  • 1. Data: 2012-03-16 06:37:05
    Temat: EPS 100 ? DACH/PODŁOGA
    Od: "a.no" <a...@g...com>

    witam,
    czesc styropianów ma oznacznie EPS100, a czesc tylko dach/podloga, choc w opisie
    jednym z przeznaczen sa izolacje podlogi na gruncie.
    Czy tak oznaczone styropiany maja takie same parametry wytrzymałościowe, czy ten
    oznaczony dach-podłoga, nie spelnia do konca parametrow EPS 100, nie wszytkie mają
    podane wszytkie parametry, a sprzedawcy...
    Dodatkowo wystepuja styropiany z podanym (chyba dopuszczalnym obciążeniem) 1.8, 2.4 i
    3T wszytkie w klasie EPS100.
    np. 3T
    http://allegro.pl/styropian-styropmin-dach-podloga-3
    -0t-eps100-036-i2182357058.html
    a ten 1.8T
    http://allegro.pl/dachtrade-styropian-styropmin-dach
    -podloga-twardy-i2184036497.html

    nie zamierzam specjalnie obciazac podlogi, ale wole twardszy styropian,nawet jezeli
    bedzie mial nieco gorsze parametry cieplne.
    pozdr., Artur

  • 2. Data: 2012-03-16 08:18:45
    Temat: Re: EPS 100 ? DACH/PODŁOGA
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    Użytkownik "a.no" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ion-forums@vbbfw10...
[...]

    --------------------------------

    Nie wiem jak jest na prawde bo nie produkuję styropianu ale ja kupiłem u
    siebie dach/podłoga EPS 100.
    A sprzedawca powiedział mi że czasem sprzedają styropian jako niby EPS 100
    ale on faktycznie ma niecałe 100 ( 80-90?)
    A jaki kto ma.... to tylko wróżka prawdę ci powie.

    Rafał

  • 3. Data: 2012-03-16 21:15:49
    Od: "arek" <n...@m...pl>

> [...]
    > czesc styropianów ma oznacznie EPS100, a czesc tylko dach/podloga,
    > choc w opisie jednym z przeznaczen sa izolacje podlogi na gruncie.

    Norma teraz to chyba odpoiednik EPS 80 (dawniej było EPS 100). I to się
    teraz będzie nazywało "podłoga". Nawet jak będzie gold, premium, super itp.
    to te nazwy nijak się mają do obciążenia dającego 10% odkształcenia. Czasem
    to nawet im bardziej styropian jest "premium" tym gorsze ma parametry
    obciążeniowe. Ja wolałem kupić EPS100 - pytałem o "cokolwiek" byle miało to
    100 w oznaczeniu