)

    > Nie wiem jak sobie rozwiązują problem właściciele takich domków. Kibel
    > pewnie chemiczny, to wody prawie nie trzeba. Do spożycia i mycia przy
    > oszczędności wystarczy kilka razy mniej niż normatywne 80l/dobę/os.

    co to jest kibel chemiczny? i po kiego, nie wystarczy zwykły zbiornik?:O)
    najwięcej wody idzie do mycia i prania, chyba nie będziesz jej kupował w
    tesco?:O)
    tak czy siak, potem te ścieki z wody i kibla tszeba spuścić, w lesie nie
    będzie z tym problemu, ale będzie problem ze zdobyciem tej wody:O)

    > Może zaparkować koło Statoila? Tam jest wszystko. ;-)

    na statoil śfiatczą usługi lania wody i spuszczania ściekuf? jakie ceny wraz
    z parkowaniem?:O)

  • 250. Data: 2010-09-26 20:40:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    >
    > Byłem niedawno na targach budowlanych. Królowały szeregówki na
    > mikrodziałeczkach 300-400m2 w cenach 600k+. Poszaleli. Ale jednak

    ten zysk ma też zabezpieczyć ryzyko inwestycyjne. Wiesz budujesz i nie wiesz
    kiedy sie domek sprzeda, trzeba przeżyć rok czy dwa dekoniunktury itd.
    Developer kórzy przeje cały zysk ma duże szanse bankructwa jak sie rynek
    chwilowo nasyci.