  • 31. Data: 2017-02-19 11:12:38
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 10:58:46 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Napiszcie mi proszę (naprawde niewiem) czy to na serio norma ze
    > powiedzmy 3 tyś to koszt ogrzewania dla jednorodzinnego domku? Czy
    > rekuperator w istotny sposób może ograniczyć koszt grzania?

    3 do 5kzł za gaz płacą ci którzy jakos tam mają ogarniete ocieplenie i rodzaj pieca
    (kondensacyjny), reszta sie przesiadła na wungiel :-)

    Rekuperacja sie oplaca jesli sie stosunkowo mocno wentyluje, ci którzy jej nie maja
    zmiejszają wentylacje i tez nie płacą.

    b.

  • 32. Data: 2017-02-19 13:10:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze jak jest gruba sciana to w niej jakims cudem punkt rosy nie wystepuje i
    zaczyna wykraplac sie woda w scianie jak ja ocieplic? Zeby punkt rosy powstal w
    scianie musi byc po ktorejs stronie dostatecznie duza wilgotnosc plus odpowiednia
    roznica temperatur. Woda sama z siebie sie nie bierze. Akurat zima wilgotnosc
    powietrza jest mala. Ale dzieje sie cos innego. W starych budynkach tynki nie sa w
    najlepszym stanie. Tynk ma zabezpieczac przed wsiakaniem wody w sciane i to jest jego
    podstawowe zadanie. Estetyczny wyglad jest na drugim miejscu. Po ociepleniu sciany sa
    tynkowane nowoczesnymi szczelnymi tynkami. W ocieplonym budynku jesli uzytkownik
    zachowa wentylacje na minimalnym poziomie to bez wzgledu czy punkt rosy bedzie
    centymetr w jedna czy druga w stosunku do sciany nieocieplonej to zadne wykraplanie
    wody w srodku na scianie nie ma prawa sie pojawic. Zeby nie bylo grzyba trzeba
    wentylowac a nie rezygnowac z ocieplania. Moze byc jeszcze sytuacja ze w ociepleniu
    cos zostalo zrobione zle. W takiej sytuacji zadne reguly nie obowiazuja i grzyb noze
    urosnoc bez wzgledu na to czy inne parametry sa dobre. Poza tym jak pokazuja w tv
    reportaze ze ktos mieszka w zlych warunkach i ma grzyba na scianach to teraz zawsze
    jest to mieszkanie w starym nie ocieplonym domu wygladajacym z zewnatrz jak ruina.
    Kiedys byly w takich programach mieszkania z wielkiej plyty. Tam szybko poznano
    przyczyne. Dzialo sie tak dlatego ze montowano zbyt szczelne okna. W wielkiej plycie
    wentylacja jest slaba. Raptem lazienka, kibelek i kuchnia. Do tego szczelne drzwi
    wejsciowe na klatke. Nie wystarczalo powietrza do wentylacji wszytkich mieszkan.
    Pojawily sie problemy z odwroconym cugiem w kratkach. Sprawe zalatwilo zrobienie
    nieszczelnych okien. Doszlo do paradoksalnej sytuaci ze wymieniono miliony dobrych
    okien na gorsze bo szczelne ktore nastepnie psuto zeby byly nieszczelne.

  • 33. Data: 2017-02-19 13:27:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I jeszcze jeden przyklad z zycia. Kazdy to widzi kilka razy dziennie i nie zwraca
    uwagi. W kazdym mieszkaniu czy domu jest miejsce gdzie bez wzgledu na temperatury
    wystepuje punkt rosy na wewnetrzenej scianie i grzyba tam nie ma, przynajmniej ja
    nigdy nie widzialem. A warunki do rozwoju ma wysmienite. To lodowka. To dlaczego nie
    ma. Bo jest w niej dobra wentylacja. Kazde otworzenie lodowki to jej gruntowne
    przewietrzenie.

  • 34. Data: 2017-02-19 14:29:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 10:37:48 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    bezwietrzny dzien, a jakie w wietrzny. I to samo dla jakiejs innej grubosci styro.
    Moze by jakies ciekawe wnioski wyszły.

    wydałeś w 2016 skoro nijak ma to się do tego ile wydasz w 2017?

    > jeden lubi piwo, drugi excela :) A o wnioski chodzilo mi inne - jak wiatr wpływa na
    wychładzanie w zależnosci od grubosci ocieplenia.
    Przy styropianie na ścianach pewnie wcale, przy wełnie na poddaszu znacząco zapewne.
    Dużo niewiedomych zeby jakies rozsądne wnioski wyciągać
    Trzeba by było mieć dane o temperaturze, sile wiatru i zużyciu gazu w danym dniu i
    temp. wewnątrz chaty. Po kilku latach można by coś zacząć analizowac. Ale gazownia
    przy parametrach gazu może jeszcze mieszać i analizy wtedy o kant dupy

  • 35. Data: 2017-02-19 14:34:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    200m2 chałupy to rónowartość miesięcznych zasiłków dla bezrobotnych. Za połowę z
    tych 3 tys trudno ogrzac przez sezon mieszkanie w bloku z lat ubiegłych.

    > siadłem przed kontem w banku i poprosiłem o historę wpłat na konto
    > gazowni. historia jest od 2012 do teraz:
    > mieszkanie 41m2 nieocieolone mieszkanie, zupa, prysznich kaloryfery -
    > 1260zł na rok
    > mieszkanie 56m2 ocieplone zupa prysznic kaloryfery 1350 na rok (nie wiem
    > skąd przyrost. zwalam na syna który dojrzewa i śmierdzi jak cap, więc na
    > siłę jest wpychany pod prysznic codziennie)

    Czyli dużo płacisz za to 56m2.
    Maniek grzeje 4 razy większą powierzchnię a płaci ok. 2 razy więcej

  • 36. Data: 2017-02-19 19:04:54
    Od: "Jacek_L" <j...@w...pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    >
    > Rekuperacja sie oplaca jesli sie stosunkowo mocno wentyluje, ci
    > którzy jej nie maja zmiejszają wentylacje i tez nie płacą.

    Wlasnie buduje dom i mam w planach *rekuperator*.
    W czym tkwi ta tajemna wiedza z rekuperatorem i ogrzewaniem?

    Pozdr. Jacek

  • 37. Data: 2017-02-19 19:32:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na grupie w koncu rozwiklano tejemnice rekuperatora. Tkwi w tym ze podobno
    rekuperator zwieksza komfort.

  • 38. Data: 2017-02-19 19:33:01
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-18 o 01:09, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.

    U mnie 1500.

    > Za miesiac styczen i luty 1211 zyli. Zima mrozna. Temperatyry czesto
    > noca ponizej -20C. W zeszlym roku za podobny okres i przy temp. w ciagu
    > dnia w wiekszosci powyzej zera za gaz wyszlo ok. 300 - 400 zyli wiecej.
    > Rozica to wiatr. Ta zima jest niemal bezwietrzna.
    U mnie wiało, niestety i to od razu widać w zużyciu.

    > No i mala dygresja do tego co pisywal obrazony Adam Sz., jakoby na
    > slasku taaakie czyste powietrze, uprzejmie donosze oczywisty tegoroczny
    > fakt, ze na slasku smog, ze ch..j. W Siemianowicach tez. Stojac pod
    > wyciagiem w jak to mowi moj mlodociany syn - Szczurku, przed Golgota,
    > myslalem, ze zaczadzieje.

    Ja to widzę z góry, czapa smogu nad B-B.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

  • 39. Data: 2017-02-19 21:16:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 19 lutego 2017 10:58:46 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > Napiszcie mi proszę (naprawde niewiem) czy to na serio norma ze
    > powiedzmy 3 tyś to koszt ogrzewania dla jednorodzinnego domku?

    Jest pewna "drobna" różnica w ogrzewaniu mieszkania 60m2 otoczonego
    sąsiadami, a domu wolnostojącego 200-250m2 otoczonego kretami.

    > Czy rekuperator w istotny sposób może ograniczyć koszt grzania?

    To zależy kto czym grzeje, jak liczy i co chce uzyskać.

    L.

  • 40. Data: 2017-02-19 22:56:17
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-19 o 00:28, Budyń pisze:
> [...]
    jakosci zimy. Z ogimetu srednie temperatury i wiatr zapodac z najblizeszgo tobie
    punktu pomiaru, w exceluwykresik zrobic - moze cos ciekawego wyjdzie.

    > http://www.ogimet.com/cgi-bin/gsynres?lang=en&ind=12
    385&ndays=30&ano=2017&mes=02&day=18&hora=18&ord=REV&
    Send=Send

    To jest latwe. Dawaj jeszcze zeszly rok, bo z tym wlasnie jest lekki
    problem.
    Dla mnie sprawa jest oczywista, bo prawie co tydzien gdzies jezdze na
    sniegu. W zeszlym roku okoliczne stoki o tej porze juz poplynely. W tym
    roku rezerwuje sobote od rana na jezdzenie. Nie ma mowy o takich
    temperaturach w lutym rok temu.

    > to są wlasnie wrazenia - wez z tabelek, policz srednie temperatury i wiatru w
    powiedzmy tygodniowych porcjach z tego i ubieglego roku. Wtedy bedzie cos wiadomo -
    na przyklad czy masz sluszne wrazenia :)

    Budyn, ale gdzie Ty mieszkasz, ze chcesz rozmawiac o oczywistych
    sprawach? Naprawde nie widzisz zimy w tym roku? W gorach na stokach
    podaja metr sniegu. Wez zobacz tu:
    http://stacjakazimierz.pl
    To nie sa gory a warunki dzis sa idealne. Wszystkie trasy czynne. Rok
    temu przez caly sezon tylko jedna. Uwierz mi, ze w zeszlym roku o tej
    porze nie bylo tam po czym jezdzic.

    > o to to - trzeba przeliczyc jakie straty bedzie mial BK+10cm styro w bezwietrzny
    dzien, a jakie w wietrzny. I to samo dla jakiejs innej grubosci styro. Moze by jakies
    ciekawe wnioski wyszły.

    A ja mysle, ze wnioski z takch zalozen beda psu w tylek. Ten styropian
    ma chyba drugorzedne znaczenie przy wietrznej pogodzie i w wiekszosci
    dodatniej temperaturze. Prawdziwej wartosci nabieraja wszelkiego rodzaju
    nieszczelnosci. Moze i da sie zrobic dom hermetyczny, ale jak patrze na
    chocby swoja brame garazowa to bardziej podejscie zyczeniowe niz realne.

    Pozdro.. TK