  • Data: 2020-01-06 21:22:25
    Temat: Re: Falowniki PV Inwerter elektronix.pl
    Od: KIKI <h...@u...dl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.01.2020 21:12, Lisciasty wrote:

    > Trójfazówka 8kW. Syczał, migotał wyświetlaczem, potem padł.
    > Po naprawie wywalał różnicówkę a potem nawet eskę.
    > Trochę było kopania z koniem ale przyjęli zwrot.

    Co ty powiesz? W takim falowniku jest filtr złożony z kilku cewek na
    rdzeniach toroidalnych i kondensatorów X i Y. Razem tworzy to filtr EMC.
    To jest normalne, że taki filtr powoduje wywalenie zwykłej różnicówki.

    Ja miałem to samo jak walczyłem z zakłóceniami od falowników. Po
    pierwsze musiałem wymienić różnicówkę na taką o charakterystyce A
    zamiast AC i też nie każda dawała radę. Miałem wyskoki bezpiecznika typu
    B to dałem C i przeszło.
    Był duży prąd przy podłączaniu lub w czasie zapadów napięcia i to
    wywoływało te efekty.
    Ale wszystko jest teraz w idealnym stanie. 9 falowników nie zakłóca
    nawet radia na długich, średnich i krótkich. Na oscyloskopie FFT cisza.
    Miernik cęgowy z THD cisza.

    Syczenie to inna sprawa. Niektóre falowniki też syczą i wydają dziwne
    dźwięki.