  • 1. Data: 2012-06-23 11:46:56
    Temat: brama garażowa
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Witam,

    Zastanawiam się nad wyborem bramy garażowej i sposobem montażu. Garaż w
    bryle budynku będzie nieogrzewany, bez izolacji w posadzce, aby korzystać z
    ciepła gruntu.

    I teraz:
    - brama uchylna czy segmentowa? (raczej skłaniam się ku segmentowej, jakie
    za jakie przeciw oprócz tych oczywistych)
    - jak to zamontować, aby ograniczyć mostki? bo chyba wiele tu się osiągnąć
    nie da (swoją drogą czy przejmować się mostkami przy nieogrzewanym garażu
    (garaż ocieplę też od środka styro),
    - jak wykończyć próg przy ocieplonym fundamencie, aby zminimalizować
    mostek,
    - w której części zamontować odpływ liniowy: przy bramie, w pewnej
    odległości i zrobić spadek, czy jeszcze inaczej tak aby brama nie
    przymarzała i odpływ był funkcjonalny?

    Thx,
    scruffty

  • 2. Data: 2012-06-23 13:37:25
    Temat: Re: brama garażowa
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Brama segmentowa - taką mam i uważam, że jest ok, zwłaszcza, ze można
    założyć bezproblemowo silnik do jej podnoszenia.

    Zastanawia mnie tylko ten Twój dylemat z mostkami cieplnymi :-)

    skoro nie masz zamiaru ogrzewać garażu, to i mostkami się nie przejmuj...
    co do odpływu, to sensownie go zrobić przed wjazdem do garażu, a między
    posadzką garażu, a poziomem odpływu powinien być wyraźny spadek.

    no i po co chcesz ten garaż od środka ocieplać?
    to nie lepiej już zrobić normalną elewację po całości - skoro w blryle
    budynku jest garaż - i ewentualnie dać piątkę styro na ścianę dzielącą
    garaż i dom?

    jak ocieplenie dociągniesz tylko do garażu, a dalsze mury zostawisz bez
    ocieplenia, to dopiero będziesz miał mega mostek cieplny :-), bo po
    całej powierzchni styku ścian garażu ze ścianami domu.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-06-23 15:56:28
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 13:37:25 +0200, Robert G napisał(a):

    > Zastanawia mnie tylko ten Twój dylemat z mostkami cieplnymi :-)

    mostki to zło:) zastanawiam się czy od tego nie będzie się miejscowo
    wychładzał fundament i jak to zminimalizować. Myślałem zrobić to tak:

    http://s18.postimage.org/tfoz0vxx5/brama.jpg

> [...]
    > to nie lepiej już zrobić normalną elewację po całości - skoro w blryle
    > budynku jest garaż - i ewentualnie dać piątkę styro na ścianę dzielącą

    tak właśnie zamierzam: ocieplić elewację, dodatkowo garaż od środka od
    strony domu oraz sufit i ściany dookoła przynajmniej metr u góry.

    scruffty

  • 4. Data: 2012-06-23 16:19:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "scruffty" <s...@z...pl> wrote in message
    > Witam,

    Garaż w bryle domu powinien być ogrzewany. Chyba, że prawie nie dotyka ale i
    tak będzie przewodzić zimno po ścianach.
    Daj foty zobaczymy

  • 5. Data: 2012-06-23 16:23:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message
    > Brama segmentowa - taką mam i uważam, że jest ok, zwłaszcza, ze można
    > założyć bezproblemowo silnik do jej podnoszenia.
    >
    > Zastanawia mnie tylko ten Twój dylemat z mostkami cieplnymi :-)

    Raraż nieogrzewany w bryle trzeba koniecznie ocieplić. Jeżeli styka się
    boczną ścianą to trzeba i ocieplić sufit i przylegające ściany przynajmniej
    na 3m od stykającej ściany, bo inaczej przez przewodzenie całe zimno
    skoncentruje się w ogrzewanych pokojach.

  • 6. Data: 2012-06-23 17:46:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > "scruffty" <s...@z...pl> wrote in message
    >
    > Garaż w bryle domu powinien być ogrzewany.

    Dobre.

  • 7. Data: 2012-06-23 20:31:58
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > przynajmniej na 3m od stykającej ściany, bo inaczej przez przewodzenie
    > całe zimno skoncentruje się w ogrzewanych pokojach.

    Kiki spójrz na nieogrzewany garaż z innej strony a okaże się że nie masz
    absolutnie racji.
    Garaż nieogrzewany owszem ale i tak jest w bryle budynku a cały budynek jest
    ocieplony (najczęściej styropianem).
    Więc taki garaż traktuj nie jak jakieś zło które nam wyciąga ciepło z domu,
    lecz dodatkowa ściana która nam izoluje termicznie dom od zewnątrz.
    Owszem trzeba ocieplić sufit i ścianę ale te twoje 3m zapasu to przegięcie
    bez sensu.

    Marek

  • 8. Data: 2012-06-24 20:30:56
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Dobre.

    Trzeba go ogrzewać co najmniej żeby nie spadało poniżej 10, a nawet 15
    stopni. Zresztą co będę się sprzeczał :-) Nie ocieplajcie i nie grzejcie :-)

  • 9. Data: 2012-06-25 10:55:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "scruffty" napisał w wiadomości grup
    t...

> [...]

    > - brama uchylna czy segmentowa? (raczej skłaniam się ku segmentowej, jakie
    > za jakie przeciw oprócz tych oczywistych)

    Uchylną możesz montować w połowie grubości ściany a segmentową tylko od
    wewnątrz. Przy ścianie grubości 40cm oznacza to 20 różnicy w dostępnej
    długości garażu przy długim aucie może to robić różnicę w dostępie do
    bagażnika. Uchylna mniej obciąża silnik bo ma mniejsze opory podnoszenia niż
    segmentowa - do segmentowej musisz kupić mocniejszy napęd. W pozostałych
    kwestiach segmentowa jest lepsza - przede wszystkim możesz zaparkować na
    zewnątrz 5 cm od bramy i ją podnieść w przypadku uchylnej zahaczyłbyś o
    auto.

    > - jak to zamontować, aby ograniczyć mostki? bo chyba wiele tu się osiągnąć
    > nie da (swoją drogą czy przejmować się mostkami przy nieogrzewanym garażu

    Mostki nie mają znaczenia, przy nieogrzewanym garażu. Tzn. teoretycznie
    mają, ale ich wpływ jest minimalny lepiej się skupić na likwidacji innych
    ważniejszych mostków.

    > (garaż ocieplę też od środka styro),

    Od środka ocieplaj wełną.

    > - jak wykończyć próg przy ocieplonym fundamencie, aby zminimalizować
    > mostek,

    Co chcesz minimalizować? Na wierzchu i tak będzie jakaś wylewka która musi
    być ciągła od środka garażu aż poza bramę na zewnątrz aby tam nic nie
    podciekało. Więc ta wylewka i tak będzie mostkiem.

    > - w której części zamontować odpływ liniowy: przy bramie, w pewnej
    > odległości i zrobić spadek, czy jeszcze inaczej tak aby brama nie
    > przymarzała i odpływ był funkcjonalny?

    Najlepiej między kołami na długość. Może być odpływ liniowy i dwa spadki do
    środka, może być kratka i posadzka ze spadkami "w kopertę". Dzięki temu woda
    ze śniegu z nadkoli spływa pod auto i dookoła, gdzie się chodzi jest sucho.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2012-06-25 11:13:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > pozostałych kwestiach segmentowa jest lepsza - przede wszystkim możesz
    > zaparkować na zewnątrz 5 cm od bramy i ją podnieść w przypadku uchylnej

    Co ty za banialuki wypisujesz. jaki dostęp do bagaznika w garażu? Jeśli już
    to przyjmij że aby otworzyć bagaznik to i tak najczęściej wchodzisz do
    garażu i otwierasz drzwi garażowe więc w czym rzecz? Mało tego nie wiesz że
    brama segmentowa daje ci większą wysokość po otwarciu niż ochylna? Przy
    uchylnej często otwarcie bagażnika to walenie otwartą klapą po bramie w
    górze.
    O jakich obciążeniach ty piszesz? Ty chyba na oczy bramy segmentowej nie
    widziałeś skoro nie wiesz że każda ma specjalne sprężyny zwijane lub
    rozciągane w zależności od producenta które równoważą ciężar bramy. Dzięki
    temu bramę podnoszę z lekkością z taką samą siłą w każdej jej pozycji więc
    siłowniki nie muszą być wcale jakieś mocniejsze, ba nawet łatwiej jest
    otworzyć segmentówkę niż uchylną np. w zimie gdy ci lód się nawarstwi u dołu

    Marek