  • 151. Data: 2019-12-03 12:30:31
    Temat: Re: Fotowoltaika z Chin.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2019 12:18:24 +0100, KIKI

    > Ale słychać głosy, że ceny są też bliskie 3000 pln/kWp z montażem na
    > gotowo. Tak więc kupując z Chin średnio ma to sens albo nie znalazłeś
    > źródła na panele po tej właściwej cenie.

    Upierdliwy jesteś jak mucha. ;P Oczywiście że znalazłem po "właściwej
    cenie". Bierzesz 480kWp minus moje 10 i masz panele Jinko/Risen za 1400
    brutto /kWp z dostawą pod dom i oczywiście gwarancją. Konto do przelewu
    podać? Bo takiej kwoty na siebie nie wezmę...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 152. Data: 2019-12-03 12:36:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2019 12:18:24 +0100, KIKI

    > Ale słychać głosy, że ceny są też bliskie 3000 pln/kWp z montażem na
    > gotowo. Tak więc kupując z Chin średnio ma to sens albo nie znalazłeś
    > źródła na panele po tej właściwej cenie.

    Słychać dwa głosy, w tym jeden twój. Znalezienie kogoś kto zrobi to
    usługowo za 3k/kWp graniczy z trafieniem szóstki w totka. Może ktoś za tyle
    montuje, bo się dopiero uczy. Za chwilę już takich cen nie będzie mieć, bo
    go rynkowe zapotrzebowanie "zepsuje". Usiądź na spokojnie i popatrz na
    rynek -- ja go obserwuję i zbieram wyceny od dwóch lat -- 4500-5500 zł/kWp
    to są aktualne ceny za sprzęt z montażem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 153. Data: 2019-12-03 13:03:26
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.12.2019 12:30, Myjk wrote:
> [...]
    > brutto /kWp z dostawą pod dom i oczywiście gwarancją. Konto do przelewu
    > podać? Bo takiej kwoty na siebie nie wezmę...

    To w końcu po 1400 brutto czy 2200 netto? Już osłupiałem.
    Ile kosztuje zestaw 10kWp z falownikiem i wszystkim co potrzeba,
    sprowadzony z Chin z dostawą pod mój dom?

  • 154. Data: 2019-12-03 13:26:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2019 13:03:26 +0100, KIKI

    > To w końcu po 1400 brutto czy 2200 netto? Już osłupiałem.

    Ja zaś osłupiałem że można tak czytać bez zrozumienia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 155. Data: 2019-12-03 14:28:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 11:14:09 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Konkludując, dyskusja była o realnych kosztach i wyszedł wniosek, że
    > koszty w PL są min. 2x za duże w stosunku do innych krajów. Przyczyny to
    > rzecz wtórna, chodzi o stwierdzenie faktu z którym dyskutujesz i
    > zaprzeczasz. ;P

    No ale rzuciłeś lekarza usańskiego i naszego przeciętnego zjadacza prądu
    do jednego worka. Tak to nie zatrybi.
    Poza tym jakoś nie widać u nas tłumu poddanych Trumpa szukających pracy,
    tylko w tą drugą mańkę idzie emigracja. Czyżby jednak dolar był więcej
    wart od złotówki? Hmmm...

    L.

  • 156. Data: 2019-12-03 14:31:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 12:36:50 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > rynek -- ja go obserwuję i zbieram wyceny od dwóch lat -- 4500-5500 zł/kWp
    > to są aktualne ceny za sprzęt z montażem.

    To są ceny warszawskie a nie ogólnopolskie. Jak każdy mieszkaniec stolicy
    i okolic żyjesz w przekonaniu, że wszyscy mieszkają w DC :>

    L.

  • 157. Data: 2019-12-03 14:59:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2019 05:28:27 -0800 (PST), Lisciasty

    > No ale rzuciłeś lekarza usańskiego i naszego przeciętnego zjadacza prądu
    > do jednego worka. Tak to nie zatrybi.

    Po pierwsze podałem zarobki w PL i US jednej i tej samej osoby. Po drugie,
    sprawdź ponownie wartości. Podałem 160-200 tys. zł rocznie -- to nie jest
    przeciętny zjadacz, tylko taki co zarobi 13-17 tys. zł miesięcznie.

    > Poza tym jakoś nie widać u nas tłumu poddanych Trumpa szukających pracy,
    > tylko w tą drugą mańkę idzie emigracja. Czyżby jednak dolar był więcej
    > wart od złotówki? Hmmm...

    No popatrz. Skoro wychodzi że u nas robiąc TO SAMO zamiast Skody Fabii u
    nich można mieć Teslę S i 2x więcej paneli na dachu, to też bym do PL się
    specjalnie nie pchał.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 158. Data: 2019-12-03 15:14:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 12:36:50 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > rynek -- ja go obserwuję i zbieram wyceny od dwóch lat -- 4500-5500 zł/kWp
    > to są aktualne ceny za sprzęt z montażem.

    Sasiad zebral ~6 ofert z pobliskich firm i wszystkie dały cenę 40k pln
    / 10kW za panele "niechińskie" czyli chińskie z europejską marżą :P

    Więc te 4500-5500 to chyba warszawka.

    --
    Adam Sz.

  • 159. Data: 2019-12-03 15:15:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Dec 2019 05:31:49 -0800 (PST), Lisciasty

    > To są ceny warszawskie a nie ogólnopolskie. Jak każdy mieszkaniec stolicy
    > i okolic żyjesz w przekonaniu, że wszyscy mieszkają w DC :>

    Nie sa warszawskie. Warszawskie są jeszcze wyższe, nawet 7500/kWp.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 160. Data: 2019-12-03 15:36:30
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 grudnia 2019 00:32:38 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > to moduły z technologią half-cut-cells, więc raczej nic lepszego nie da
    > się zaoferować. Facet jej dał jeszcze jakieś bardziej europejskie panele
    > (wtedy instalacja ~10k nie wyszłaby 32-33k tylko 40k) ale sam zachęcał
    > do tych tańszych chińskich, bo ponoć ma na nie znacznie mniej reklamacji :]

    > Są zabezpieczenia:
    >
    > "W skład systemu montażowego wchodzą: profile oraz mocowania paneli
    > aluminiowe, wszystkie śruby, uchwyty ze stali nierdzewnej, wyłączniki
    > przeciwprzepięciowe po stronie AC i DC."
    >
    > Mnie tam się podoba i jutro do niego dzwonię :)

    Adam a namiar na gościa jeszcze podaj... moze być na priva:-)

    Dzieki