    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 27 Jun 2016 06:52:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Domowe sposoby wyrównywania terenu
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 14:29:14 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ciężki sprzęt tam się nie zmieści za bardzo. Poza tym właśnie o te
    > jakieś sznurki itp. chodzi, że to jakoś trzeba chwycić poziom czy coś, a
    > nie wiadomo nawet od czego to mierzyć w tym układzie. Jedyny pomysł,
    > jaki mi przychodzi, to przymierzyć to do poziomu chodnika?
    > Tylko znowu boję się, żeby nie wyszło, że jakieś tony ziemi trzeba
    > będzie zrywać i przenosić.

    Bedzie trzeba. Tona ziemi to taka kupka, ze nawet bys nie przypuszczal :)
    Jak mi przywiezli 15t czarnej ziemi do rozplantowania to myslalem, ze
    ktos mnie laduje w ch*a ale wszystko sie zgadzalo ;)

    Co do niwelacji - chcesz tylko wyrownac gory/doliny, czy wyrownac plac do
    poziomu (jak pod boisko pilkarskie? ;) W pierwszym przypadku - bierz
    minikoparke z lyzka 1m. Z gorej zabierze, w dolki wsadzi. Nie bedzie
    rowno jak stol na calej powierzchni (swoja droga to kiepsko / sztucznie
    wyglada) ale kosiarka bedziesz jezdzil po rownym i kolka nie polamiesz :)

    Jaka masz powierzchnie tego terenu?

    1m3 ziemi wazy ~1,5t. Jezeli masz tam 200m2 i wyjdzie, ze z polowy trzeba
    "sciagnac" tylko 20cm, to znaczy, ze jest do przerzucenia 40m3 ziemi,
    czyli... 60 ton :) Tylko ciezki sprzet - minikoparka z gumowymi gasienicami
    ma 1m szerokosci, wjedzie nawet przez troche szersza furtke i jadac do celu
    nie zniszczy np. zagospodarowanego juz trawnika, czy chodnika. Zaplacisz
    50-70 pln / h, a w godzine mini zrobi tyle, co Ty sam przez dwa-trzy dni :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.