  • 21. Data: 2012-05-10 08:54:45
    Temat: Re: Instalacja internetowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2012 08:42:01 UTC+2 użytkownik Usrobo napisał:
    > a czemu mało prawdopodobne?
    > wifi to np 11mb/s realnie mniej
    > a łącza teraz są i 100mb/s

    A skąd wziełes te 11mb/s?

  • 22. Data: 2012-05-10 09:13:34
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-10 08:42, Usrobo pisze:
    > a czemu mało prawdopodobne?
    > wifi to np 11mb/s realnie mniej
    > a łącza teraz są i 100mb/s

    wifi g to raczej cos ok. 20mbps ale i to mało istotne bo już nawet przy
    wspomnianych 10mbps nie ma prawa rwać transmisji z netu.

  • 23. Data: 2012-05-10 09:35:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2012 09:13:34 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > wifi g to raczej cos ok. 20mbps ale i to mało istotne bo już nawet przy
    > wspomnianych 10mbps nie ma prawa rwać transmisji z netu.
    I nie rwie
    Wifi n to teoretycznie co najmniej 100 Mb/s, czyli tyle samo co Fast Ethernet.

  • 24. Data: 2012-05-10 11:44:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2012 20:35:55 UTC+2 użytkownik Usrobo

    > co wy tak z tymi s�siadami ? jakich koszt�w ?
    > w dzisiejszych czasach za 50z� mo�na ju� mie� porz�dne ��cze
    > i czym tu sie chcesz dzieliďż˝ ?
    > po 25z� na �ep ?

    Nie kazdy ma dostep do kabelka :) Ja np. dziele z sasiadami lacze ktore ciagne
    aktualnie od mojej kuzynki, ktora ma w domu kabelek. Wszystko po 5Ghz i rzeczywiscie
    fajnie to dziala - od dwoch lat zadnych zwisow, czy problemow :)

    Ten kto pisze ze transmisje eurosport po wifi by mu zrywalo chyba widzial WiFi 10 lat
    temu. Pamietasz Michal jakie robilismy wtedy linki na czaszach 90cm ? :) I na
    pierwszych planetach na 2,4Ghz ... :-) Ale chyba 1, czy 2Mbit latalo ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2012-05-10 11:46:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2012 09:35:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Wifi n to teoretycznie co najmniej 100 Mb/s, czyli tyle samo co Fast Ethernet.

    U mnie lata realnie 4-5MB/sek (na sprzecie ubiquiti przy odleglosci 300-400mb), czyli
    te ~30-40Mbit. Przypuszczam ze przy lepszym sprzecie na obu koncowkach (stare laptopy
    z dziadowskimi kartami) poszloby znacznie wiecej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2012-05-10 21:46:53
    Od: "mkonst" <m...@n...pl>

    quent wrote:

    > wifi g to raczej cos ok. 20mbps ale i to mało istotne bo już nawet
    > przy wspomnianych 10mbps nie ma prawa rwać transmisji z netu.

    Łącze internetowe mam na pewno wolniejsze niż WiFi bo tylko 2 Mb/s (więcej
    nie chce przenieść kabel do centrali) ale z WiFi mam złe doświadczenia z
    bloku, gdzie dwie betonowe ściany potrafiły zarżnąć transmisję. Quent
    twierdzi że ciągnięcie kabla do kuchni jest bez sensu. No cóż jego prawo,
    ale uważam że na etapie budowy domu należy naszpikować dom kablami "do bólu"
    gdyż wtedy jest to operacja banalnie prosta i tania. Dołożenie później kabla
    jest niestety mocno problematyczne. Układałem kable podczas generalnego
    remontu swojego mieszkania, układałem kable podczas remontu mieszkania
    rodziców, układałem kable podczas budowy domu i zawsze po jakimś czasie
    okazywało się, że gdzieś jakiegoś kabla brakuje.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

  • 27. Data: 2012-05-10 21:57:17
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-10 21:46, mkonst pisze:
> [...]
    > mieszkania, układałem kable podczas remontu mieszkania rodziców,
    > układałem kable podczas budowy domu i zawsze po jakimś czasie okazywało

    Ale po kablu w kuchni z laptopem to też strasznie niewygodnie ;-)
    Nie twierdzę, że robisz źle... po prostu jest to wg mnie
    przewymiarowanie ale kto komu broni przewymiarować ;-)

    www.elipsa.info

  • 28. Data: 2012-05-10 23:10:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2012 21:46:53 UTC+2 użytkownik mkonst napisał:

    > Łącze internetowe mam na pewno wolniejsze niż WiFi bo tylko 2 Mb/s (więcej
    > nie chce przenieść kabel do centrali) ale z WiFi mam złe doświadczenia z
    > bloku, gdzie dwie betonowe ściany potrafiły zarżnąć transmisję.

    Technika idzie do przodu

> [...]
    > ale uważam że na etapie budowy domu należy naszpikować dom kablami "do bólu"
    > gdyż wtedy jest to operacja banalnie prosta i tania.
    Bzdura totalna. Sam kabel i jego polezenie to kilak setek- a lepiej pralke czy
    zmywarkę za to kupić. Zresztą same kable to nie wszystko- one z naszpikowanych scian
    wyłaa i trzeba coś z nimi zobic. Puszki, gniazdka i inny osprzet darmo nie jest,
    kable sterczące bez sensu ze sciany to tez zaden szczyt estetyki

> [...]
    > rodziców, układałem kable podczas budowy domu i zawsze po jakimś czasie
    > okazywało się, że gdzieś jakiegoś kabla brakuje.

    Z moich obserwacji wynika coś przecwnego- zesto widuję jakies kable wystające ze
    ściany co do ktorych wykorzystania inwestor pomysłu nie ma.
    Ale co kto lubi- ktoś tu niedawno na grupie radzil dawać po 4 skretki na sciane chyba
    czyli kilkanascie na pomiezczenie. Można i tak;)

  • 29. Data: 2012-05-15 14:41:36
    Od: "jackkk" <j...@w...pl>

    Czesc. Mozesz napisac jak kladles przewody? Czy skretka szla poddtynkowo?
    Jakie przewody stosowales? Thx