  • 11. Data: 2012-06-24 15:32:11
    Temat: Re: Domy z prefabrykatów - co z cenami
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Dla mnie nielogiczne. Dostajesz ten sam towar raz wyprodukowany po roku a
    > raz po miesiącu. Koszty budowy powinny być zdecydowanie niższe.

    to, ile ktoś jest w stanie zapłacić za dom, to nie tylko proste wyliczenie
    kosztów materiałów, ale też takie niuanse, jak czas wykonania (dla
    niektórych to priorytet), poprawność i wyeliminowanie błędów (łatwiej o to
    przy produkcji seryjnej jednego modelu)... więc są tacy, którzy wolą produkt
    dopracowany i w krótszym czasie wykonany płacąc nawet więcej... oczywiście
    teoretycznie, tu też są partacze, sam widziałem taki domek modelowy wykonany
    niechlujnie, z rozwijającym się grzybkiem w przegrodach...

    > Jedyna przyczyna wysokiej ceny to pazerność.

    no i znowu to socjalistyczne myślenie... to przecież wolny rynek w
    najlepszym wydaniu, cena jest taka, jak ilość klientów chętnych do zakupu w
    stosunku do mocy przerobowych producenta, czyli popyt równa się lub nieco
    większy niż podaż... no chyba, że po prostu zżera cię, że nie stać cię na
    taki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 12. Data: 2012-06-24 18:52:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-06-2012 o 12:30:39 wowa <w...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Porównaj to do mieszkania/domu od developera to0 sam zobaczysz
    > że prefabrykaty nie są wcale takie drogie.
    >
    > To całkiem inny temat, choć taki sam :) Zdzierają z ludzi jak mogą.
    > Jeżdżąc dużo po Polsce czasem zatrzymuję się przed reklamą i czytam
    > kilka razy. Ostatnio widziałem na śląsku (bodaj Czechowice) "nowe
    > mieszkania za 2300zł/m2"! A nie powiesz mi, że ceny materiałów się tak
    To kupuj bo to tanio jak barszcz :D ten dev obok mnie o którym już pisałem
    sprzedaje po 4300/m2.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2012-06-24 21:08:39
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > w stosunku do mocy przerobowych producenta, czyli popyt równa się lub
    > nieco większy niż podaż... no chyba, że po prostu zżera cię, że nie stać

    Nic nie mówię o cenach regulowanych :) Owszem, zżera mnie że za młodu
    przechulało się wszystkie pieniądze i teraz faktycznie nie stać, a raczej
    "brak zdolności kredytowej" :( To były piękne czasy :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 14. Data: 2012-06-24 21:10:58
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]

    > mieszkania za 2300zł/m2"! A nie powiesz mi, że ceny materiałów się tak
    To kupuj bo to tanio jak barszcz :D ten dev obok mnie o którym już pisałem

    Otrzeźwienie i wkurzenie przyszło jak zobaczyłem ilość kilometrów do roboty
    :(
    Wojtek

  • 15. Data: 2012-06-24 21:41:35
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Jakieś 3-4 lata temu interesowałem się cenami domów z prefabrykatów.
    >
    > Wg mnie to przyszłość budownictwa ze względu na łatwość i krótki czas
    > budowy - góra tydzień od zwiezienia materiałów.
    >
    > Jak wyglądają obecnie ceny takich domków? Kilka lat temu wcale nie były
    > znacząco tańsze od klasycznych.

    Masz na mysli prefabrykaty betonowe, moze jakies murowane czy z drewna?

  • 16. Data: 2012-06-25 23:25:25
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

> [...]
    > budowy - góra tydzień od zwiezienia materiałów.
    >
    > Jak wyglądają obecnie ceny takich domków? Kilka lat temu wcale nie były

    u mnie ceny wzrosly jakies 10-15% w porownaniu do ubieglego roku
    glownie wzrost cen materialow
    ale i tak na brak pracy nie narzekam

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 17. Data: 2012-06-26 21:05:18
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    s_13 pisze:

> [...]
    > teoretycznie, tu też są partacze, sam widziałem taki domek modelowy wykonany
    > niechlujnie, z rozwijającym się grzybkiem w przegrodach...

    Na forum muratora ktoś opisywał swój przypadek - na skutek jakichś
    błędów musiał być dodatkowy słup w salonie do podtrzymywania stropu.

    bajcik

  • 18. Data: 2012-06-26 21:08:27
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Robert G pisze:

    > Pewnie tak...
    > jednak u nas do domów jednorodzinnych to cały czas jest 'nowinka' :-).
    > przyzwyczajenie robi swoje.
    > Nawet domy szkieletowe z oporami się przyjmują i przez to nie są wcale
    > tańsze od klasycznych, a powinny.
    > Długo jeszcze będziemy skazani na cegły, bloczki, czy pustaki :-)...
    > z gotowych klocków w rozsądnych cenach to pewnie nasze dzieci będą
    > stawiać domki.

    [ uwaga, plotki powtarzam! ]
    Mury z klocków termomur wychodzą korzystnie, i łatwo je postawić "z
    teściem i szwagrem"

    bajcik

  • 19. Data: 2012-06-27 15:35:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 21:16:52 +0200, wowa napisał(a):

    > Dla mnie nielogiczne. Dostajesz ten sam towar raz wyprodukowany po roku a
    > raz po miesiącu. Koszty budowy powinny być zdecydowanie niższe.

    Za ekspresowe usługi lub szybsze samochody też płacisz taniej?

    --
    XL

  • 20. Data: 2012-06-27 15:36:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 15:35:09 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Za ekspresowe usługi lub szybsze samochody też płacisz taniej?

    Wróć:
    ...mniej?
    --
    XL