  • 11. Data: 2011-04-30 13:23:01
    Temat: Re: Instalacja gło?nikowa w salonie
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    JK <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Que? o_O

    Puszczales kiedys basy przez kabelek grubosci wlosa?

  • 12. Data: 2011-04-30 13:23:54
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

    >i impedancji głośników.

    I koloru obudowy.

  • 13. Data: 2011-04-30 13:24:39
    Temat: Re: Instalacja głośnikowa w salonie
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    >zastosuj przewód do prądu. A jaki gruby nikt nie ma prawa Ci odpowiedzieć
    >zanim nie podasz mocy wzmacniacza na kanał i długości przewodu.

    No jasne, 2.5mm na pewno mu bedzie za malo. Zastanow sie po co te madrosci.

  • 14. Data: 2011-04-30 13:25:53
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Kadar <o...@g...com> napisał(a):

    >Ja wsadzilem w sciany kable glosnikowe jeszcze nie podlaczylem niczega
    >a juz uklad mebli mi sie zmienil i kaszana, nijak nie pasuje do
    >ustawienia. Teraz dyndaja mi takie dwa kikuty.

    Wspolczuje :)
    Ja zarobilem kabelki wiec mam gniazda bananowe, pod spodem polka,
    wiec mam tez dosc sporo pola manewru.

  • 15. Data: 2011-04-30 15:29:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przesmiewca wrote:

    > Puszczales kiedys basy przez kabelek grubosci wlosa?

    tu jest dobre, cycat z jakiejś strony sklepu z przewodami:

    "Przewód głośnikowy BassFlex o przekroju 2x 2,5 mm2 firmy Bandridge z serii
    Profigold, model PGC 7254.
    Wykonany w technologii Bass Conductor - posiada wewnątrz splotu specjalny
    przewód o przekroju 0,75 mm2 przeznaczony do przenoszenia niskich
    częstotliwości (zapewnia to szybki i głęboki bas). Wiązka oplatająca (264x
    0,10 mm2) zajmuje się przenoszeniem średnich oraz wysokich częstotliwości."

    boskie bzdety...

  • 16. Data: 2011-04-30 17:25:26
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >0,10 mm2) zajmuje się przenoszeniem średnich oraz wysokich częstotliwości."

    Szybki bas :)

  • 17. Data: 2011-04-30 18:49:11
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> wrote in message

    > I koloru obudowy.

    Przekonanie o byciu dow_cipasem.

  • 18. Data: 2011-04-30 20:03:15
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

    >"Przesmiewca" <p...@v...com.pl> wrote in message

    >Przekonanie o byciu dow_cipasem.

    Gdziezbym smial konkurowac, twoj dowcip byl zdecydowanie lepszy.

  • 19. Data: 2011-04-30 20:38:40
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-28 07:06, ***Einstein*** pisze:
> [...]
    > połączone 4 gniazda, lecz nie daje mi spokoju jaki przewód zastosować.
    > Czy typowo połączeniowy (taki jak przy kolumnach) 2 x0,75 mm z miedzi
    Jakiej mocy te głośniki planujesz?
    Zapewne nie mniej niż 4Ohmy (może 8Ohm), nawet bardzo dobre kina domowe
    nie używają mocy większych niż 50-70W na satelity, i to tylko w
    szczycie, więc prądy szczytowe gdzieś około 4A.

    Jakbyś dał kable 2.5mm^2 i długie na 100m - ich rezystancja byłaby około
    1.5ohma, co jest ~20% w stosunku do rezystacji głośnika 8Ohm. Całkiem do
    przyjęcia.
    Jakbyś do kazdego głośnika dał tylko 20m kabla z drutem 2.5mm^2 - to już
    tylko 0.3 Ohma, pomijalne zupełnie. Przy 20m dając przewód 0.5mm^2
    otrzymasz taką samą rezystancję jak przy 100m 2.5mm^2, czyli nadal nie
    tak źle...

    W skrócie - daj kable takie jak dajesz do wszystkiego innego, zapewne
    przy instalacji znajdzie się dużo YDYp 1.5mm^2 i taki się nada całkiem
    dobrze, chyba że dajesz po 100m do każdego głośnika, to weź 2.5.
    Z obu końców dasz sobie ładne puszki na ścianie, z zaciskami albo
    bananami, i od nich podłączysz gustowną złotą plecionką w przeźroczystej
    izolacji...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 20. Data: 2011-05-01 06:55:15
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Gdziezbym smial konkurowac, twoj dowcip byl zdecydowanie lepszy.

    Jasne, zwłaszcza gdy przeciążysz pół basem SPDIFa.