  • 11. Data: 2009-08-09 11:54:57
    Temat: Re: Instrukcja licznika 16EC3gr
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

    Dzieki.
    Czy w liczniku 16EC3gr można ustawić pokazywanie chwilowego zużycia ampery /
    kilowaty jako jeden z ekranów?
    JaC

    Nie, w 16 tego nie zrobi, na ekranach mogą być takie parametry:

    0.0.0 - numer fabryczny licznika
    0.9.1 - aktualny czas zegara
    0.9.2 - aktualna data
    15.8.0 - energia całkowita
    15.8.1 - energia całkowita w strefie A
    15.8.2 - energia całkowita w strefie B
    15.8.3 - energia całkowita w strefie C
    15.8.4 - energia całkowita w strefie D
    15.6.0 - moc maksymalna aktualnego okresu
    15.36 - liczba przekroczeń mocy max w aktualnym okresie
    15.2.0 - moc maksymalna skumulowana
    0.9.1 + DA - czas zamknięcia poprzedniego okresu
    0.9.2 + DA - data zamknięcia poprzedniego okresu
    15.8.0 + DA - energia całkowita w poprzednim okresie
    15.8.1 + DA - energia całkowita strefa A w poprzednim okresie
    15.8.2 + DA - energia całkowita strefa B w poprzednim okresie
    15.8.3 + DA - energia całkowita strefa C w poprzednim okresie
    15.8.4 + DA - energia całkowita strefa D w poprzednim okresie
    15.6.0 + DA - moc maksymalna poprzedniego okresu
    15.36 + DA - liczba przekroczeń mocy max w poprzednim okresie
    0.1.0 - liczba zamkniętych okresów obrachunkowych
    0.2.0 - wersja programu licznika
    0.2.2 - nazwa taryfy

  • 12. Data: 2009-08-09 12:08:10
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

    > Jak zmienić w nim stałą zliczania :)

    :)

  • 13. Data: 2009-08-09 12:31:06
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dzieki, to no ch....y ten licznik ;-))

    Czy przy mocy maksymalnej danego okresu pokazuje też fazę (fazy)?
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-08-09 13:02:14
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

    >Dzieki, to no ch....y ten licznik ;-))

    licznik jest bardzo dobry, proste nieskomplikowane oprogramowanie to zaleta,
    weź pod uwage że jak przyjdzie agent na odczyt to nie będzie musiał
    przechodzić przez setki ekranów, to samo odbiorca który przy zatrzęsieniu
    parametrów na wyświetlaczu zaraz wydzwaniał by do ZE z pretensjami że nie
    wie ile energii zużywa (a i tak wydzwania!)

    standardowo w taryfie G11 ustawia się tylko 15.8.0

    >Czy przy mocy maksymalnej danego okresu pokazuje też fazę (fazy)?

    chodzi ci o rozbicie na poszczególne fazy ? to nie

  • 15. Data: 2009-08-10 21:53:48
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wie ile energii zużywa (a i tak wydzwania!)
    >
    > standardowo w taryfie G11 ustawia się tylko 15.8.0

    > chodzi ci o rozbicie na poszczególne fazy ? to nie

    Nie jest dobry. Skoro w instrukcji napisali że jest odporny na działanie pola
    magnetycznego a ma wskaźnik że przyłożony był do niego magnes i jeszcze
    rejestruje kiedy to było. To oznacza że nie jest dobry bo zrobiony na zamówienie
    złodziei, co w razie gdy im się popsuje będą na tej podstawie chcieli ukraść
    komuś pieniądze. Jak jest odporny to wskaźnik niepotrzebny, bo niby czemu miałby
    służyć. I dlaczego nie ma wskaźnika że latarką ktoś na niego świecił, albo w
    pobliżu bąki puszczał? Jak ktoś robi sobie furtkę w postaci wskaźnika pola
    magnetycznego w urządzeniu odpornym na pole magnetyczne to ciekawe jakie jeszcze
    funkcje w nim zainstalował. Na pewno zawyżania wskazań. Jest taki
    pozabezpieczany jak wiezień w Alcatraz. Tylko nie jest zabezpieczony przed
    uszkodzoną kuchenką mikrofalową marki Sharp z roku 1992, co przy wyłączaniu
    zwykle żarówki setki przepala.

  • 16. Data: 2009-08-11 08:49:07
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Bardzo dobry komentarz.
    I nadal nie wiem, co mi nabija 7 kWh miesięcznie w pustym mieszkaniu.
    Np. która faza.
    Klient ma zapłacić, a nie pyskować.
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-08-11 14:57:04
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

> [...]
    >ukraść
    >komuś pieniądze. Jak jest odporny to wskaźnik niepotrzebny, bo niby czemu

    sfrustrowany odbiorca któremu przywalono karę za nielegalny ? :)

    >I dlaczego nie ma wskaźnika że latarką ktoś na niego świecił, albo w
    >pobliżu bąki puszczał?

    będzie miał takie czujniki jeżeli okaże się że ów bąk czy latarka może mieć
    wpływ na poprawne rejestrowanie zużycia energii

    >Jak ktoś robi sobie furtkę w postaci wskaźnika pola
    >magnetycznego w urządzeniu odpornym na pole magnetyczne to ciekawe jakie
    >jeszcze
    >funkcje w nim zainstalował.

    wiele wiele różnych ciekawych funkcji

    >Na pewno zawyżania wskazań.

    weź powiedz policjantowi który namierzył suszarką twój samochód pędzący
    200km/h że ta jego suszarka na pewno jest ustawiona na zarobek i zawyża
    wskazania bo ty jechałeś 50

    nie ma liczników idioto-odpornych lub 100% niezniszczalnych,
    to tak jak z zegarkiem wodoodpornym, wrzuć go do rowu mariańskiego a
    przekonasz się o jego wodoodporności

    "polak potrafi" i przed takimi cwaniakami stosuje się coraz lepsze
    zabezpieczenia które i tak są zawsze o krok do tyłu za pomysłowością
    polaka-złodzieja

  • 18. Data: 2009-08-11 14:58:05
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

    >I nadal nie wiem, co mi nabija 7 kWh miesięcznie w pustym mieszkaniu.
    >Klient ma zapłacić, a nie pyskować.

    licznik jest od pomiaru energii a od Twojego problemu jest byle kumaty
    elektryk który stwierdzi czy:
    -masz gdzieś jakąś upływność
    -po prostu się nie znasz

  • 19. Data: 2009-08-12 11:09:44
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > "polak potrafi" i przed takimi cwaniakami stosuje się coraz lepsze
    > zabezpieczenia które i tak są zawsze o krok do tyłu za pomysłowością
    > polaka-złodzieja

    Masz rację. Ten co zlecił zaprojektowanie i wykonanie licznika odpornego na pole
    magnetyczne z funkcją rejestracji pola magnetycznego to złodziej. Nie lepszy
    jest ten co przyjął zamówienie na projekt takiego licznika. Twierdzisz że wiesz
    wszystko o takich licznikach. Podaj chociaż jedno logiczne uzasadnienie żeby
    licznik odporny na pole magnetyczne miał taką funkcję i do czego z wyjątkiem
    wyłudzenia pieniędzy taka funkcja ma służyć.

  • 20. Data: 2009-08-12 11:34:18
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyjątkiem
    > wyłudzenia pieniędzy taka funkcja ma służyć.

    Faktycznie idiotyzm totalny.
    Teraz wystarczy że wezmę magnez neodymowy i pomacham nim w okolicach
    liczników nielubianych sąsiadów i Ci są ugotowani. Bo nie udowodnią że to
    nie oni tym magnesem machali.

    Krzysiek