  • 31. Data: 2017-01-08 17:40:30
    Temat: Re: Ile pali wam gazu w takie mrozne dni ?
    Od: rjka <r...@o...pl>

    zewn -20
    wewn 21
    łazienka 23

    dom nieocieplony 45m2

    cała sobota 24h 10m3

  • 32. Data: 2017-01-08 17:44:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 12:15, Irek.N. pisze:

    > Masz odpisane dokładnie tak, jak jest na tabliczce znamionowej.

    Na płocie był napis "dupa" ..... :)

    > Jest więcej, jeden w kuchni, 3 w łazience. Problem nie jest powiązany
    > bezpośrednio z żadnym konkretnym kranem. Obojętne czy odkręcam kran w
    > umywalce, czy prysznic lub wannę, czasami woda jest chłodniejsza.

    W piecyku masz 2 pokrętła. Jednym ustawia się wielkość płomienia, a
    drugim dławienie przepływu wody. Niestety jak dasz obydwa pokrętła na
    max to tak będzie się zachowywał.
    Odkręcisz kran lekko to masz wrzątek. Jak odkręcisz na full to woda
    zimna, bo piecyk nie nadąży grzać, choć grzeje pełną mocą. Poza tym jak
    ustawisz te pokrętła na full to przesuwasz zakres modulacji piecyka tak,
    że przy małych poborach piecyk w ogóle się nie odpali i wtedy woda jest
    zimna. Jak ustawisz odpowiedni przepływ w kranie to wtedy woda jest w
    miarę OK, ale jak odkręcisz na full to znów się robi chłodniejsza.
    Tak się dzieje, bo piecyk nie mierzy temperatury wody na wyjściu.
    Musisz nieco przydławić przepływ, a następnie doregulować wielkość
    płomienia tak, aby temperatura wody na wyjściu była odpowiednia, kiedy
    kran odkręcasz na full.

    W gazowych kotłach 2-funkcyjnych działa to inaczej. Na wyjściu ciepłej
    wody znajduje się czujnik temperatury, a sterownik tak reguluje
    płomieniem, aby utrzymać stabilnie temperaturę. Wewnątrz kotła jest
    wstawiony ogranicznik przepływu, który ogranicza przepływ do wartości
    jaką jest w stanie nagrzać kocioł.

    Trochę Ci się dziwię, że masz gaz i nie masz kotła gazowego z zamkniętą
    komorą, a ciepłą wodę grzejesz takim gównem, które nie dość, że jest
    upierdliwe w użytkowaniu (co powoduje błędne myślenie na temat gazu tak
    jak w Twoim przypadku) to jeszcze jest kurewsko niebezpieczne. Rocznie w
    Polsce dochodzi do ok. setki wypadków śmiertelnych i 1500-2000 wypadków
    zatruć czadem. Znaczna część tych wszystkich wypadków to czad z
    podgrzewczy przepływowych. W rodzinie także miałem taki przypadek
    właśnie z Junkersem. Dziewczyna 18-latka na szczęście została w porę
    odratowana i wyszła bez większych powikłań. Ale niestety u wielu osób po
    takich wypadkach pozostają ślady do końca życia. Uszkodzenia mięśnia
    sercowego, uszkodzenia mózgu (problemy intelektualne i niedowład kończyn).

    Czym ogrzewasz dom?

  • 33. Data: 2017-01-08 19:15:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.01.2017 o 17:40, rjka pisze:
    > zewn -20
    > wewn 21
    > łazienka 23
    >
    > dom nieocieplony 45m2
    czy mogę prosić o jakiś plan tego domu? Tak jakoś metraż nietypowy :)

    ToMasz

  • 34. Data: 2017-01-08 20:42:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Po ile teraz gaz?

    -----

  • 35. Data: 2017-01-08 23:28:07
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-01-08 o 17:33, Kris pisze:

    > A nie lepiej zgodnie ze zdrowym rozsądkiem

    >normalnie to juz komfort.
    >
    > Wskaż różnice pomiedzy normalnie i komfort
    >
    > Ps
    > Udało się. Popcorn i chipsy mam;)

    Czipsy zjedz. Norma zostala juz obalona jesienia przez samych
    uzytkownikow WM.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2017-01-09 00:09:18
    Od: rjka <r...@o...pl>

    W dniu 2017-01-08 o 19:15, ToMasz pisze:

    > czy mogę prosić o jakiś plan tego domu? Tak jakoś metraż nietypowy :)
    >
    > ToMasz

    dwa pokoje i kuchnia po 12m2, łazienka 7m2 i trochę
    wiatrołapo-przedpokoju :)

    dom przedwojenny z małym upgrejdem w środku

  • 37. Data: 2017-01-09 00:18:41
    Od: rjka <r...@o...pl>

    > czy mogę prosić o jakiś plan tego domu? Tak jakoś metraż nietypowy :)
    >
    > ToMasz

    coś takiego:

    ________
    | Ł |