  • 11. Data: 2012-05-09 13:40:16
    Temat: Re: Instalacja internetowa
    Od: M <m...@g...com>

    Jako lokalny dostawca Internetu dodam - skrętka na dach (od urządzenia
    Ubiquiti/Mikrotik do zasilacza PoE) powinna być zewnętrzna (odporna na
    UV) i ekranowana (FTP), by zapewnić uziemienie urządzenia do gniazda z
    bolcem (zgodnie z zaleceniami Ubiquiti - odprowadzenie ładunków
    statycznych, które mogłyby uszkadzać porty LAN). Spokojnie wystarczy
    kategoria 5e ale dobrej jakości (z czystej miedzi, nie aluminiowa czy
    stalowa miedziowana - niestety spotykam takie wynalazki kładzione
    przez niektórych deweloperów). Dobre (choć nie tanie) kable robi np.
    Madex. Prosty test to pomiar rezystancji całego opakowania 305m
    (każda pojedyncza żyła na tej długości powinna mieć poniżej 30 omów).

  • 12. Data: 2012-05-09 14:28:05
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-07 21:27, mkonst pisze:
    > Zapomniałem o
    > kuchni i bardzo mi tam gniazda brakuje.

    A do czego Ci gniazdo w kuchni?
    wifi nie wystarczy?

    Pozdr.

  • 13. Data: 2012-05-09 16:00:03
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    quent wrote:

    > A do czego Ci gniazdo w kuchni?
    > wifi nie wystarczy?

    Oglądałem ostatnio Eurosport Player na laptopie podłączonym do kuchennego
    telewizora (jedyny który ma HDMI). Na razie nie mam wifi ale obawiam się że
    przy takim zastosowaniu wifi będzie przycinało transmisję.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

  • 14. Data: 2012-05-09 18:22:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2012 16:00:03 UTC+2 użytkownik mkonst napisał
    > Oglądałem ostatnio Eurosport Player na laptopie podłączonym do kuchennego
    > telewizora (jedyny który ma HDMI). Na razie nie mam wifi ale obawiam się że
    > przy takim zastosowaniu wifi będzie przycinało transmisję.

    Żona regularnie oglada seriale na tvn plaer i tvp.pl. Tez po wifi. Nic nie przycina.
    A router na piętrze i sygnał przez strop musi przejść. Od kilku tygodni mam router z
    wifi b/g/n. Wcześniej był z wifi b/g i tez działalo.
    Ja uważam że w dzisiejszych czasach nie ma sensu ukladać kilometry skretek w
    pokojach. U mnie cały sprzet(laptopy, xbox360, drukarka) po wifi działa poprawnie.
    Nawet splitery do cyfry sa teraz bezprzewodowe. Jedynie dysk NAS podłaczyłem po lan
    ale to bezposrednio przy routerze pół metrowym kabelkiem.
    Filmy, muzyka, zdjęcia z dysku NAS poprzez xbox360(wifi) oglądam na telewizorze.

  • 15. Data: 2012-05-09 20:35:55
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-09 12:18, a...@p...pl pisze:

    > albo od sasiada i podzial kosztow.

    co wy tak z tymi sąsiadami ? jakich kosztów ?
    w dzisiejszych czasach za 50zł można już mieć porządne łącze
    i czym tu sie chcesz dzielić ?
    po 25zł na łep ?

    ile miesiecznie na prąd wydajesz? na ścieki ?
    na krajową radę radiofonii i tańca na lodzie?
    nie wspomne już o piwie

    michal

  • 16. Data: 2012-05-09 21:13:58
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    mkonst pisze:

    > Oglądałem ostatnio Eurosport Player na laptopie podłączonym do kuchennego
    > telewizora (jedyny który ma HDMI). Na razie nie mam wifi ale obawiam się że
    > przy takim zastosowaniu wifi będzie przycinało transmisję.

    Dzięki, wezmę pod uwagę.
    Jedyny kabelek do kuchni jaki na razie przewidywałem to do kamerki IP na
    kuchenkę, żeby żonka prasując widziała na tablecie czy kartofle nie
    kipią ;)

    bajcik

  • 17. Data: 2012-05-09 21:20:59
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-09 16:00, mkonst pisze:
    > Oglądałem ostatnio Eurosport Player na laptopie podłączonym do
    > kuchennego telewizora (jedyny który ma HDMI). Na razie nie mam wifi ale
    > obawiam się że przy takim zastosowaniu wifi będzie przycinało transmisję.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale czy wynika z tego, że łącze internetowe
    masz szybsze niż wifi?
    To baaaardzo mało prawdopodobne ;-)

    Sam dałem w pokojach gniazda lan ale tylko w tych pomieszczeniach w
    których będą przewidywane komputery stacjonarne albo np. TV czy inne
    jakieś tam tunery sat.
    IMO ciągnięcie kabla do kuchni i tym podobnych pomieszczeń jest bez sensu.

    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2012-05-10 07:43:22
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przelaczaniem w przypadku utraty jednego) z WIFI (po jednej antenie na
    > kazdy poziom)
    > - switch 24 z ktorego beda doprowadzone po 2 kable do kazdego
    > pomieszczenia po gigabicie. Jesli w ktoryms, pomieszczeniu potrzebne beda
    > wiecej niz 2 kable umieszczony zostanie switch 5 badz 8.
    > - NAS
    > - osobny switch dla kamer IP.
    >
    > Wiadomo, ze nie kazdy ma takie potrzeby jak ja, ale pamietaj, ze w
    > przyszlosci co raz wiecej urzadzen bedzie podlaczonych do internetu.
    > Jesli planujesz miec kino domowe, ogladac filmy w HD po sieci to WIFI N

    Źle podchodzisz do tematu, nienajgorszy kabel utp kat 6 kosztuje tyle co
    światłowód.

  • 19. Data: 2012-05-10 08:31:19
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Usrobo napisał:

    > co wy tak z tymi sąsiadami ? jakich kosztów ?
    > w dzisiejszych czasach za 50zł można już mieć porządne łącze
    > i czym tu sie chcesz dzielić ?
    > po 25zł na łep ?

    Kolego zależy gdzie się mieszka. Ja wyemigrowałem do takiej dziury, że
    radiówka działa tylko zimą, CDMA od czasu do czasu z prędkościami
    porównywalnymi z pamiętnego numeru 0202122, szansy na druty brak.
    Zostaje tylko satelita, bądź rezygnacja z internetu, co z wiekiem coraz
    łatwiej mi przychodzi i o dziwo cieszy.

    > ile miesiecznie na prąd wydajesz? na ścieki ?
    > na krajową radę radiofonii i tańca na lodzie?
    > nie wspomne już o piwie

    ziarnko do ziarnka ...

    > michal

    pozdrawiam
    rafał

  • 20. Data: 2012-05-10 08:42:01
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-05-09 21:20, quent pisze:

> [...]
    > jakieś tam tunery sat.
    > IMO ciągnięcie kabla do kuchni i tym podobnych pomieszczeń jest bez sensu.

    a czemu mało prawdopodobne?
    wifi to np 11mb/s realnie mniej
    a łącza teraz są i 100mb/s

    michal