  • 31. Data: 2018-08-24 11:58:51
    Temat: Re: Dron do pomocy przy domu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    22 Aug 2018 16:59:28 GMT, w <5b7d9670$0$14326$426a74cc@news.free.fr>, Mateusz
    Viste <m...@n...pamietam> napisał(-a):

    > Ale generalnie to nie tyle o gołą lokalizację chodziło, co możliwość
    > zdalnego zobaczenia że panienki się wszystkie uśmiechają i żadna nie jest
    > w tarapatach. Ale z wątku dość jednoznacznie wynika że to jednak
    > (jeszcze) nie robota dla drona.

    Spokojnie dron wystarczy
    Ale osobiście brałbym drona przesyłającego obraz live na komórkę, a nie
    nagrywającego na kartę.

  • 32. Data: 2018-08-24 13:35:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 24 Aug 2018 11:58:51 +0200, r...@k...pl wrote:
    > Spokojnie dron wystarczy Ale osobiście brałbym drona przesyłającego
    > obraz live na komórkę, a nie nagrywającego na kartę.

    Tak tak, wystarczy na pewno - ale takie z zasięgiem ~1km i czasem
    działania powyżej 10 minut zaczynają kosztować niemałe pieniądze, całkiem
    inna półka niż te drony-zabawki którymi dałem się z początku zmylić :)

    Widziałem też że istnieją drony skrzydlate, te mają czas działania dużo
    dłuższy i cenowo przystępniejsze, no ale z oczywistych przyczyn nie
    potrafią stanąć "w miejscu"... No i z tego co oglądałem na YT to technika
    łagodnego lądowania jeszcze u nich w powijakach.

    Zastanawia mnie dlaczego nikt nie produkuje dronów-balonów.... Takie coś
    jak duży balon z helem, u dołu podczepiona kamerka i ze dwa śmigiełka do
    napędzania. Balon równoważy ciężar sprzętu, więc śmigiełka miałyby zawsze
    lekko, czas działania dzięki temu długi no i umiejętność stania w miejscu
    prawie darmowa. Szybkie by to nie było - i może tu jest pies pogrzebany.
    Mi szybkość niepotrzebna ale niewykluczone że rynek jej wymaga.

    Mateusz

  • 33. Data: 2018-08-24 14:02:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, August 24, 2018 at 1:35:36 PM UTC+2, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > prawie darmowa. Szybkie by to nie było - i może tu jest pies pogrzebany.
    > Mi szybkość niepotrzebna ale niewykluczone że rynek jej wymaga.

    cena helu zabija pomysl (no i hel ucieknie, wiec trzeba miec butle do uzupelnianaia
    przed lataniem)

    np. http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=4293

  • 34. Data: 2018-08-24 14:23:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-08-24 o 14:02, WS pisze:

    > cena helu zabija pomysl (no i hel ucieknie, wiec trzeba miec butle do uzupelnianaia
    przed lataniem)

    > np. http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=4293

    Przy bezwietrznej pogodzie - ok, ale przy średnim wietrze, to już trzeba
    na smyczy trzymać.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2018-08-24 14:27:51
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 24 Aug 2018 05:02:51 -0700, WS wrote:
    > cena helu zabija pomysl (no i hel ucieknie, wiec trzeba miec butle do
    > uzupelnianaia przed lataniem)
    >
    > np. http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=4293

    To uciekanie helu w połączeniu z jego ceną to faktycznie duży problem. A
    już miałem patent zgłaszać! Zostaje grzane powietrze, ale to już ani
    bezpieczne, ani tanie przy takiej skali.

    Mateusz

  • 36. Data: 2018-08-24 14:36:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 24 Aug 2018 11:35:34 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > Zastanawia mnie dlaczego nikt nie produkuje dronów-balonów....

    Bo taki leciałby zawsze z wiatrem, powierzchnia balona działa jak
    żagiel, nawet z napędem śmigłowym bardzo trudny jest lot pod wiatr.
    Są modele sterowców z kamerą ale z powyższych powodów nadają się
    tylko do hali. Można próbować w bezwietrzną pogodę, ale komfortu
    latania jak wirnikowcem nie ma (powolny, wolno zmienia kierunek) .

    --
    Marek

  • 37. Data: 2018-08-24 14:49:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    > To uciekanie helu w połączeniu z jego ceną to faktycznie duży problem. A
    > już miałem patent zgłaszać! Zostaje grzane powietrze, ale to już ani
    > bezpieczne, ani tanie przy takiej skali.

    Tak patrzę na drona od Xiaomi i nie wygląda tak źle.
    20 kilka minut lotu, zasięg 2km, cena poniżej 2k u chińczyka - do
    podglądania owiec w sam raz ;)

    --
    Pete

  • 38. Data: 2018-08-24 15:11:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > To uciekanie helu w połączeniu z jego ceną to faktycznie duży problem.
    > A już miałem patent zgłaszać! Zostaje grzane powietrze, ale to już ani
    > bezpieczne, ani tanie przy takiej skali.

    Jest jeszcze wodór. Sondy meteorologiczne wynoszone są do stratosfery
    balonami z wodorem. Albo z butli, albo z elektrolizera. Trochę strach
    patrzeć jak ludzie przy tym robią, ale hel to byłby jednak wydatek nie
    do udźwignięcia. W Polsce w okresie największej świetności tego rodzaju
    badań wypuszczano każdego dnia osiem balonów. W każdym chyba ponad metr
    gazu. Teraz to balony już chyba tylko jako kontynuacja tradycji.

    Problemem dronobalonu byłaby jego stabilizacja w punkcie. Jeśli pogoda
    nie jest całkiem bezwietrzna, to na przeciwstawienie się wiatrowi będzie
    trzeba więcej energii, niż na uniesienie drona ze śmigiełkiem.

    A skoro już jesteśmy przy wietrze, to posunę ideę kolejną: latawiec.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2018-08-24 15:34:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > działania powyżej 10 minut zaczynają kosztować niemałe pieniądze, całkiem
    > inna półka niż te drony-zabawki którymi dałem się z początku zmylić :)

    Niedawno na Iboodzie był IMO wystarczający do omawianych celów dron:

    http://pl-pl.forum.ibood.com/products/136907-180801/
    dron-dji-mavic-pro-4k-skladany-odnowiony-jak-n/

    zasięg 7 kilometrów,
    prawie pół godziny,
    ponad 60 km/h max

    Pieniądze już nieduże (tu ok. 3000 zł.), poza tym do niego można dokupić
    różne warianty gwarancji.

    I pomyśleć, że wieeele lat temu dzieciaki bawiły się zdalnie sterowanymi
    samolotami o zasięgu też kilku kilometrów i czasie działania w zasadzie
    nawet godzin - o ile dobrze był dobrany silnik do skrzydeł i do tego
    odpowiedni zbiornik paliwa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2018-08-24 22:59:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    24 Aug 2018 11:35:34 GMT, w <5b7fed86$0$14298$426a74cc@news.free.fr>, Mateusz
    Viste <m...@n...pamietam> napisał(-a):

    > Tak tak, wystarczy na pewno - ale takie z zasięgiem ~1km i czasem
    > działania powyżej 10 minut zaczynają kosztować niemałe pieniądze, całkiem
    > inna półka niż te drony-zabawki którymi dałem się z początku zmylić :)

    Powyżej 10min zaczynają się od ok. 700-800zł, ale nie sprawdzałem jak z
    zasięgiem :)

> [...]
    > prawie darmowa. Szybkie by to nie było - i może tu jest pies pogrzebany.
    > Mi szybkość niepotrzebna ale niewykluczone że rynek jej wymaga.

    Jak wiatr dmuchnie Ci w ten balon, to tanie śmigiełka raczej nie wystarczą.
    No i jak go napełniać? Helu nie ma na cpn-ach.