  • 11. Data: 2009-05-19 10:08:30
    Temat: Re: Foremki do wyrobów z betonu.
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > jeżeli kogoś interesują moje spostrzeżenia na temat stołów wibracyjnych to
    > proszę pytać
    > mam taki samoróbkę 1m x 2m z silnikiem 5 kw i wibrowałem fundamenty
    > prefabrykowane ok. 300l betonu na raz

    Bede mial do wylania blat pod grilla, powiedzmy ze ok. 2 metry dlugi
    (ale moze tez byc 2,50), metr szeroki, i beda w nim 2 otwory kwadratowe,
    ok. 20x20 cm..

    +--------------------------+
    | o o |
    | |
    +--------------------------+

    Pytania sa takie:
    1) czy moge zrobic jakis blat z desek, z ramkami dookola i na nim zawibrowac
    taka plyte ?
    np. na nasypanym betonie i na ramkach ograniczajacych otwory
    klade jakas deche, na to stawiam silnik i jazda ?
    Nie chce kupowac 100 kb blachy i rzezbic stolu dla tej jednej wylewki
    2) jaka proponujesz grubosc tego blatu ?
    3) jak to zbroic ? jakas siatka ? dodatkowo wokol otworow ?
    mam sporo drutu szostki po budowie...

    pozdrawiam
    pluton

  • 12. Data: 2009-05-19 11:30:12
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

> [...]
    > 2) jaka proponujesz grubosc tego blatu ?
    > 3) jak to zbroic ? jakas siatka ? dodatkowo wokol otworow ?

    możesz zrobić z desek tylko postaraj się coby było równo i lepiej jak dół
    będzie górą po wyschnięciu czyli deski heblowane i dokładnie przypasowane,
    dodatkowo lepiej położyć folię na te deski to będzie gładkie(raczej grubą
    folię malarską niż fundamentową)
    wibrator lepiej jest przykręcić od spodu stołu i blat musi mieć luz ( żeby
    nie był sztywny) na nogach czy tylko położony na jakimś stelażu (musi cały
    wibrować)
    samo wibrowanie nie za długo 15-30 sekund (zależy od mocy), za krótko
    pozostaną pęcheże powietrza na spodzie, za długo wybije cement na rogach i
    zostanie sam piasek
    zbrojenie fi 6 to co jakieś 5-6 cm siatka, wzmocnić na rogach
    grubość absolutne minimum to 6 cm przy tej długości, beton "bogaty"
    zastanów się czy nie podzielić na pół bo to będzie ważyło z 400 kg

  • 13. Data: 2009-05-19 13:11:35
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > dodatkowo lepiej położyć folię na te deski to będzie gładkie(raczej grubą

    Za dyzo zabawy... wole gore zatrzec jakas packa do gladkosci,
    a dechy dac bylejakie (z folia oczywiscie).

    > wibrator lepiej jest przykręcić od spodu stołu i blat musi mieć luz ( żeby
    > nie był sztywny) na nogach czy tylko położony na jakimś stelażu (musi cały
    > wibrować)

    Poloze te dechy nie bezposrednio na ziemi, ale na latach drewnianych.
    Nie chce mi sie calego stolu budowac.

    > zbrojenie fi 6 to co jakieś 5-6 cm siatka, wzmocnić na rogach

    ok

    > zastanów się czy nie podzielić na pół bo to będzie ważyło z 400 kg

    Takie ciezary to spokojnie podnosze glowa, z minimalnym udzialem rak.
    Jakby wazylo 4 tony, to bym sie zaczal marwic :)

    dzieki za wskazowki

    pozdrawiam
    pluton

  • 14. Data: 2009-05-19 16:24:20
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

    to mi wygląda na wędzarnię - czy mam rację?

    jeffrey

  • 15. Data: 2009-05-20 09:15:35
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > to mi wygląda na wędzarnię - czy mam rację?

    Grilowedzarnie.
    1) wykop 2mx1mx0.5m
    2) na dnie kanal dymowy wykonany z bloczkow betonowych,
    dlugosci 2 m
    3) na to piach z cementem, zageszczenie
    4) na to kostka brukowa lub bloczki betonowe (mam ich pare).
    Powstaje plyta 2x1, na ktorej mozna dalej budowac
    5)na plyte 4 scianki z klinkieru w ukladzie x__x__________x__x
    o wysokosci 80-90 cm
    6) na te scianki idzie plyta betonowa o ktorej mowa
    7) w prawej 'komorze' palenisko do wedzarni (tyl zabudowany - cegla,
    w przodzie drzwiczki od pieca kaflowego)
    8) w lewej 'komorze' wedzarnia; kanal dymowy akurat
    laczy te komory. Lewa komora z tylu i z przodu zabudowana drewnem.
    9) na blacie drewniana nadbudowa, przy czym w prawej czesci,
    na blacie troche szamotu i grill, a w lewej czesci kolejna
    komora wedzarnicza. Calosc nakryta prostym dachem z paru desek
    o lekkim spadku w jedna strone
    10) srodkowa czesc betonowego blatu to miejsce na postawienie
    talerzy, przygotowanie jedzonka itp.; pod blatem - zapasy paliwa

    pozdrawiam
    pluton

  • 16. Data: 2009-05-21 13:06:02
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Czy ma ktoś zdanie na ten temat? Da sie zrobic
    > solidny odlew, który wytrzyma lata?

    Ja robiłem kotkę, kilka fotek na www.agent0700.friko.pl

    Szukaj moich postów w archiwum - opisane wszystko dokłądnie.

    Bez wibrowania kostki po paru latach (około 5) rozłażą się, z wibrowaniem
    wciąż jak nowe.

    Pozdrawiam

    Jacek