  • 21. Data: 2022-04-24 15:54:48
    Temat: Re: Fotowoltaika - cena za 10 kWp na dachówce ceramicznej
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 24 kwietnia 2022 o 13:38:46 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Raczej go z kimś pomyliłeś, posądzając o jakieś uważanie.
    > Albowiem to jest ciul, a na dodatek mjynkim ciulym zrobiony,
    > jak mówią Ślązacy. Mentalnie przypasowany do Zenka z Bałut
    > i takiego trzeciego, którego ksywki już nie pomnę, bo tkwi
    > też w sraczu. A takich dwóch jak ich trzech tam, to nie ma
    > tu ani jednego.
    >
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lodz/licza-row
    ery-a-ludzie-za-potrzeba-biegaja-na-podworko/vm0l91y

    > --
    > Collie
    Pociesz wszystkich i daj zdjecie swojej żony. Niedawno bardzo się nią chwaliłeś a
    teraz ją porzuciłeś.

  • 22. Data: 2022-04-25 07:54:42
    Temat: Re: kurnik na fotowoltach
    Od: Runt <r...@g...prv>

    W dniu 2022-04-24 o 15:54, KANALIA* Zenek Kapelinder ujada:
    > niedziela, 24 kwietnia 2022 o 13:38:46 UTC+2 Collie napisał(a):

    /.../
    ery-a-ludzie-za-potrzeba-biegaja-na-podworko/vm0l91y

    > Pociesz wszystkich i daj zdjecie swojej żony. Niedawno bardzo się nią chwaliłeś a
    teraz ją porzuciłeś.

    KANALIO!

    Internet pamięta:

    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8

    (24 lut 2022, 15:21:34)

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 23. Data: 2022-04-25 07:54:48
    Temat: Re: Fotowoltaika na kurniku
    Od: Runt <r...@g...prv>

    W dniu 2022-04-23 o 20:56, c-vel* Zenek Kapelinder pisze:

    ery-a-ludzie-za-potrzeba-biegaja-na-podworko/vm0l91y

    > Gdzie swoją żonę gwizdę schowałeś ? Dostałeś w prezencie spacje przed znakiem
    zapytania. Doceń to. Daj fotkę swojej wybranki. Posmiejemy się trochę.

  • 24. Data: 2022-04-26 20:01:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.04.2022 12:39, ddddddddddddd wrote:
    > a ty ile nie zainwestowałeś, więc uważasz, że nie wtopiłeś, tracąc teraz
    > kilkanaście procent rocznie swoich bezpiecznych nieinwestycji? ?

    Aktualnie jedną z lepszych inwestycji jest nadpłata kredytu (jeżeli ktoś
    ma). Dziękuje, dobranoc :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2022-04-26 20:45:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Mateusz Bogusz.
    On 26.04.2022 20:01 you wrote:

    > Aktualnie jedną z lepszych inwestycji jest nadpłata kredytu (jeżeli
    > ktoś ma). Dziękuje, dobranoc :-)

    W życiu.
    Kredyt, powiedzmy hipoteczny, oprocentowany 6% aktualnie, inflacja 10,
    to każdego miesiąca zarabiasz 4% na inflacji. Lepiej pszenicę albo olej
    roślinny nakupić :)

    --
    Pete

  • 26. Data: 2022-04-27 07:08:12
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 26.04.2022 19:01, Mateusz Bogusz wrote:

    > Aktualnie jedną z lepszych inwestycji jest nadpłata kredytu (jeżeli ktoś
    > ma). Dziękuje, dobranoc :-)

    wręcz przeciwnie. dziękuję, dzień dobry ;)

    Oczywiście wszystko zależy od sytuacji, ale jak ktoś nie ma stałej stopy
    procentowej, to i tak IMO lepiej odłożyć te pieniądze na czas gdy trzeba
    będzie ich użyć niż wpakować w kredyt. Aktualnie ekonomia nie istnieje,
    kraje drukują pusty pieniądz na potęgę, promowani są ci, którzy nie
    martwią się o przyszłość, więc jest duża szansa, że jak cię będzie stać,
    to będziesz zapieprzał od rana do wieczora i płacił, a jak nie to
    państwo ci da. Dopóki to wszystko nie pie..nie, to zadłużenie będzie
    promowane, a ci odpowiedzialni którzy coś odkładali na czarną godzinę, a
    nie zainwestują w cokolwiek, tylko będą trzymać kolorowe papierki (co
    gorsze na kontach w bankach) - będą tracić
    Ja poszedłem w drugą stronę - kredyt na dom spróbuję zafixować na
    kolejne 5/10 lat - ale to mogę zrobić dopiero za 10 miesięcy, za to za
    kredyt gotówkowy kupiłem troszkę złota - kredyt wziąłem wrazie czego
    (przechodziłem z etatu na swoje więc spodziewałem się wydatków), a gdy
    nie był potrzebny, to żal mi było oddawać kredyt z oprocentowaniem 2.8%
    przy 7% inflacji

  • 27. Data: 2022-04-27 07:14:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2022 o 20:01 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Aktualnie jedną z lepszych inwestycji jest nadpłata kredytu (jeżeli ktoś
    > ma). Dziękuje, dobranoc :-)

    Tylko w przypadku tych ze zmiennym oprocentowaniem.
    Niektórzy pomyśleli wcześniej i zmienili sobie na początku kowida
    oprocentowanie - na stałe (na 5 lat), przy prawie zerowym wiborze.
    Tych ze stałym absolutnie nie ma sensu nadpłacać.

    TG

  • 28. Data: 2022-04-27 10:02:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-04-2022 o 20:45, Pete pisze:

    > W życiu.
    > Kredyt, powiedzmy hipoteczny, oprocentowany 6% aktualnie, inflacja 10,
    > to każdego miesiąca zarabiasz 4% na inflacji.

    Roku nie miesiąca.
    Ale inflacja de facto jest sporo wyższa niż wyliczane 10%.

  • 29. Data: 2022-04-27 20:35:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.04.2022 20:45, Pete wrote:
    > W życiu.
    > Kredyt, powiedzmy hipoteczny, oprocentowany 6% aktualnie, inflacja 10,
    > to każdego miesiąca zarabiasz 4% na inflacji. Lepiej pszenicę albo olej
    > roślinny nakupić ?

    Teoria z praktyką się wam pomyliła chyba. W swoich obliczeniach
    zapomniałeś dodać założenia że każdemu kredytobiorcy rosną rocznie
    dochody o wskaźnik taki sam lub większy niż inflacja.

    Rata wzrasta z 1200zł na 1900zł, dochody pozostały na tym samym
    poziomie, za wszystko inne także trzeba zapłacić więcej i takiej osobie
    chcesz powiedzieć że jeszcze zarabia na tym? Rozwiń proszę tę myśl :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2022-04-27 21:39:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Mateusz Bogusz.
    On 27.04.2022 20:35 you wrote:

    > Teoria z praktyką się wam pomyliła chyba. W swoich obliczeniach
    > zapomniałeś dodać założenia że każdemu kredytobiorcy rosną rocznie
    > dochody o wskaźnik taki sam lub większy niż inflacja.
    Jeśli mu dochody zostaną na stałym poziomie, to nie sądzę żeby go było
    stać na wcześniejszą spłatę, w szczególności jeśli rata skoczyła mu o
    ponad 50%.
    Natomiast naturalną tendencją jest wzrost wynagrodzenia w wysokości co
    najmniej o stopę inflacji.
    Inflacja ma za zadanie pozbawić rynek nadmiaru pieniądza. A nie obniżyć
    wynagrodzenia.
> [...]
    > poziomie, za wszystko inne także trzeba zapłacić więcej i takiej
    > osobie chcesz powiedzieć że jeszcze zarabia na tym? Rozwiń proszę tę

    Myśl jest taka, za po 10 latach kwota kapitału pozostałego do spłaty
    będzie równa ówczesnej płacy minimalnej.

    --
    Pete