  • 11. Data: 2020-01-26 15:59:59
    Temat: Re: Fotowoltaika, prosument - rozwazań ciag dalszy.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SpiskowyMocny T...@p...o2.pl ...

    > Ano dlatego ze to SPISEK, o czym już tu wielokrotnie pisałem.
    > Panele są od tego żeby spłacać kredyty a nie mieć prąd za darmo, od
    > produkcji prądu jest elektrownia a inni mają ustawowy zakaz
    > produkowania czegokolwiek, w tym prądu.

    No nie do konca. Mozesz produkować ale tylko na własne potrzeby.
    Na zdrowy rozum kłoci sie to z sensem OZE które miały w naszym mixie
    energetycznym rosnac a dzieki temu emitowalibysmy coraz mniej CO2.

    > A dlaczego ten spisek, pewnie spyta Budzik?
    > Ano dla waszych pieniędzy i na waszą szkodę za wasze pieniądze.

    Pewnie dla naszego dobra ;-DDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 12. Data: 2020-01-26 16:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak się Budzik tutaj pytasz dlaczego to znaczy że inteligencja nie
    > jest Twoja najmocniejszą strona. Skąd ktoś tutaj miałby wiedzieć
    > dlaczego?

    Zenku, ty sie o moje pytania i odpowiedzi nie martw.
    Ty na razie doczytaj o wodzie, jej braku oraz ustal jakas jedna wersje
    odpowiedzi czy bardziej przekonuja cie dane organizacji niezaleznych czy
    raczej rzadowych i dlaczego zawsze akurat takie które bardziej ci pasuja.
    Potem bedzie juz z górki ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 13. Data: 2020-01-26 18:21:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To że Twoim idolem jest siedemnastolatka która nie skończyła żadnej szkoły bo
    byla/jest leczona psychiatrycznie nie jest moim problemem. To Twój problem.

  • 14. Data: 2020-01-26 19:10:33
    Od: pieszy <z...@g...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 12:37, Budzik pisze:
> [...]
    > rachunku i z pradu wyprodukowanego na panelach w domu korzystac w
    > mieszkaniu? (oczywiscie zakładajac korzystanie z tego samego dostawcy)
    >
    > Zakładam ze nie wiec nasuwa sie pytanie dlaczego?
    >
    > Pojawiały się tu hasła ze prosumenci to dla wytwórców samo zło.
    > Rozumiałbym to gdyby wytwórcami były prywatne firmy (nastawione tylko i
    > wyłącznie na zysk) ale to przeciez firmy panstwowe. Wiec prosumenci
    > powinni być bardzo oczekiwani bo odciazaja moce wytwórcze, koniecznosc
    > inwestycji etc. O CO2 i koniecznosci przestawiania sie na OZE nie

    Żeby zrozumieć problem trzeba po pierwsze zrozumieć, że rząd to nie
    producent energii elektrycznej. Przynajmniej nie bezpośrednio.

    Z punktu widzenia wytwórców i dystrybutorów prądu lokalne OZE jest
    problemem ze względu na jej niestabilność. Chwilowe przeciążenia sieci
    itp. Zastanów się jakie mają korzyści z tego OZE? To, że mniej spalą
    węgla to nie jest dla nich korzyść. Ile by nie spalili to i tak
    zapłacimy. To, że prąd będzie tańszy to też nie korzyść producentów
    tylko klientów.
    Utrzymanie sieci dystrybucji musi być takie jak by OZE nie było.

    Z punktu widzenia rządu OZE to też problem. Bo to oznacza zmniejszanie
    udziału węgla. A wybory będą i elektorat górników jest istotny. Co z
    tego OZE ma nasz rząd?

    No to po co te OZE. Dlaczego są dotacje? No i tu wchodzą pewne
    deklaracje. Jak nie osiągniemy odpowiedniego poziomu energii z OZE to UE
    nam dowali takie kary, że nie będzie nas stać na żaden prąd.
    A prosument dla rządu to złota kura. Dzięki temu ludzie ze swoich
    pieniędzy wykonają inwestycje i załatwią udział OZE w rynku. W innym
    przypadku rząd nie byłby w stanie tych pieniędzy od nas wyciągnąć. Bo
    przecież podatek zwiększyć to zaraz wybory i problemy.

    To wszystko to uproszczenie. Ale po pierwsze problem nie jest liniowy.
    To nie jest tak, że chcą nie chcą. Jest kilka stron tego tematu.

    pieszy.

  • 15. Data: 2020-01-26 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To że Twoim idolem jest siedemnastolatka która nie skończyła żadnej
    > szkoły bo byla/jest leczona psychiatrycznie nie jest moim problemem.
    > To Twój problem.

    Bossszzzz, jaki ty jestes przepieknie prostolinijny ;-DDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 16. Data: 2020-01-26 21:34:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Pojawiały się tu hasła ze prosumenci to dla wytwórców samo zło.
    > Rozumiałbym to gdyby wytwórcami były prywatne firmy (nastawione
    > tylko i wyłącznie na zysk) ale to przeciez firmy panstwowe.

    Jakie by nie były, obowiązuje ich ta sam regulacja -- pewien procent
    produkowanej energii musi pochodzić ze źródeł odnawialnych. Ten nasz
    "prosument" to w rzeczy samej nie jest prosument, tylko dostawca
    "zielonej" energii potrzebnej do statystyk. Wymagany udział jest
    jeszcze niewielki, zbliżony do zakładanych strat energetyki węglowej
    (trzeba utrzymywać pewnien zapas mocy, ze względu na fluktuacje po
    stronie odbiorczej). Tak więc nie jest to "samo zło", ani żadne dobro.
    Nie wpływa na zużycie węgla ani na produkcję CO2, a sieć dodatkową moc
    toleruje.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2020-01-26 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pieszy z...@g...pl ...

    > Żeby zrozumieć problem trzeba po pierwsze zrozumieć, że rząd to nie
    > producent energii elektrycznej. Przynajmniej nie bezpośrednio.

    To jest założenie z bardzo duzym nawisem...
    Bo tak naprawde to jedno i to samo.
    Sa spolki ale we władaniu rzadu i traktowane jak własny folwark.

> [...]
    > producentów tylko klientów.
    > Utrzymanie sieci dystrybucji musi być takie jak by OZE nie było.

    Ale przeciez za utrzymanie sieci płacimy oddzielnie.

    > Z punktu widzenia rządu OZE to też problem. Bo to oznacza
    > zmniejszanie udziału węgla. A wybory będą i elektorat górników jest
    > istotny. Co z tego OZE ma nasz rząd?

    Ale przeciez z weglem to sa jakies jaja.
    Nasz za drogi, lezy na chałdach a kupujemy z zzagranicy.

> [...]
    >
    > To wszystko to uproszczenie. Ale po pierwsze problem nie jest
    > liniowy. To nie jest tak, że chcą nie chcą. Jest kilka stron tego

    No własnie to jasne ze nie jest liniowy. Szukam punktów stycznych :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 18. Data: 2020-01-27 11:45:47
    Od: pieszy <z...@g...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik pieszy z...@g...pl ...

    > To jest założenie z bardzo duzym nawisem...
    > Bo tak naprawde to jedno i to samo.
    > Sa spolki ale we władaniu rzadu i traktowane jak własny folwark.

    Nawet w korporacjach działy walczą ze sobą i się pasożytują. Tutaj jest
    tak samo. Zgadzam się z tym co piszesz dlatego napisałem, że nie
    bezpośrednio.

    > Ale przeciez za utrzymanie sieci płacimy oddzielnie.

    Dokładnie tak. I dla utrzymanie OZE jest tylko zbędnym zaburzeniem. Bez
    oze wektory przepływu energii są w miarę stabilne.

    > Ale przeciez z weglem to sa jakies jaja.
    > Nasz za drogi, lezy na chałdach a kupujemy z zzagranicy.

    Ja piszę o faktach politycznych które potem decydują o wyborach.
    Rzeczywistość nie ma tutaj do końca znaczenia. Oficjalnie nasz rząd
    mówi, że kierunek rozwoju Polski ze względu na energię to ekologiczny
    węgiel. I dzięki temu górnicy są zadowoleni a rząd może gadać głupoty,
    że ekologia bo ekologiczny węgiel.

    > No własnie to jasne ze nie jest liniowy. Szukam punktów stycznych :)

    Punkt styczny to pieniądze i populizm przedwyborczy. Ja wiem, że
    normalni ludzie szukają sensu i logiki.

    pieszy

  • 19. Data: 2020-01-27 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> [...]
    > stronie odbiorczej). Tak więc nie jest to "samo zło", ani żadne dobro.
    > Nie wpływa na zużycie węgla ani na produkcję CO2, a sieć dodatkową moc

    Dlaczego nie wpływa na zuzycie wegla?
    Chcesz powiedziec ze jak np 30% w ciagu dnia szłoby z paneli foto to
    nadal do pieca w elektrowni trzebaby wrzucac tyle samo wegla?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 20. Data: 2020-01-27 18:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik pieszy z...@g...pl ...

    > Punkt styczny to pieniądze i populizm przedwyborczy. Ja wiem, że
    > normalni ludzie szukają sensu i logiki.

    :) Wpadłem

    --
    Pozdrawia... Budzik