  • 1. Data: 2012-06-22 23:19:06
    Temat: Domy z prefabrykatów - co z cenami
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Witam,

    Jakieś 3-4 lata temu interesowałem się cenami domów z prefabrykatów.

    Wg mnie to przyszłość budownictwa ze względu na łatwość i krótki czas
    budowy - góra tydzień od zwiezienia materiałów.

    Jak wyglądają obecnie ceny takich domków? Kilka lat temu wcale nie były
    znacząco tańsze od klasycznych.

  • 2. Data: 2012-06-23 09:55:35
    Temat: Re: Domy z prefabrykatów - co z cenami
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:

    > Jak wyglądają obecnie ceny takich domków? Kilka lat temu wcale nie były
    > znacząco tańsze od klasycznych.

    a czy w założeniu one w ogóle mają być tańsze...?
    moim zdaniem za szybkość budowy się płaci i będą właśnie droższe, nie
    tańsze :-)...

    Albo płacisz 350 kzł za dom średniej wielkości i czekasz półtora roku na
    sfinalizowanie budowy, albo płacisz o stówę więcej za porównywalny z
    prefabrykatów i wprowadzasz się po 3 miesiącach.

    Dla mnie to logiczne i innego rozwiązania nie widzę - 15 miesięcy czasu
    zaoszczędzone i 100 tys więcej wydane - ok 7 tys na miesiąc - to raczej
    rozsądna cena hehe...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-06-23 21:16:52
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnie to logiczne i innego rozwiązania nie widzę - 15 miesięcy czasu
    > zaoszczędzone i 100 tys więcej wydane - ok 7 tys na miesiąc - to raczej
    > rozsądna cena hehe...

    Dla mnie nielogiczne. Dostajesz ten sam towar raz wyprodukowany po roku a
    raz po miesiącu. Koszty budowy powinny być zdecydowanie niższe. I dodatkowo
    mają lepsze warunki pracy, na hali, materiał podstawiony pod nos, produkcja
    taśmowa. Jedyna przyczyna wysokiej ceny to pazerność.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 4. Data: 2012-06-23 23:25:23
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik wowa napisał:
    > Jedyna przyczyna wysokiej ceny to pazerność.

    tak... ale dlaczego nowinki techniczne kosztują zawsze drożej, a jak już
    się upowszechnią, ich cena spada?

    kiedy się takie domy za pięćdziesiąt albo osiemdziesiąt lat
    upowszechnią, to będą tańsze :-), ale nie teraz... bo teraz to nowość u
    nas, a jak nowość, to wszystkich snobów trzeba złoić... to normalne.
    dlatego przewiduję, że przez najbliższe dekady nie będą tańsze od
    klasycznych :-))), a i klasyczni ludzie nie będą ich stawiać i oferta
    będzie skierowana właśnie do snobów, co generuje wyższe zyski hahaha.

    takie prawo rynku panie... prawo rynku.

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-06-23 23:29:31
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 21:16:52 +0200, wowa napisał(a):

> [...]
    > mają lepsze warunki pracy, na hali, materiał podstawiony pod nos, produkcja
    > taśmowa. Jedyna przyczyna wysokiej ceny to pazerność.

    A bierzesz pod uwagę koszty prowadzenia działalności? "Klasycznie" to
    najczęściej metodą gospodarczą, czyli budują zasadniczo pany Ziutki, bez
    firm, faktur, etc.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Niepijący pracownik to koszmar pracodawcy. Jak się okaże, że trzeba
    zwolnić, to nie ma haka...

  • 6. Data: 2012-06-24 10:11:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-06-2012 o 21:16:52 wowa <w...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnie nielogiczne. Dostajesz ten sam towar raz wyprodukowany po roku
    > a raz po miesiącu. Koszty budowy powinny być zdecydowanie niższe. I
    No włąśnie w tym problem że nie taki sam i inne są technologie budowy
    co przekłada się na inne koszty. Poza tym dom budujemy gospodarczo a tam
    buduje firma dlatego są to nieporównywalne koszty.
    Porównaj to do mieszkania/domu od developera to0 sam zobaczysz
    że prefabrykaty nie są wcale takie drogie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-06-24 12:14:07
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > tak... ale dlaczego nowinki techniczne kosztują zawsze drożej, a jak już
    > się upowszechnią, ich cena spada?

    Ale ta "nowinka" ma już kilkadziesiąt lat. W formie lekko wypaczonej była i
    jest stosowana do budowy bloków. Kwestia materiałów i projektu, idea ta
    sama. Fakt że w budownictwie jednorodzinnym przyjmuje się z oporami. Może to
    złe doświadczenia blokowe? :)
    Wojtek

  • 8. Data: 2012-06-24 12:22:14
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > A bierzesz pod uwagę koszty prowadzenia działalności? "Klasycznie" to
    > najczęściej metodą gospodarczą, czyli budują zasadniczo pany Ziutki, bez
    > firm, faktur, etc.

    A bierzesz pod uwagę że w tym samym czasie firma wybuduje kilkadziesiąt
    domów?
    Wojtek

  • 9. Data: 2012-06-24 12:30:39
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Porównaj to do mieszkania/domu od developera to0 sam zobaczysz
    że prefabrykaty nie są wcale takie drogie.

    To całkiem inny temat, choć taki sam :) Zdzierają z ludzi jak mogą. Jeżdżąc
    dużo po Polsce czasem zatrzymuję się przed reklamą i czytam kilka razy.
    Ostatnio widziałem na śląsku (bodaj Czechowice) "nowe mieszkania za
    2300zł/m2"! A nie powiesz mi, że ceny materiałów się tak różnią.
    Wojtek

  • 10. Data: 2012-06-24 12:48:09
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik wowa napisał:
    > Kwestia materiałów i projektu, idea ta sama. Fakt że w budownictwie
    > jednorodzinnym przyjmuje się z oporami. Może to złe doświadczenia
    > blokowe? :)

    Pewnie tak...
    jednak u nas do domów jednorodzinnych to cały czas jest 'nowinka' :-).
    przyzwyczajenie robi swoje.
    Nawet domy szkieletowe z oporami się przyjmują i przez to nie są wcale
    tańsze od klasycznych, a powinny.
    Długo jeszcze będziemy skazani na cegły, bloczki, czy pustaki :-)...
    z gotowych klocków w rozsądnych cenach to pewnie nasze dzieci będą
    stawiać domki.

    pozdrawiam
    Robert G