  • 91. Data: 2023-08-18 09:25:21
    Temat: Re: Indukcyjny piec CO
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/08/2023 07:57, Cavallino wrote:
    > Ale to by wymagało zasobnika przy łazience.
    > U mnie kotłownia jest piętro niżej i bojler tylko trochę poprawiał
    > sytuację w stosunku do junkersa.

    Dodaj 3-ci rurkę i pompkę cyrkulacyjną.

  • 92. Data: 2023-08-18 09:56:13
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 18.08.2023 o 06:40, Uzytkownik napisał:
    > Montaż samego zaworu antyzamrożeniowego jest bezsensowny.

    Producent pompy zapewnia inaczej. Producent zaworu tak samo. Tylko
    Uzytkownik z internetu twierdzi inaczej. Komu wierzyć?

    > Ochrona takim zaworem polega na tym, że w razie zadziałania takiego
    > zaworu, woda jest cały czas uzupełniania wodą z sieci o temperaturze,
    > która zabezpiecza instalację przed zamarznięciem.
    >
    > Samo wyrzucenie wody niczego nie zabezpiecza, ponieważ wewnątrz PC
    > pozostaną pewne ilości wody, które i tak rozsadzą podzespoły.

    Teoria producenta pompy jest nieco inna. Nie wykluczam, że masz rację w
    przypadku innych pomp - moje doświadczenie jest w tej materii
    ograniczone do tego, co sam montowałem. W kontekście mojej pompy
    konsultowałem temat z producentem i ten zapewniał, że w przypadku
    otwarcia zaworu Exogel pompa opróżni się grawitacyjnie.

    Raz się przydało - parę dni nie było prądu, pod zaworem za PC zrobiła
    się spora kałuża lodu. Jak prąd wrócił to uzupełniłem obieg CO i
    wszystko ruszyło bez żadnych problemów.

    > Byle głupek to kupi zgrzewarkę za 99,99zł i będzie zgrzewał rury.
    > A mądry wie, że rur PEX32 nie zaciska się zaciskarką ręczną za 200zł

    Moja chińska zaciskarka zaciska bardzo ładnie. Również pex32, bo taki
    właśnie mam na dolocie do PC. Nic nie cieknie, 100% sukcesu. Fakt,
    trzeba nieco siły, a zaciskanie w trudnych miejscach bywa niekomfortowe
    za sprawą metrowych rączek, ale dla zaciśnięcia kilku złączek więcej
    nie trzeba.

    Więc wybacz, szanuję Twoje zdanie i rozumiem, że nie można psuć rynku,
    ale Twoje obawy uważam za technicznie nieuzasadnione. Co nie znaczy, że
    krytykuję PP - nigdy nie używałem, więc trudno mi się wypowiedzieć.

    > Bo PP jest bardziej odporny na tzw. zmęczenie. PC podlega drganiom, a
    > rura cały czas jest przeginana. W przypadku PEX-a jest to rura
    > wielowarstwowa i po jakimś czasie takiej pracy potrafi się
    > rozwarstwić.

    Ale wiesz, że PC podłącza się do instalacji za pomocą grubo
    izolowanych, półtorametrowych, gumowych rurek? Tego wymagają
    producenci, stoi zresztą w instrukcji montażowej do pompy. Chodzi m.in.
    o komfort akustyczny, coby kaloryfery nie buczały podczas mrozów.

    Ułatwia to również montaż, bo ciężko mi sobie wyobrazić jak można
    trafić przez ścianę idealnie w gwinty PC za pomocą calowej rurki,
    niezależnie czy to PEX czy PP.

    Mateusz

  • 93. Data: 2023-08-18 10:09:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2023 o 09:05, WS pisze:

    > raczej wymaga cyrkulacji CWU ;)

    Dokładnie.
    Bez drugiego kompletu rur nic z tym nie zrobisz.

    > BTW są przepływowe (2 funkc.) z małym bojlerkiem, pozwalające na zrobienie
    cyrkulacji...

    Ja mam podgrzewacz tylko cwu.
    A bojlerek jak pisałem - niewiele zmienia, gdy droga daleka.

  • 94. Data: 2023-08-18 10:11:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2023 o 09:25, heby pisze:

    > Dodaj 3-ci rurkę

    W sensie że mam skuć kilkadziesiąt metrów podłogi, a potem ścian, czy
    puścić na zewnątrz? ;-)

  • 95. Data: 2023-08-18 10:20:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/08/2023 10:11, Cavallino wrote:
    > W sensie że mam skuć kilkadziesiąt metrów podłogi, a potem ścian, czy
    > puścić na zewnątrz? ;-)

    a) trzeba było myśleć wczesniej ;)
    b) Możesz zrobić to w ... połowie. Tzn puścić obieg niekoniecznie przez
    kazdy kran, ale np. z połowy instalacji. Zawsze to 50% czasu krócej poleci.

    Co do punktu b) to uwazam to za słabe rozwiązanie: w instalacji pojawi
    się wtedy gradient temperatury, idealny do rozwoju bakterii. Ale wiem,
    że w starych domach niektórzy tak robili i działa dziesięcileciami bez
    katastrof.

  • 96. Data: 2023-08-18 10:26:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2023 o 10:20, heby pisze:

    > a) trzeba było myśleć wczesniej ;)

    Powiedz to projektantowi sprzed 20 lat.

    > b) Możesz zrobić to w ... połowie. Tzn puścić obieg niekoniecznie przez
    > kazdy kran, ale np. z połowy instalacji. Zawsze to 50% czasu krócej poleci.

    Nie ma opcji, już w kotłowni rurki wchodzą w podłogę i tyle je widzieli.
    No i też musiałbym wrócić do bojlera, a nie po to z niego niedawno
    rezygnowałem przechodząc na junkers (w sensie przepływowy gazowy
    podgrzewacz cwu).

    Mógłbym dodać pośredni bojlerek elektryczny w łazience na piętrze,
    byłoby mniej grzebania.
    Ale i tak na tyle za dużo, że lepiej poczekać aż woda doleci.

  • 97. Data: 2023-08-18 10:56:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/08/2023 10:26, Cavallino wrote:
    > Ale i tak na tyle za dużo, że lepiej poczekać aż woda doleci.

    A malutki ogrzewacz przepływowy, eletryczny, obok kranu? Narzeje przez
    pierwsze 30 sekund, a potem poleci ciepło z gazu i się wyłączy. Wsadzisz
    taki w szafkę czy pod wannę i załatwione.

  • 98. Data: 2023-08-18 11:21:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2023 o 10:56, heby pisze:

    > A malutki ogrzewacz przepływowy, eletryczny, obok kranu?

    No taki właśnie miałem na myśli w poprzednim poście.
    Ale nie wiem czy wejdzie.
    Poza tym nawet jak dostanie ciepłą wodę, to i tak mocno ograniczy raczej
    przepływ.

  • 99. Data: 2023-08-18 12:11:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 17 sierpnia 2023 o 22:41:38 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):.
    > Ocenia opłacalność na chwilę obecną. Póki co gaz jeszcze wydaje się
    > najlepszym rozwiązaniem, choć drożeje.

    Na chwilę obecną cena kWh z gazu to już blisko 40gr, a za kilka lat ma być
    dodatkowy.podatek dla grzejach gazem.

  • 100. Data: 2023-08-18 12:24:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 18 sierpnia 2023 o 09:24:59 UTC+2 heby napisał(a):
    > Debil jesteś, że nie misisz podać żadnych konkretów, aby nazwać kogoś
    > Debilem.
    Za to ty podałeś tyle konkretów ze awansowałeś ze wspołczynnika inteligencji 68 na
    73.