    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydrofor, ale inaczej - Wzmacniacz ciśnienia wody
    Date: Mon, 14 Sep 2009 03:49:21 -0700 (PDT)

    On 14 Wrz, 12:27, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Właśnie w normalnej spłuczce NIE jest w ciągłym ruchu. Chyba że cała
    > rodzina ma biegunkę ;)

    No a w tym zbiorniku będzie? Przecież też nie zawsze ktoś się kąpie/
    zmywa/pierze/ma biegunkę. Nawet jesli kolega ma w domu całą gromadę
    bab w wieku różnym ;-)

    > To po pierwsze. Po drugie żadnej mazi się nie domacałem (spłuczka
    > ceramiczna).

    To nie wiem, może to od wody zależy, w każdej spłuczce, którą zdarzało
    mi się od wewnątrz macać, zawsze oprócz kamiennego osadu był też taki
    brunatny, źle się kojarzący i zostający na palcach osad, sprawiający
    raczej organiczne wrażenie.

    > Twierdzisz, że ma krany (i rury) powyżej cala? ;)
    >
    > W przeciwnym przypadku raczej wątpię, żeby zaworek spłuczki stanowił
    > jakieś szczególne przewężenie w stosunku do doprowadzonych rur,

    No nie, bez jaj, nowoczesne zaworki spłuczkowe (te z membranowym
    blokowaniem) mają dużą przepustowość jedynie przy dobrym ciśnieniu w
    instalacji, w dodatku skuteczność ich działania jest wprost
    proporcjonalna do tegoż ciśnienia, jeśli jest słabiutkie i niewiele
    większe od atmosferycznego, mogą się z nimi dziać cuda niewidy, w
    momencie kiedy ciśnienie na membranę będzie niewystarczające, żeby ją
    dobrze dociśnąć.

    J.