  • 21. Data: 2012-06-27 20:16:55
    Temat: Re: Domy z prefabrykatów - co z cenami
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    news:18q5ioopmpiva$.r9ikjsam42uk.dlg@40tude.net...

    > Za ekspresowe usługi lub szybsze samochody też płacisz taniej?

    Złe porównanie. Popatrz na ceny np. ręcznie kutej bramy a takiej z marketu
    :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 22. Data: 2012-06-27 20:43:16
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Złe porównanie. Popatrz na ceny np. ręcznie kutej bramy a takiej z marketu
    > :)

    a to jest akurat złe porównanie, jeśli chodzi o domy modułowe... zresztą
    żadne porównanie nie ma sensu, cena jest taka, jaką kształtuje rynek...

    pozdrawiam
    s_13

  • 23. Data: 2012-06-27 23:11:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 20:43:16 +0200, s_13 napisał(a):

    > a to jest akurat złe porównanie, jeśli chodzi o domy modułowe... zresztą
    > żadne porównanie nie ma sensu, cena jest taka, jaką kształtuje rynek...

    Inna sprawa, że domu z prefabrykatów ja np absolutnie nie chciałabym
    mieć...
    --
    XL

  • 24. Data: 2012-06-28 07:59:50
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Ikselka napisał:
    > Inna sprawa, że domu z prefabrykatów ja np absolutnie nie chciałabym
    > mieć...

    ale to już jest emocjonalne podejście do tematu :-)
    Nie ma znaczenia z czego dom jest wykonany. Liczą się jego walory
    użytkowe i estetyczne.

    Jeżeli projekt jest funkcjonalny i ładny, materiały użyte do budowy
    obojętne dla zdrowia, a dom nie zużywa gigantycznych ilości energii, to
    pozostaje w zasadzie tylko kwestia lokalizacji. :-)

    A czy on z cegieł, bloczków, drewna, czy prefabrykatów..., to raczej
    znaczenia nie ma :-)...
    O ile te prefabrykaty byłyby tańsze od np pustaków, to dlaczego nie...?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 25. Data: 2012-06-28 13:09:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Jun 2012 07:59:50 +0200, Robert G napisał(a):

> [...]
    > znaczenia nie ma :-)...
    > O ile te prefabrykaty byłyby tańsze od np pustaków, to dlaczego nie...?

    Dlatego nie, że dom z prefabrykatów jako całość nie jest możliwy do
    przeprojektowania przed ujawnieniem wady (uzytkowej i/lub/=
    konstrukcyjnej), a potem, tzn po jej ujawnieniu sie, nie jest możliwa
    korekta/reklamacja, ponieważ nikt nie "wymieni" domu" na wolny od wad jak
    pary butów.
    Ktoś tu wspomniał o nieprzewidzianym słupie w salonie - wynikłym z wady
    konstrukcyjnej.
    --
    XL

  • 26. Data: 2012-06-28 14:00:34
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Ikselka napisał:
    > Ktoś tu wspomniał o nieprzewidzianym słupie w salonie - wynikłym z wady
    > konstrukcyjnej.
    > --

    Tylko, że domy z tzw prefabrykatów są produkowane serynie i wybierasz
    tzw 'model' domu - spotkałem się z takim określeniem - jak model
    samochodu, telewizora, czy pralki.

    W czym problem, by wybierać wobec tego, sprawdzone modele domów?

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 27. Data: 2012-06-28 14:07:44
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Dlatego nie, że dom z prefabrykatów jako całość nie jest możliwy do
    > przeprojektowania przed ujawnieniem wady (uzytkowej i/lub/=
    > konstrukcyjnej),

    nie bardzo rozumiem, co chcesz powiedzieć... po co przeprojektowywać coś, co
    wydaje się być bez wady... chyba, ze chodzi ci o to, że nie da się
    wyeliminować wady w następnym egzemplarzu, która została zauważona po fakcie
    (po wybudowaniu)w poprzedniku... ale jeśli tak, to jesteś w błędzie,
    powtarzalność, to akurat idealna sprawa dla eliminowania błędów...

    > a potem, tzn po jej ujawnieniu sie, nie jest możliwa
    > korekta/reklamacja, ponieważ nikt nie "wymieni" domu" na wolny od wad jak
    > pary butów.

    korekta/reklamacja jest tak samo możliwa, jak w tradycyjnie budowanym domu,
    może nawet bardziej, ze względu na "ciągłość produkcji", a poza tym przecież
    z powodu jednego błędu, nie budujesz domu od nowa, naprawiasz tylko bubel...
    a jeszcze poza tym dużo takich gotowców, to w zasadzie technologia
    szkieletowa (drewniana i nie tylko), więc możliwy jest "przeszczep" każdego
    elementu...

    > Ktoś tu wspomniał o nieprzewidzianym słupie w salonie - wynikłym z wady
    > konstrukcyjnej.

    no i co za różnica, czy ten słup jest w domu z fabryki, czy w tradycyjnym, w
    jednym i w drugim jest ten sam problem... za to w fabrycznym, po takiej
    wtopie następne wypusty będą już bez słupa (albo z planowanym...) i bez
    problemu, a w prototypie, za każdym razem inwestor natrafi na tę bombę...

    pozdrawiam
    s_13

  • 28. Data: 2012-06-28 18:34:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Jun 2012 14:07:44 +0200, s_13 napisał(a):

    > no i co za różnica, czy ten słup jest w domu z fabryki, czy w tradycyjnym, w
    > jednym i w drugim jest ten sam problem... za to w fabrycznym, po takiej
    > wtopie następne wypusty będą już bez słupa (albo z planowanym...)

    Powiedz to właścicielowi tego jedynego "wtopionego"...
    --
    XL
    Do 5 lipca podpisz petycję:

  • 29. Data: 2012-06-29 13:56:27
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Powiedz to właścicielowi tego jedynego "wtopionego"...

    weź daj spokój... zobacz na grupie, jak cyklicznie pojawiają sie posty z
    prośbą o ratunek, od ludzi popełniających te same podręcznikowe błędy...
    większa szansa, że producent usunie w następnych egzemplarzach wady
    zauważone w poprzednich...

    pozdrawiam
    s_13